Advies nieuwe ski

Hallo allen,
Momenteel ski ik op een paar race Atomic slalom ski’s van een jaar of 10 oud. Op zich top ski’s maar wellicht zijn er nu betere te koop. De mijne worden bij hogere snelheden schuss toch wat zwabberig.
Ik hou van afwisselend skien. Hard de berg af met ruime bochten maar zeker ook ouderwets wedelen. Nu zoek ik dus een ski die aan meerdere wensen het beste voldoet. Makkelijk wendbaar, goed slippend, stabiel hoge snelheden.
Ik heb reeds 2 paar ski’s uitgezocht waarvan ik denk dat ze voldoen.
Op het oog:
Atomic S9 revo
Head WC E SL
Gegevens van mijzelf: 177 lang, 70 kilo, niveau 7,5. Lengte van de ski?

Hoor graag adviezen voor een goed besluit.

Dank alvast.

Als hoge snelheden schuss een ski-issue zouden zijn (los van een discussie over voldoende voordruk…) zou ik eerder kijken naar een cheater gs of zo. Heb zelf sinds vorig seizoen bv een nordica gsr, doet eigenlijk alles probleemloos en is ook gewoon kort te draaien (mits je even flink druk voorop geeft natuurlijk. Iets gemakkelijker, maar ook super breed inzetbaar de Rossi lt ti. Evt blizzard wrc? Er is genoeg in die hoek, maar ook een fatsoenlijke sl gaat bij technisch goed gebruik echt niet zo maar slingeren in schuss.

Edwin van Riel

De S9 is een slalomski. Ongeschikt voor grote bochten en nog meer ongeschikt voor wedelen. Geen idee hoe je daar op bent gekomen.

Ik zou gewoon op vakantie proberen een paar skis te huren binnen dat segement, dan kun je toch het beste voelen wat je het beste past. Dan is het misschien ook aantrekkelijk om te kijken naar iets meer all mountain achtige skis, omdat die vaak wat soepeler zijn en iets meer willen slippen en daarmee wat meer geschikt voor wedelen.

Fischer RC4 SC 165 cm & Black Crows Camox

Dank voor de adviezen. Ik ga inderdaad maar eerst wat verschillende smaken huren daar. Kijken wat het beste bevalt.

Een goede middenweg is denk ik de Head WCR E-Race. Zit precies tussen een Slalom en GS-Ski in. Mijn jongeren broer heeft er een paar van en die is er erg tevreden mee! Maar inderdaad het beste om zelf een aantal ski’s te testen, zou de E-Race dan zeker meenemen in de overweging.

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

Plaats een reactie