Ski's verven

Zoals de titel zegt wil ik gaan verven op mijn ski’s.

Ik ben wel een beetje uitgekeken op de toplaag en het leek me juist leuk om mijn ski’s toch een beetje te personaliseren. Tot mijn verbazing kon in geen recente zoekopdrachten hier van vinden.

Mijn vraag is dus, heeft iemand dit recent gedaan en zou zijn proces kunnen toelichten. Hoe en met wat heb je het geschuurd? Welke verf raad je aan? Hoelang heb je ermee gedaan etc.

Meen je dat nu?
Niemand doet dat. Is hetzelfde als je fiets verven: ziet er niet uit en na 2 weken begint de verf eraf te komen. Wat verwacht je dan in de sneeuw?

Koop gewoon een totaal nieuwe passende uitrusting die je mooi vindt, dan kan kan je na 3 weken skiën alles nieuw kopen (als het eerste item stuk is) en kan je opnieuw van het uitzicht van je ski’s genieten.

Verven geen ervaring mee; meeste verf is op waterbasis, en het moet ook goed tegen temperatuurverschillen kunnen.
Heb mijn snowboard wel gestickerbombed, en dat ging meer dan prima. Bleef heel goed hechten, zelfs met stickers van de Tiger.

Meen je dat nu?
Niemand doet dat. Is hetzelfde als je fiets verven: ziet er niet uit en na 2 weken begint de verf eraf te komen. Wat verwacht je dan in de sneeuw?

Koop gewoon een totaal nieuwe passende uitrusting die je mooi vindt, dan kan kan je na 3 weken skiën alles nieuw kopen (als het eerste item stuk is) en kan je opnieuw van het uitzicht van je ski’s genieten.

monoskito op 19 okt 2022 20:08

Vind dit een rare opmerking.
Je kan niet gewoon blind aanraden om een nieuwe uitrusting te kopen, omdat ik op mijn toplaag ben uitgekeken.
Dat de verflaag na 2 weken eraf gaat komen interesseert me niet zo. Na wat meer research is het wel degelijk mogelijk om je ski’s te verven en het resultaat mooi te houden.

En als het niet mooi is, jammer dan.

*bericht bewerkt door Poephouder op 19 okt 2022 21:27

Misschien kun je hier wat nuttige informatie vinden: https://www.newschoolers.com/forum/thread/815786/Tutorial–H…

Wellicht is airbrush ook nog een optie/idee?

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Er bestaan ook stickerfolies voor ski’s

Dienten Die Alte schule

Radiatorlak.

Toch maar wat uitkijken met de componenten die je lak bevatten, voor hetzelfde geld knabbelen ze aan de eigenschappen van het materiaal waaruit je ski is gebouwd.
Ook niks voor mij, als ik teveel naar mijn ski’s kijk schiet ik ergens het decor in.

Bla, bla, bla.

beter is denk ik je ski’s te spuiten met speciale lak voor buiten, dus aantal keer spuiten en dan nog een vernislak er overheen spuiten (dit om te voorkomen dat je snel krassen ziet), dan nog even je bindingen eraf halen of goed afplakken + de onderkant afplakken…

Moet geen probleem zijn belangrijkste eerst ontvetten. fijn schuren, afnemen microvezeldoek. Nogmaals ontvetten, kanten goed afplakken en spuiten met autolak.Eventueel nog met een blanke lak er na voor extra bescherming.
Ik heb dit NIET zelf op ski,s geprobeerd, maar wel op andere kunststof delen wat prima ging. Nogmaals goed ontvetten!

*bericht bewerkt door ruudsan op 20 okt 2022 15:55

Ik heb meerdere pogingen gezien van mensen die geprobeerd hebben hun eigen ski’s te verven, en ik heb nog nooit gezien dat de verflaag mooi bleef…

Zelfs genoeg skimerken hebben moeite om hun topsheets mooi te houden ;-) het heeft best wel wat te verduren zo’n ski!

Als je het gaat doen, dan wil ik wel graag het resultaat zien!

Click. Click. Peace

Ik ben wel benieuwd of het je lukt om het goed te doen. Mijn ski’s zijn inmiddels wat oud aan het worden, maar ik ben er nog wel erg aan gehecht. Misschien dat ik ze dan ook eens een creatieve bewerking wil geven, mits het goed te doen is.

Uit ervaring weet ik dat de verf er snel afkomt door krassen van uw eigen ski’s . De messen zijn scherp …
Bij mij was het resultaat niet top …

Ooit al eens gedaan. Maar dan wel met verf op alkyd-basis. Oftewel niet de waterbasis nemen. Het resultaat viel mij nog wel mee. Een week skieen hield het wel vol. Lichtjes schuren, goed schoonmaken en rollen of met de kwast. Een goede primer zal ook helpen.

One life. Live it.

Dit is echt zo’n plan dat gaaf is als idee maar in de praktijk gaat falen. Ik maak veel van dat soort plannen ;)

Ik heb mijn stokken een keer gespoten. Na 1 dag was 40% van de verf eraf. Aan het eind van de vakantie zag je her-en-der nog wat van de verf.

ski’s kan je niet verven… ja het kan, maar het komt eraf zodra je gaat skien. Maar probeer het gerust en kom hier je bevindingen delen.

Leg er na het verven een laag epoxy overheen, dan kan wellicht werken. En de verf niet op waterbasis.

*bericht bewerkt door Dinictus op 01 nov 2022 14:16

Lijkt me niet zó’n strak plan voor het milieu al die afgebladderde verf die achterblijft op de berg… Maar goed, that’s me.

Ik denk dat dit wel kan werken, is verkrijgbaar in allerlei ral kleuren; https://polyestershoppen.nl/lakken/dd-lak-hoogglans-0-5kg-35…

Leuk! Ik hou wel van een creatieve geest. Misschien heb je wat aan de volgende link: https://www.newschoolers.com/news/read/How-Paint-Skis…
Veel succes en laat het eindresultaat een keertje zien.

Het kan op zich wel werken met een goede voorbehandeling en primer, daarna je eigen creatie en daar een goede transparante epoxy lak er over om het te beschermen. Natuurlijk zal je altijd krassen hebben maar een goede epoxy laag kan veel hebben en de juiste voorbehandeling is cruciaal om er voor te zorgen dat het niet gaat bladderen.

Born to Ride

…Of bestel custom Ski’s: https://www.folsomskis.com/

Plaats een reactie