Sneeuwzeker en betaalbaar skigebied april

Ik ben op zoek naar het ideale skigebied met Pasen/april 2023, sneeuwzeker en goed voor gemiddelde skier (graag brede pistes).
Vorig jaar naar Livigno geweest maar een heel gedoe met de skibus om terug aan hotel te geraken en veel te veel Belgen. Obertauern top maar peperduur geworden. Hochgurgl en Breuil Cervinia leuk maar geen goede hotels op de piste. St Christoph te veel vlakke stukken. We hebben NL talige lessen voor dochter nodig dus Frankrijk valt af.

*bericht bewerkt door ih op 11 aug 2022 10:48

In 3Vallees zijn best nederlands sprekende leraren te vinden.
Verder is Oostenrijk veelal overlopen met Belgen in het paasverlof.
Een hotel op de Gaischlag in Sölden nog een idee? Zijn er enkele redelijk betaalbare te vinden nog. En skiën kan in heel het Ötztal met de nieuwe skipas.

Ik heb nooit geweten dat Oostenrijk overlopen is met Belgen in de Paasvakantie. Enkel in Livigno viel het op. Ik ga niet op vakantie om tussen landgenoten te zitten. 60% sprak Nederlands…

Nederlanders en Belgen zijn altijd overal, dus dan kan je beter thuisblijven. Maar daar zijn ook Belgen. Keuzes…

Ze mogen er zijn uiteraard maar geen overname van het skigebied.

Ok, bij hoeveel procent is er wel een “overname”? Oftewel, het is allemaal niet met een schaartje te knippen.
Het liefste wil ik ook geen Nederlands horen, sterker nog: het liefste wil ik niemand zien. Maar lieve broodjes worden niet gebakken.
Alhoewel het eind januari in SHLF behoorlijk rustig was, overdag op de pistes. In het dorp en op de snelweg niet.

Mijn advies is om je er niet zo druk over te maken. Gratis advies. Tot aan de deur.

Je wilt betaalbaar maar niet naar Frankrijk, het meest betaalbare land. Je wilt niet tussen veel Belgen zitten in een periode dat alleen de Belgen vakantie hebben maar wel weer Nederlandstalige skileraar, welke alleen in gebieden zitten met bovengemiddeld veel Nederlandstalige skiërs. Dat betekend maar 1 ding, ergens een consessie doen. Met een beetje geluk is er in tignes of les arcs een Nederlandstalige skileraar te vinden. Bij grote touroperators zijn hele voordelige deals te vinden in die gebieden, je zit aan de piste en ja er zullen bovengemiddeld veel Belgen zitten gezien die als enige vakantie hebben.

Maar vooral, het is vakantie, maak je er niet druk om, geniet van de sneeuw, zon en na afloop een koud biertje.

Born to Ride

Sluit topic maar af want er komen geen zinnige antwoorden. Alle skigebieden zijn prima behalve Livigno. Voila!

Sneeuwzeker - Pasen - NL-talige les - betaalbaar - hotel aan piste want skibus is gedoe - brede pistes - voldoende groot gebied - weinig Belgen

Die combinatie bestaat niet. :)
Je zal op minstens 2-3 aspecten toegevingen moeten doen om wel iets naar ‘uw wensen’ te vinden.

Sluit topic maar af want er komen geen zinnige antwoorden. Alle skigebieden zijn prima behalve Livigno. Voila!

ih op 11 aug 2022 11:57

Ok. Ook goed. Ik vind de antwoorden wel zinnig, maar de inhoud van de vraag niet :).
Veel plezier in alle skigebieden behalve Livigno.

Bestaat zeker wel, dan kiezen we terug voor Obertauern dat aan al onze wensen voldoet.

Obertauern top maar peperduur geworden.

ih op 11 aug 2022 10:47

Bestaat zeker wel, dan kiezen we terug voor Obertauern dat aan al onze wensen voldoet.

ih op 11 aug 2022 12:29

Ok.
‘Probleem’ opgelost.

Obertauern lijkt inderdaad een prima optie te zijn. Ook zeer veel (maar niet goedkope) accommodatie te vinden aan de piste en behoorlijk sneeuwzeker. Gok dat alles wel flink de lucht in gaat qua prijs maar dat is een kwestie van op in stellen en niet enkel zo in Obertauern.

Overigens denk ik dat je meer uit het topic had gehaald met een ‘‘open’’ houding en vraagstelling. Doordat je vrij snel zaken af schiet en aangeeft wat je vooral niet wilt -zonder te benoemen waarom precies of het nader te concretiseren- bereik je niet je doel. Als je had aangegeven waar je wellicht wel concessies op wilt doen en constructief in gaat op de reacties, merk je dat de reacties ook een stuk waardevoller worden.

*bericht bewerkt door Amelm op 11 aug 2022 15:59

Bestaat zeker wel, dan kiezen we terug voor Obertauern dat aan al onze wensen voldoet.

ih op 11 aug 2022 12:29

Volgens mij was 1 van je grote wensen “betaalbaar” 1 van de duurste bestemmingen in die periode noem ik niet bepaald betaalbaar, daarnaast zal je ook daar gewoon behoorlijk wat Belgen zien in die periode. Wil je zonder Belgen en relatief betaalbaar dan is Sulden am Ortler een optie, maar daar heb je weer geen accomodatie aan de piste.

Born to Ride

Wel Belgen en ook niet heel goedkoop, maar wel duidelijk minder overlopen met landgenoten is Kühtai. Aardige hotels, fractioneel goedkoper dan Obertauern en samen met Hochoetz een redelijk skigebied. Wel skibus afhankelijk (of auto) en de afdaling naar Ochsengarten is snel een papfestijn, maar leuk genoeg.

Ik zou Livigno durven aanraden😋😂😄😆

PS ik zoek een skigebied waar niet veel skiërs zijn.🤔

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 14 aug 2022 10:31

Born to run. B.S.

Verder is Oostenrijk veelal overlopen met Belgen in het paasverlof.

Bennie op 11 aug 2022 10:51

Ik ben niet helemaal mee. Gezien de kleine absolute aantallen Belgische wintersporters, wordt het nooit druk. Afgelopen paasvakantie geen enkele vorm van wachttijd meegemaakt in het Zillertal.

Die laatste regio zou trouwens mijn antwoord op de vraag van de TS zijn. Sneeuwzeker, betaalbare accommodaties in deze periode, gevarieerde skigebieden, links of rechts nog een Nederlandse skimonitor in de après-ski en geen ‘overlopen’ skigebieden naar mijn aanvoelen.

Trouwens, een aantal skigebieden hebben een specifieke bekendheid voor hun ‘sneeuwzekerheid’ en zijn daarom net geliefde bestemmingen (lees: waar het relatief gezien drukker zou kunnen worden) voor wintersporters uit verschillende landen. Ik denk dan spontaan aan Livigno, Obertauern, Ischgl,…

veel te veel Belgen.

Dit is toch wel een primeur: te veel Hollanders, te veel Duitsers, te veel Fransen, te veel Russen, … heb ik allemaal al dikwijls gehoord, maar “te veel Belgen” ? Nee, dat nog niet ;)

Hochgurgl en Breuil Cervinia leuk maar geen goede hotels op de piste.

Geen leuke hotels in Ober-/Hochgurgl? Dan ben ik wel benieuwd wat jij een leuk hotel vindt…

Met het risico om een slecht voorstel te doen: Serfaus.
Iedereen klaagt altijd over de sneeuwzekerheid op de zuid(oost)gerichte hellingen, maar er zijn genoeg noordgerichte hellingen boven 2000m (Masner, Pezid, Lazid, Scheid, Fisser Nordseite) die meer voldoende sneeuwzeker zijn.

Hochfügen een idee?

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Misschien is Tux een idee, bij goede condities kan je naar Mayrhofen. Bij minder goede condities kan je altijd uitwijken naar de gletsjer!

Zou dan toch Les Menuires aanraden. Skischool daar heeft genoeg Nederlandstalige leraren in dienst. Het gebied voldoet aan elke eis die je maar kan stellen qua pistes, het is zeer sneeuwzeker en niet duur. Alle hotels zijn ski-in-ski-out. Wel eerst even een belletje naar de skischool doen om vast een Nederlandstalige leraar te reserveren!

Plaats een reactie