Geannuleerd: Fis Ski World Cup Lech Zürs Vorarlberg 12.11. - 13.11.2022

Alweer een tegenvaller op de FIS-kalender. Ondanks enige sneeuw afgelopen vrijdag/zaterdag blijft het boterzacht in de Alpen. Deze races zouden komend weekend plaatsvinden op de geringe hoogte van circa 1700 meter. https://www.lechzuers.com/en/flexenrace-lech-zuers

Het is hopen op een complete weersomslag in de 2e helft van november anders zullen de skigebieden die normaal gesproken vroeg open gaan ook slecht nieuws moeten verkopen. De afbeelding toont de verwachting voor de afwijking van de temperatuur op 1500 meter op 15 november. Het betreft hier het ensemblegemiddelde (gemiddelde van alle berekeningen). De verwachting blijft tot het einde van de termijn (17 november) zacht.

null

*bericht bewerkt door KrisWeer op 07 nov 2022 12:26

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

De 7e of 8e wedstrijd alweer dacht ik?
Maar ja, als ik me niet vergis hebben ze dit jaar alles vervroegd omwille van dat misselijke WK voetbal.
Komt er van.

Bla, bla, bla.

Zo vroeg in het seizoen waren er vroeger (op Sölden na) geen wedstrijden.
Dus niet verbazingwekkend dat het dan niet lukt begin november.

De 7e of 8e wedstrijd alweer dacht ik?
Maar ja, als ik me niet vergis hebben ze dit jaar alles vervroegd omwille van dat misselijke WK voetbal.
Komt er van.

bartvwg op 07 nov 2022 13:47

Kunnen ze deze kosten dan ook op Qatar verhalen? Lijkt mij geen verkeerde.

Let's go ski!

Jammer dat het is afgelast. Maar wie verzint het ook om een wedstrijd in te plannen op 1700m de 1e helft van november, die hebben vast tijdens de vorige klimaat toppen liggen slapen🤦‍♂️
Ze hadden toch vast wel een hogere locatie moeten kunnen vinden voor deze datum?

@Amelm Ze hebben speciaal voor deze wedstrijden aan snowfarming gedaan. De piste gaan nu wel open voor training. In Kitzbuhel werd middels snowfarming zelfs rond 1000 meter geskied in oktober de afgelopen jaren. Dit jaar hebben ze het wijselijk niet gedaan (de snow was wel al gefarmed) ;-)

*bericht bewerkt door KrisWeer op 07 nov 2022 18:27

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

@Amelm Ze hebben speciaal voor deze wedstrijden aan snowfarming gedaan. De piste gaan nu wel open voor training. In Kitzbuhel werd middels snowfarming zelfs rond 1000 meter geskied in oktober de afgelopen jaren. Dit jaar hebben ze het wijselijk niet gedaan (de snow was wel al gefarmed) ;-)

KrisWeer op 07 nov 2022 18:27

@KrisWeer wat was eigenlijk de uiteindelijke reden van aflassen? Sneeuw moet het probleem niet zijn met zowel snowfarming als de +/- 40 cm van afgelopen vrijdag/ zaterdag. Zal waarschijnlijk wel te maken hebben met dat er geen nachtvorst is en ze dus de pistes niet hard/ ijzig kunnen krijgen wat voor wedstrijden nodig is?

Ik ben wel een voorstander van snowfarming (je hoeft niet met kanonnen te werken en de sneeuw is er toch al), echter niet om dit vervolgens te gebruiken bij temperaturen/ hoogtes zoals eerder bij Kitzbühel. Na de recente dump en dichter bij het reguliere seizoen zoals hier is een ander geval. Jammer dat het niet mag baten.

*bericht bewerkt door Amelm op 07 nov 2022 18:55

@Amelm Precies;
“Der Schneefall und die kalten Temperaturen in den letzten Tagen gaben Grund zu Optimismus, waren aber leider nur von kurzer Intensität. Zudem wird für die nächsten Tage und das Rennwochenende wieder ein kontinuierlicher Temperaturanstieg prognostiziert. Unter diesen Voraussetzungen wäre die Durchführung von fairen und vor allem sicheren Weltcup-Rennen nicht möglich”, wird Rupert Steger, ÖSV Bereichsleiter Events, in einer Aussendung zitiert.

Helemaal eens, snowfarming kan een waardevolle methode zijn mits het wordt toegepast op realistische hoogte.

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Plaats een reactie