Nederlandstalige ski les kind in Kleinwalsertal

Hallo,

Ik ben op zoek naar Nederlandstalige ski les voor onze dochter van 4,5. ( heeft vorig jaar in Italië ook les gehad) We verblijven in de kerstvakantie. (De week na de kerstdagen) in Hirschegg. Vinden het ook prima om naar ander dorpje in het dal te reizen. Iemand ideeën en ervaring? Bij de skischool komt er geen resultaat wanneer ik Nederlandstalige les aan vink.

Hoor het graag. Alvast bedankt

Ik denk dat het bijna lastiger is om geen Nederlandse skiles te krijgen daar, dan wel :).

Gewoon even contact opnemen, al denk ik dat ze hun leraren pool nog lang niet gevuld hebben. Maar reserveren in het hoogseizoen lijkt sowieso wel slim.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Oké dat klinkt goed!
Bedankt

Ik denk dat het bijna lastiger is om geen Nederlandse skiles te krijgen daar, dan wel :).

Gewoon even contact opnemen, al denk ik dat ze hun leraren pool nog lang niet gevuld hebben. Maar reserveren in het hoogseizoen lijkt sowieso wel slim.

Roy83 op 21 aug 2022 09:00

Ik krijg onderstaande reactie nu terug. Heb de vraag ook uitgezet bij de skischool rechtstreeks … Hi Benno,

thank you for your interest in booking your ski lessons with us.

In Kleinwalsertal, there are ski lessons in Riezlern. However, they only offer English or German as languages. Here you can find all the information:

Link - Riezlern - Private Ski Lessons for Kids of All Levels (from 4 y.)

The nearest Dutch-speaking ski instructors, we have, are in Wart-Schröcken. Here you can find the offers:

Link - Warth-Schröcken - Kids Ski Lessons “Bambini” (3-4 y.) for Beginners

Link - Warth-Schröcken - Private Ski Lessons for Kids (4-14 y.) of All Levels

Please note that the prices have not been updated yet. So, we would advise you wait for a few more weeks until we are fully up-to-date for the upcoming season.

If you have any further questions, just reach out to us :)

Best wishes,

Your CheckYeti Team

Een opmerking die ik vaker plaats en nu weer. Waarom Nederlandse les, je kind heeft het echt niet nodig. Gewoon lekker de dichtstbijzijnde ski school pakken en lekker laten gaan. Na een dag merkt je kind het al niet meer.

Een opmerking die ik vaker plaats en nu weer. Waarom Nederlandse les, je kind heeft het echt niet nodig. Gewoon lekker de dichtstbijzijnde ski school pakken en lekker laten gaan. Na een dag merkt je kind het al niet meer.

marklit op 21 aug 2022 21:12

Volledig mee akkoord, ik ga men kind zelfs aanmoedigen voor Duitse of Engelse les te nemen als het binnen 2 jaar op de latten gaat staan.

Ik vind het toch raar, via welke weg heb je deze informatie opgevraagd? Gewoon via https://www.skischule-hirschegg.at?

Waarom ik het opmerkelijk vind: (1) afgelopen januari was ik daar, en was er zelfs in het laagseizoen een batterij Nederlandse skileraren te vinden en (2) ze geven warth-schrocken als mogelijk alternatief, wat hemelsbreed inderdaad om de hoek ligt, maar vanuit het Kleinwalsertal niet bereikbaar is… een local die antwoord geeft zou dat nooit voorstellen lijkt me

*bericht bewerkt door Nuet op 22 aug 2022 14:09

https://www.skischule-hirschegg.at/infos/faq/

Moet wel goed komen toch? ;

“Haben Sie auch niederländisch sprechende Lehrer*innen?

Unsere Skilehrerinnen sprechen alle etwas Niederländisch. Wir bitten Sie, Ihre Lehrerinnen Wünsche bei der Einteilung zu äußern, wir werden unser Bestes versuchen.”

*bericht bewerkt door Joost01 op 22 aug 2022 15:09

Ik heb twee kinderen die jaren les hebben gegeven in Bodmen-Baad (Harry) en ik schat in dat daar in de kerstweek ongeveer 50% NL leraren zijn. Bij de meeste andere skischolen is het tussen de 30-50% als ik de verhalen van mijn kinderen moet geloven. Het is dus best wel mogelijk dat ze een NL leraar heeft maar dat betekent niet dat er een garantie is.

Verder ben ik het eens met Marklit, NL les is niet nodig maar kan handig zijn afhankelijk van hoe de kleine zich houdt in een andere omgeving, is ze erg eenkennig of niet. laat ze lekker spelen en nadoen wat het groepje uitvoert.

Checkyeti moet je vermijden, gewoon rechtstreeks bij de skischool vragen :). Hun antwoord toont aan waarom.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie