Wat is het onduidelijkste pistenplan van de Alpen?

Even buiten de Alpen: de kaart van Winterberg is ook bizar. Verhoudingen kloppen niet, richtingen onduidelijk, pistes verkeerd ingetekend.
Ter vergelijking: de kaart met veel groen doe ik ergens van internet getrokken heb, die wel klopt (maar het is nog veel eenvoudiger uit te tekenen)

Harry, wanneer gaan ze de kaart breder maken? (Lees: Wanneer staat het doortrekken richting Neuastenberg gepland?)

Voor de onduidelijkste plannetjes neig ik ook eerder richting Wilder Kaiser - Brixental en een gedeelte van Kitzbühel. Centraal tussen de Hahnenkamm en Pengelstein is het me niet helemaal duidelijk.

null

Mathijs! op 31 okt 2022 16:22

Wat is er voor jou niet duidelijk aan @Mathijs!
Ben je er al weleens geweest?

Piefke op 01 nov 2022 00:35

Neen, wellicht is de realiteit minder onoverzichtelijk dan het pistenplan.

Het centrale gedeelte tussen Pengelstein en de Hahnenkamm is voor mij onduidelijk omwille van de vele paadjes die in verschillende richtingen lopen, ondanks het aanbrengen van een aantal pijlen. Het bijkomend weergeven van een gekende Belgische verkeersregel maakt het ook niet duidelijker ;)

Mathijs! op 02 nov 2022 00:23

Als je op de piste bent is alles wel logisch en duidelijk aangegeven, het is juist een overzichtelijk gebied, maar dat is uiteraard mijn eigen beleving van dit skigebied. Kan alleen maar zeggen ga er eens naartoe en laat dan nog eens horen hoe je het ervaren hebt en of je de kaart dan nog steeds lastig vind.
Gegroet☃️

LA NORMA😍☃️

Gastein had enkele jaren terug het lumineuze idee om een luchtfoto als ondergrond te gebruiken. Het seizoen erop zijn ze teruggegaan naar de oude kaart, geen wonder als je dit bekijkt:

null

Alta Badia is inderdaad ook niet best, maar het gebied is in werkelijkheid ook onoverzichtelijk dus wat dat betreft is het wel waarheidsgetrouw…

*bericht bewerkt door David23 op 04 nov 2022 11:24

❄️

Wat me ook wel stoort, is dat pistekaarten tegenwoordig vaak ook helemaal niet mooi meer zijn. Neem deze van de Jungfrau Region. Op de kaart van een paar jaar geleden zag je nog mooi wat terug van de schoonheid van het landschap daar. Op de nieuwe kaarten hebben ze al die mooie bergen gedegradeerd tot een soort vieze vlekken:

2008:

null

2022:

null

Plaats een reactie