beginners/kids gebied

het is al vaker gesteld maar ik zie door de bomen het bos niet meer…
Wij, voor al ik, zijn beginnende skieers, wel al aardig wat lessen gehad maar angst/snelheid is een groot ding bij mij dus vooral blauwe pistes. 3 kinderen , 15-12-9, paar lessen en 1 x wintersport vakantie.
wij zoeken een skigebied waar de kinderen ook zelf iets kunnen of bijvoorbeeld een helling of funparkje waar ze zelf vanaf kunnen en wij een drankje kunnen doen. Vorig jaar zijn we met (goed skiënde) vrienden in Mayerhofen geweest maar dit is voor ons beginners te groot en onoverzichtelijk. wie heeft tips ?

Zou niet snel groter dan zo’n 50km gaan. En op de skigebieden zoeker kun je ook filteren op geschikt voor beginners en grootte.
Een gebied als Kronplatz kan trouwens ook interessant zijn. Hoewel meer km, is het grotendeels 1 berg waar je alle kanten vanaf skiet. Dat maakt het wel erg overzichtelijk.

Berwang misschien? In ieder geval zoiets denk ik?

*bericht bewerkt door Roy83 op 28 okt 2022 11:36

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ben zelf met mijn gezin begonnen in het Pillerseetal, de Buchensteinwand vonden wij echt een mooi gebiedje om te leren skiën.
Niet groot (20 km) en daarom mooi overzichtelijk, de kids kom je telkens tegen met het klasje :-)
https://www.wintersport.nl/skigebieden/pillersee

Als je ook opzoek bent naar de Apres-ski moet je daar niet naar toe gaan maar voor een heerlijke rustige wintersport ben je daar op de juiste plek.

In de omgeving kan je ook nog naar de Steinplatte, mooi familiegebied met veel makkelijke pistes. https://www.wintersport.nl/skigebieden/steinplatte

En naar Lofer
https://www.wintersport.nl/skigebieden/lofer

Dan adviseer ik het skigebied Paznauntal in Tirol. Dit bestaat uit twee mooie skigebieden See en Kappl dat geschikt is voor beginners en gevorderden. En op 10–15 minuten rijden kunnen de gevorderden en ervaren skiërs zich vermaken in het grotere gebied Ischgl.
Tip: See, appartementen Sonnenhof of Hotel Mallaun.

Succes en alvast veel plezier!

Komt de sneeuw tot aan je kin, dan ben je gevallen en lig je erin.

Nauders & Schöneben lijken me best wel leuk voor kinderen en zijn fijne skigebieden voor beginners.

*bericht bewerkt door bartvwg op 28 okt 2022 13:45

Bla, bla, bla.

Ik zou ook zeggen Kronplatz. Wel variaties in pistes voor wie wil, maar omdat alle liften op hetzelfde punt boven komen kun je niet verdwalen. Onze kinderen vonden het minder leuk dat er geen andere Nederlandse kindjes waren, maar zijn een stuk jonger dan jouw kinderen. 4-jarige ging de 3e lesdag al de blauwe piste op, en dat vond ze helemaal super.

Ook st Johan in Tirol is zou geschikt kunnen zijn, dat is ook een overzichtelijk gebiedje.
Ik vind zelf Hochfugen ook leuk qua pistes, maar er is daar buiten skien niet zeveel te doen, dus misschien wat saai voor je pubers, al kun je natuurlijk wel een keer naar het grote zwembad in Fugen gaan.
Steinplatte ben ik zelf nooit geweest maar daar zijn mensen ook positief over.
En je zou ook nog Tsjechie kunnen overwegen, de gebieden daar zijn ook klein en overzichtelijk.

Gargellen, See in Tirol, KleinWalserTal

Lofer is echt zo’n gebied wat je zoekt

Mauterndorf , Lungau, voldoet ook aan julle wensen.

Lofer kan ik beamen, sowieso gebieden in die omgeving zoals Steinplatte en st Johann lijken me geschikt. Lungau (grosseck / speiereck) ook zeer geschikt.

Er zijn opzich genoeg goede opties, ik zou inderdaad grofweg niet groter dan een km of 50 gaan. Werfenweng, Gargellen, Berwang/ Ehrwald, Steinplatte, Lofer zijn een paar goede opties.
Mijn eigen voorkeur zou uitgaan naar Steinplatte; veel blauw en blauw en rood strikt gescheiden (blauw is +/- 70% en onder gondelstation, rood erboven) waardoor je nooit vervelende verbindingspistes tegenkomt. Daarnaast erg overzichtelijk, heerlijk gemoedelijk en veel combinaties pistes mogelijk. Goed gebied om vertrouwen op te doen.
Wil je ook veel andere activiteiten doen (sleeën, winter wandelen, rodelen, langlaufen etc) dan zijn Filzmoos of Pillersee ook goede opties maar wel wat kleiner, Filzmoos is wel een top dorp met garantie op wit dorp en veel Nederlandse kinderen. Ik zat er afgelopen krokusvakantie en er waren voor de voorjaarsvakantie heel erg korte rijen bij de liften. Nadeel is wel dat de pistes iets korter zijn.

*bericht bewerkt door Amelm op 29 okt 2022 20:42

Plaats een reactie