Met de nachttrein naar Briancon.

Reeds enkele jaren doe ik een après examen ski trip met mijn dochter ,week voor de kerstvakantie. Meestal gaan we naar Les Gets of La Clusaz met de auto. De dochter is nog te jong om een stuk te rijden dus moet ik alles alleen rijden. Al een paar jaar zit ik met het idee om met de nachttrein naar Briancon te gaan. Wie heeft hier ervaring mee? Alle tips welkom.

Ik heb hier zeker ervaring mee.

Je kunt gebruik van de nachttrein naar Briançon

(Thalys naar parijs daar overstappoen van Gare du Nord naar gare Austerlitz (makkelijker dan het klinkt) Je pakt hier Ligne 5 in richting van place d’italie.) En in de avond pak je de nachttrein.

Je kunt ook de TGV pakken naar Oulx en daar via een shuttle bus naar Briancon gaan, dan reis je overdag.

(Van gare du nord naar gare du Lyon in Parijs)

Mocht je meer vragen hebben hoor ik het wel :-)

Click. Click. Peace

Bedankt, waar bestel je je tickets?
Normaal bestel ik via trainline maar die geven een fout voor de nachttrein?

Dat is altijd een dingetje, ik-bestel ze in Frankrijk (ik woon in Frankrijk) via de SNCF, ik zal eens even rondvragen bij vrienden en kennissen die de trein nemen.

Edit: Nederlandse familie en vrienden bestellen hier: https://www.nsinternational.com/nl

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 07 sep 2022 11:10

Click. Click. Peace

Bedankt , hier kan ik wel iets mee. De zuid Alpen zijn prachtig maar net iets te ver voor 4 dagen. De nachttrein lijkt ons daarvoor prima. Als het allemaal doorgaat maak ik er wel een verslag van. Tgv naar les Arcs is trouwens een aanrader.

Ik vind de trein naar oulx ook echt een aanrader. Om ‘snel’ in het zuiden te komen.

Click. Click. Peace

Bedankt, waar bestel je je tickets?
Normaal bestel ik via trainline maar die geven een fout voor de nachttrein?

Teekidiezie op 05 sep 2022 19:52

nu nog maar beschikbaar tot 09 dec 22, normaal beschikbaar 3 tot 4 maand op voorhand.

Even een update, de reis naar Briancon is uiteindelijk een auto trip naar La Clusaz geworden net voor al de sneeuw werd weggespoeld.
Maar dit jaar zijn we met de nachttrein naar Mayrhofen geweest.

Je kan ook rechtstreeks bij sncf boeken.
Doe dit regelmatig tijdens de zomer als ik ga trekken in de bergen

Alle info staat op je GSM, tickets, uurregeling
Heb er nog nooit problemen mee gehad https://www.sncf-connect.com/en-en/

Plaats een reactie