Toerski - huttentocht

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertaler Superskipass

Hartje zomer, maar toch aan sneeuw denken: that’s me😊

Komend ski seizoen ben ik van plan om eens wat anders dan anders te gaan doen. Een toerski tocht van een aantal dagen van plaats naar plaats of hut naar hut….

Is er iemand met goede ervaringen en tips? Of zijn er mensen die dezelfde ideeën hebben voor komend seizoen? Iemand die dit ook gaaf lijkt, maar niet alleen?

Laat maar weten😊

Groeten, Timo

*bericht bewerkt door TimoSchoon op 28 jul 2022 22:21

Ik neem aan dat je gegidst in een groep wilt? Er zijn veel aanbieders, als je zelf al een klein groepje hebt kun je het best bij een je bekende gids informeren?

Nog geen ervaring, dan kan ik je bijv. Martijn Schell aanraden (https://powderguides.nl/programma). Kijk ook eens op wepowder.nl

Ik weet nog niet precies wat ik wil, vandaar mn vraag naar ervaringen van anderen.

Toerski over de niet gebaande paden lijkt me wel wat, maar ook een paar dagen toerski van ski-oord naar ski-oord via de pistes lijkt me ook leuk.

Elke avond een ander dorp, elke dag een ander gebied… zoiets zou ook kunnen.

Het toerskien is meer voor de duursport dan voor het off-piste gevoel, hoewel dat ook mooi is….

Ik heb 2x een huttentocht in de dolomieten gedaan. Was super mooi en leuk. Dit heb ik met een Duitse groep gedaan, via een Nederlandse organisatie, maar weet niet meer welke dat was. Sunweb had altijd een huttentocht door de dolomieten, waarbij je wel zelf je rugzak moet dragen. bij mijn tocht werd dat vervoerd. Er zijn wel aanbieders die zo’n tocht organiseren, maar ik weet even niet meer hoe ze heetten. Het mooie van zo’n reis is, dat je als eerste boven aan de piste staat waar nog door niemand over heen geskied is. Als eerste maak je de nieuwe sporen.

Ik heb 2x een huttentocht in de dolomieten gedaan. Was super mooi en leuk. Dit heb ik met een Duitse groep gedaan, via een Nederlandse organisatie, maar weet niet meer welke dat was. Sunweb had altijd een huttentocht door de dolomieten, waarbij je wel zelf je rugzak moet dragen. bij mijn tocht werd dat vervoerd. Er zijn wel aanbieders die zo’n tocht organiseren, maar ik weet even niet meer hoe ze heetten. Het mooie van zo’n reis is, dat je als eerste boven aan de piste staat waar nog door niemand over heen geskied is. Als eerste maak je de nieuwe sporen.

astrid71 op 08 aug 2022 18:41 Moest je weten welke organisatie, zou leuk zijn.Ik ben namelijk van zin om dit in maart te gaan doen in de dolomieten.

*bericht bewerkt door Mike6 op 09 aug 2022 15:21

Tip: kijk naar uitgebreide tochten programma van NKBV, genaamd bergsportreizen.nl

Programma lijkt nog niet gepubliceerd voor seizoen 2023.
Mogelijk kan je info over 2022 nog vinden ter inspiratie

*bericht bewerkt door RT op 09 aug 2022 22:55

Een keer op een geweldige reis met Snow Experience geweest. Dat was hun allereerste skisafari in 2011. Beste wintersport ooit. Zij bieden diverse huttentochten aan. Niet super goedkoop maar wel geweldig geregeld en in mijn geval ook geweldig gezelschap.

Ik heb samen met vrienden 2x een huttentocht gemaakt. 1x in de Dolomieten en 1x in diverse plaatsen in Oostenrijk. Dit hebben we geboekt bij Remco van Snowemotion. Goed bevallen, vooral de Dolomieten. Is toch meer uit een tocht te halen dan in Oostenrijk. Minder afhankelijk van een stukje vervoer tussen de diverse gebieden in. Wel beide keren rugzak transport erbij gehad.

Zeker aanrader!

Plaats een reactie