Trein

Hallo,

komende winter willen wij met de trein naar Fieberbrunn. Mijn vraag is of het meenemen van een tas (kleding), ski en skischoenen problemen oplevert op de perrons en in de trein?

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 05 okt 2022 22:05

Wij zijn een paar keer met ons gezin met de trein naar Zwitserland gegaan. 2 paar skies in 1 ski tas, 2 tassen met skischoenen en 2 grote koffers. Ging prima. Kinderen zijn 9 en 15 dus kunnen ook meehelpen als we overstappen.

Mijn ervaring is dat er in de Duitse en Zwitserse treinen heel veel ruimte is voor bagage. Dit in tegenstelling tot hier in Nederland, daar kan ik niet eens een handbagage koffer in een rekje leggen. Slim inpakken, niet te veel meenemen en geen losse spullen mee is mijn advies

Tip: neem een koffer-tas die je kunt rollen.

Hi!

Ik ben nu een aantal keer met te trein geweest. T reizen is heerlijk op die manier. Ruimte zat in de trein. Op het station soms ff sjouwen op een roltrap.

Ik zou niet zoals hierboven met een koffer gaan. Neem een grote Duffel voor al je kleren en helm etc. Op je rug. En een ruime skitas met wielen waar makkelijk alle hardware in past. Ski’s, schoenen, kleine rugzak, evt schep etc. Alles wat er dan nog bij past is mooi meegenomen. Inderdaad wat @Michelle13 zegt, geen losse zooi! Op die manier is het zwaarste spul rollend en heb je een hand vrij voor koffie.
Ik heb een ruime Thule skitas, helemaal top. Als je die volduwt houd je, met een beetje economisch pakken, een 40l rugzak over.

*bericht bewerkt door Skitiim op 28 sep 2022 22:46

Ik ben meermaals met de trein gegaan, maar nu ook twee keer met de nachttrein (nightjet) en helemaal om, echt geweldig. Je stapt savonds in de trein, gaat slapen en de volgende dag ben je fris op je bestemming en kun je gelijk skiën, tenminste als je net als ik een gemakkelijke slaper bent😊. Hierdoor spaar je twee hotelovernachtingen uit (heen en terug) en natuurlijk de lange reisdagen. Plus je kunt meenemen in de trein wat je wil (in vgl met vliegtuig), maar alle skigear in een (ski-)roltas pp is wel handig voor de mobiliteit. Ik neem daarnaast altijd een kleine rolkoffer mee. Gaat prima. Nadeel is wel natuurlijk dat er op deze trajecten veel vertraging is.

*bericht bewerkt door AMie op 02 okt 2022 11:01

Anne Marie

Wij hebben een bolderkar mee . Zetten daar alle spullen in . Echt ideaal . Scheelt enorm gesjouw . Wij hebben spullen mee voor 4 personen .

Wij hebben een bolderkar mee . Zetten daar alle spullen in . Echt ideaal . Scheelt enorm gesjouw . Wij hebben spullen mee voor 4 personen .

miepmiep op 02 okt 2022 11:41

Maar krijg je die dan in en uit de trein? en waar kan je die kwijt in de trein? Want een bolderkar is best groot toch?

Wij hebben een bolderkar mee . Zetten daar alle spullen in . Echt ideaal . Scheelt enorm gesjouw . Wij hebben spullen mee voor 4 personen .

miepmiep op 02 okt 2022 11:41

Maar krijg je die dan in en uit de trein? en waar kan je die kwijt in de trein? Want een bolderkar is best groot toch?

Michelle13 op 02 okt 2022 15:24

Je hebt tegenwoordig opvouwbare bolderkarren, die zijn ingeklapt niet groter dan een reiskoffer.

Born to Ride

Wij hebben een bolderkar mee . Zetten daar alle spullen in . Echt ideaal . Scheelt enorm gesjouw . Wij hebben spullen mee voor 4 personen .

miepmiep op 02 okt 2022 11:41

Zou jij een foto kunnen laten zien van zo’n bolderkar? Bvd

Tip: neem een koffer-tas die je kunt rollen.

Bruuuno op 28 sep 2022 20:13

Wij hebben deze al jaren in bezit en komt af en toe bij de Makro als aanbieding voorbij. Ideaal ding en is echt groot. Indien goed gevuld is het zelfs goed stapelbaar. Gaan al enkele jaren 2 stuks overal mee naartoe en het weegt niets. Aan de onderzijde 2 lange harde strips zodat de onderzijde van de tas iets van de grond afblijft en je gemakkelijk kan schuiven.

Er zullen vast betere versies zijn maar wij zijn enorm tevreden over de prijs/kwaliteit.

null

Wij hebben een bolderkar mee . Zetten daar alle spullen in . Echt ideaal . Scheelt enorm gesjouw . Wij hebben spullen mee voor 4 personen .

miepmiep op 02 okt 2022 11:41

Sta net voor het verkeerslicht in Arnhem en ik spot ineens een opvouwbare bolderkar. Ziet er handig uit.

null
null

Wij hebben een bolderkar mee . Zetten daar alle spullen in . Echt ideaal . Scheelt enorm gesjouw . Wij hebben spullen mee voor 4 personen .

miepmiep op 02 okt 2022 11:41

Hey! Ik ben wel geïnteresseerd hoe jullie dat dan doen. Wellicht voor een volgende trein reis! Best lekker natuurlijk voor alle losse zooi maar wat doen jullie met de ski’s? En alles in de trein weer uitpakken?
Je zit natuurlijk wel weer een tijd in de trein maar dan heb je het de losse spullen wel vaak in je handen!

Ik ben benieuwd!

Zelf ben ik jaren geleden geweest met de (inmiddels ter ziele gegane) Skitrein. Het grote voordeel voor mij toen was dat dit vanaf Rotterdam een enkele rit naar Wörgl was zonder overstappen want voor hetzelfde geld had ik een set winterbanden op velg kunnen kopen en zou ik nog helemaal naar Oostenrijk moeten rijden. Ik koos dus voor het eerste. Wat mij toen bijstond was de bonte verzameling (Oost-) Europese rijtuigen die niet allemaal in top-conditie waren. Wij deelden de coupé met andere (onbekende) passagiers. Dat was op zich geen probleem en kan heel gezellig zijn alleen de bagage moest ook van alle 6 personen in die ene coupé. Per rijtuig was er slechts één coupé gereserveerd voor alle ski-bagage van het hele rijtuig. De rest op, onder of in bed. Wij hadden inderdaad ook rollende reistassen. Erg handig, want die prop je net even wat makkelijker ergens tussen. Het reizen an sich is vrij ontspannen en kan ik zeker aanbevelen maar zorg wel dat je een transfer klaar hebt staan op het station van bestemming. Veel succes met de voorbereiding

null

?? 2023

Plaats een reactie