Frankrijk eerste week april(Les Menuires vs La Plagne)

Hallo,
De eerste week van april zouden we met het gezin(2volw en 2 kinderen van 9 en 6) willen gaan skiën in Frankrijk.
Wij zijn gemiddelde skiërs en oudste gaat nu naar 2de ster en jongste naar de 1ste ster.
Ons oog was gevallen op Les Menuires(Bruyeres-ski pas Les Menuires) of La Plagne(Bellecote).

  • Welke gebied zou het drukste zijn?
  • Is er groot verschil in sneeuwzekerheid?
  • Meest kindvriendelijk?

Of kijk ik toch nog verder naar Les Deux Alpes/Flaine/Les Sybelles?

Mvg,

Ik ben de afgelopen jaren regelmatig in La Plagne geweest, en kan je dit zeker aanbevelen.
Begin 2023 bezoek ik Les Menuirs (L3V volledig, maar verblijf in Les Menuires) en kan ik je mijn review meegeven.

Het is o zo hard genieten.

Plagne Bellecote heeft nog wel een aardig pleintje en sfeertje. De skischool verzamelt daar ook, maar een mooie speelweide zoals centraal in Les Menuires ontbreekt. Daar vind ik het iets eenvoudiger rondlopen en is iets meer te zien en te doen als er niet geskiet wordt.
Het leuke van La Plagne is dat je overal rondom het dorp de kom door kan crossen, maar als je jezelf en de kinderen warm wil krijgen voor tochtjes zijn de pistes rondom Les Menuires leuker. Elke kant heeft zijn eigen gevoel, waardoor het echt als tochten skiën voelt, terwijl het bij La Plagne fijn skiën is maar wel meer als eenheidsworst voelt.

Het ligt denk ik grotendeels aan het niveau van je kinderen, 1e ster en 2e ster klinkt nog aan de beginnende kant. Ik zou dan eerder voor La Plagne gaan waar je als beginner uitstekend uit de voeten kan. Les Menuires is iets uitdagender, ik denk dat je daar met een jaartje extra ervaring meer plezier gaat beleven.

Plaats een reactie