Boeken Januari

Hi zeer gewaardeerde mede-wintersporters,

Mijn vrouw en ik willen graag op wintersport ergens tussen 14 en 28 januari.
We twijfelen of we nu alvast moeten boeken, of dat we lekker een last minute pakken.

We willen waarschijnlijk naar de Kitzbüheler Alpen, Zillertal Arena of Saalbach-hinterglem-leo… (Wat een naam heeft dat skigebied).

Is het de moeite om te wachten op een last minute of maakt dat qua prijs geen verschil, of zijn ze normaliter niet eens beschikbaar?

Gr,
Ed

Lastminutes zijn vaak niet heel scherp, het lokt uit dat mensen lang wachten met boeken en dat wil je eigenlijk juist voorkomen als aanbieder. Je hoort wel eens verhalen over deals die lastminute echt goedkoop zijn, maar dat is heel spaarzaam…

In die periode hoef je niet ver op voorhand te boeken, maar in al die gebieden die jij noemt zal sneeuw zat liggen en alles open zijn. Als je iets moois op t oog hebt dat vrij is, zou ik gewoon boeken. Mocht je juist veel buiten de piste willen dan kan je beter wachten, maar op de piste zal t allemaal prima zijn.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Het is laagseizoen dan, je vind voor die weken altijd promoties. Ik ga alle jaren in Januari een 2 tot 3 weken, puur omdat dan in de meeste gevallen alles open is en er genoeg sneeuw is, maar nog lang niet de volle drukte van Februari of Maart. In de meeste gevallen boeken wij maar 1 of 2 dagen op voorhand, niet omdat het goedkoper is, maar omdat we echt kijken waar dan de sneeuw het beste is.

Voor de prijs hoef je het niet te doen. Sterker nog, een skipas verder van tevoren online kopen is vaak voordeliger. Wij gaan ook die periode en boeken wel last-minute, maar puur omdat we dan naar de laatste sneeuw- en weerberichten kijken en in een bepaalde geografische hoek willen zitten. De gebieden die jij noemt liggen allemaal in dezelfde hoek en zullen dus allemaal zeer vergelijkbare sneeuwcondities hebben (sowieso zal alles open zijn die week) dus ik zou gewoon lekker boeken dan.

Als je los een accommodatie boekt, heeft het niet zoveel zin. Het heeft wel zin als je wilt boeken daar waar de sneeuw het beste is of als je niet echt een voorkeur hebt qua gebied en er nog wat pakketreizen over zijn bij de reisorganisaties. Die gaan dan vaak wel voor minder weg, je keus is dan dus wel beperkt tot wat ze ‘over’ hebben.

Plaats een reactie