Tip werk & ski in Oostenrijk voor 15 t/m 19-3 met 1 wintersporthater ;-)

Ik wil graag met mijn twee compagnons in maart een paar dagen werken & skiën in de bergen. Twee van ons gaan heel graag op wintersport, één moet nog overtuigd worden… Een wintersporthater is misschien wat ongenuanceerd, maar ze heeft geen goede ervaringen met wintersporten. Angst op de pistes gehad. Wij gunnen het haar zo om er toch eens van te genieten. En we gunnen onszelf nog een extra tripje naar de bergen ;-)

Voor deze persoon is het fijn als er hele makkelijke brede blauwe pistes zijn. En het is denk ik ook leuk als we er ook mooi kunnen wandelen. Mocht het skiën toch niet bevallen.

Omdat er ook gewerkt moet worden, is het handig als we niet ver of op de pistes zitten lijkt me. Niet te laag ook ivm de sneeuwzekerheid denk ik? Ik ben nog niet eerder zo laat geweest. Wie heeft er een fijne tip? Oostenrijk heeft onze voorkeur.

Laat is dit nog allesbehalve. Kaprun, ergens dicht bij de Maiskogel zou een goede bestemming kunnen zijn. Wat opener omgeving, geinig spoorlijntje om de hoek, Tauernspa bij de hand, Zell am See plus meer om eens rond te struinen.

Als het puur om de wintersport gaat zit je in Hochkrimml en meer nog in Königsleiten ook erg mooi. Want daar is het nog wit.

Als je kunt kiezen tussen Hochkrimml en Königsleiten, dan zou ik voor Hochkrimml (of Silberleiten) gaan. Daar zijn (bijna) alleen maar hele mooie brede blauwe pistes. Er is ook wel een blauwe dalafdaling naar Königsleiten, maar dat is een hele smalle (zomers is het een weg).
Voor je collega is misschien een uurtje privéles aan het begin aan te raden, ik ben zelf ook gauw angstig en dat helpt mij vaak toch weer de drempel over.

Als je kunt kiezen tussen Hochkrimml en Königsleiten, dan zou ik voor Hochkrimml (of Silberleiten) gaan. Daar zijn (bijna) alleen maar hele mooie brede blauwe pistes. Er is ook wel een blauwe dalafdaling naar Königsleiten, maar dat is een hele smalle (zomers is het een weg).
Voor je collega is misschien een uurtje privéles aan het begin aan te raden, ik ben zelf ook gauw angstig en dat helpt mij vaak toch weer de drempel over.

Miekuh op 10 nov 2022 16:52

Ga ik bekijken! Dankjewel.

Grappig, want zowel in Kaprun als in Koningsleiten ben ik wel eens geweest. Maar is al heel lang geleden…

Plaats een reactie