groepsvakantie Gerlos, skiers en wandelaars

Is er s winters een busverbinding tussen Gerlos en Konigsleiten voor voetgangers? de vraag is voor een aantal wandelende reisgenoten die tijdens onze groepsvakantie in januari in Gerlos ook willen winterwandelen in Wald/Konigsleiten. Taxi en autovervoer kan ik terugvinden, bus verbinding niet.

https://www.christophorus.at/linienbus/

Hier vind je eea aan info. Helaas kost de bus zonder ski-uitrusting grof geld, dus wel iets om rekening mee te houden. En niet elke chauffeur is helaas al te goed gemutst in het hoogseizoen.

Tegenwoordig hebben veel mensen hun ski-uitrusting in een depot staan; die stappen dus ook zonder ski’s en schoenen in de bus.
Ik heb nog nooit gezien dat er iemand op aangesproken werd. Denk niet dat het die (ski)buschauffeurs veel boeit.

Ah, beter. Ik heb eens 10 minuten vertraging gehad door een chauffeur die erg moeilijk deed. Was wel op het ritje Gerlos/Zell.

Overigens een erg leuke tip: Samen met de wandelaars afspreken bovenop de Hainzenberg/Gerlosstein. Mooie uitzichten en een uitstekende berghut daar.

Dank alvast voor de tips. En de waarschuwingen … Ik ga ermee aan de slag.

Tegenwoordig hebben veel mensen hun ski-uitrusting in een depot staan; die stappen dus ook zonder ski’s en schoenen in de bus.
Ik heb nog nooit gezien dat er iemand op aangesproken werd. Denk niet dat het die (ski)buschauffeurs veel boeit.

Daffie op 20 okt 2022 17:55

Maar een buschauffeur ziet echt wel het verschil tussen een wandelaar en een skiër zonder uitrusting…
Een vriendin van mij had bij een val haar arm gebroken, maar wilde de rest van de week nog wel met de gondel naar boven om met ons te kunnen lunchen. Ze had haar skipas dus gehouden. In de skiliften geen enkel probleem, maar toen ze later in de week een keer in de bus naar Königsleiten stapte, begon de chauffeur gelijk chagrijnig te doen. Ze is op haar strepen gaan staan, heeft uiteindelijk gelijk gekregen en mocht dus gratis (nou ja, met haar skipas, dus) mee.

Uitrusten doen we thuis wel!

Plaats een reactie