Blauwe plek onderaan scheenbeen

Na een paar uurtjes snowworld heb ik een blauwe plek onderaan mijn scheenbeen. Terhoogte van de onderste clip.
Wie weet waar dit door komt?

Ik heb ooit ergens een plaatje gezien met mogelijke oorzaken maar ik weet niet meer waar.

Ik heb deze schoenen sinds september. En met de 1e keer er mee skiën had ik op t andere scheenbeen schuur?blaren op dezelfde plek.
Maar met de rollerbaanlessen had ik nergens last van.

Zit het middenstuk wel goed? ik heb een keer geskied met middenstuk naar voren dus niet direct op scheenbeen…kwam er al snel achter dat het niet goed zat ivm blauwe plek en pijn.

In het verleden had ik daar ook last van met uiteraard de eerste skischoenen die ik kocht.

In eerste instantie inderdaad controleren of je ze wel goed aan had. Je zou nog terug kunnen gaan of ze opnieuw gevormd kunnen worden ofzo.

Zelf maak ik gebruik van gelpads voor op mijn schenen en heb sindsdien nóóit meer last. Niet ideaal maar kan nu in ieder geval weer skiën zonder pijnlijke schenen.

Zou het kunnen dat je op de rollerbaan beter op techniek skiet dan in Snowworld? Als ik niet goed op mijn techniek let, krijg ik ook last van mijn schenen, ik beweeg dan teveel van voren naar achter ipv continu scheendruk.

je skiet toch niet met je (binnen)broek in de schoenen (wel een keer gezien, drukknoopje op de broek veroorzaakte ook een blauwe plek)?

Veel skibroeken hebben toch zo’n waterdicht deel onderaan de broek zitten? Dat moet echt over je schoen.

Totales Vollidiot

Zit het middenstuk wel goed? ik heb een keer geskied met middenstuk naar voren dus niet direct op scheenbeen…kwam er al snel achter dat het niet goed zat ivm blauwe plek en pijn.

Michelle13 op 23 nov 2022 21:37

Dit is ook het eerste wat in me opkomt. Als dat harde middenstuk op je been zit heb je binnen de kortste keren pijn en een blauwe plek.

Bla, bla, bla.

Zit het middenstuk wel goed? ik heb een keer geskied met middenstuk naar voren dus niet direct op scheenbeen…kwam er al snel achter dat het niet goed zat ivm blauwe plek en pijn.

Michelle13 op 23 nov 2022 21:37

Dit heb ik ook vaak gehad. Mijn vorige skischoenen zaten standaard verkeerd en dan moest ik bij het aantrekken goed opletten dat het “middenstuk” op mijn scheen zat. Als dat niet het geval was had ik een paar uur later een blauwe plek of een wondje op m’n scheen. Helaas vergat ik het nog wel eens en daarom heb ik maar nieuwe schoenen gekocht.
Met het middenstuk bedoel ik dit:

null

ik ga er volgende keer eens op letten.
zowel bij t aantrekken als op techniek.
Gister vooral druk met dochter dus minder met mn eigen spullen bezig.

Zelfde probleem hier helaas… De eerste dagen zijn het ergst, daarna verdooft het een soort van. Maar heb vaak een aantal dagen/weken na de vakantie nog steeds een beurs gevoel. Heb al andere schoenen gekocht die iets minder last geven dan mijn vorige, ik ski vaak met gelpads er in en dan gaat het over het algemeen redelijk, maar comfortabel wordt het nooit. Voor mij reden om na een week skiën ook wel een beetje opgelucht te zijn dat ik die dingen niet meer aan hoef.
Ik verzucht tijdens het skiën dan ook dagelijks dat ‘men tegenwoordig op de maan kan landen maar niet in staat is om comfortabele skischoenen te maken die als pantoffeltjes aanvoelen’.

Overigens heb ik ooit ooit gelezen dat het te maken kan hebben met een doorgezakte voorvoet; die heb ik namelijk dus wellicht is dat de verklaring?

@ankiepankie heb je ooit skischoenen aan laten meten bij een echte goede bootfitter?

Born to Ride

@ankiepankie heb je ooit skischoenen aan laten meten bij een echte goede bootfitter?

Matthias123 op 24 nov 2022 13:26

Ja, bij mijn nieuwe exemplaren. Moet zeggen dat die ook al stukken beter zitten dan de vorige maar het blijft een dingetje.

Heeft 1 van jullie al eens gekeken naar, of bij de wintersportzaak als tip gekregen, de schoenen van Apex of Dahu? Die met de softboot en een buitenschaal?
Hier staat een test van de Apex in 2018 op deze site: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/416031/review-apex…

*bericht bewerkt door Matthieu op 24 nov 2022 13:33

Aftellen maar!

ik had dit ook in het verleden. Gelpads aangeschaft en nooit ergens meer last van. Onder je kous plaatsen op het stukje waar jij de pijn heb. Geweldig, ik zweer erbij. Decathlon heeft ze van het merk sidas. Succes

ik heb er geen pijn van, althans nu niet. dat kan na een paar dagen natuurlijk anders zijn.

Soort gelijk probleem gehad. Mijn schoenen waren te groot.

als ik met blote voeten in mn binnenschoenen sta komen mijn tenen tot mooi voorin.
ik kan me ook nog indenken dat ik de onderste schnal op mn scheenbeen te los had.

opties genoeg om te onderzoeken

als ik met blote voeten in mn binnenschoenen sta komen mijn tenen tot mooi voorin.
ik kan me ook nog indenken dat ik de onderste schnal op mn scheenbeen te los had.

opties genoeg om te onderzoeken

SuzannaE op 24 nov 2022 17:26

Schnallen worden eigenlijk bijna altijd (veel) te vast gezet (mede doordat schoenen vaak te groot zijn). Je moet ze eigenlijk met 2 vingers eenvoudig dicht kunnen drukken.

Born to Ride

Of de schoenen zijn te groot of de techniek is in de sneeuw niet goed en ga je op de tenen staan en duw je jouw hiel omhoog. Schuurplekken in een goed passende schoen met juiste techniek moet niet kunnen.

Het is en blijft een lapmiddel maar deze hebben mij goed geholpen, http://manoove.com/home.pp

Of de schoenen zijn te groot of de techniek is in de sneeuw niet goed en ga je op de tenen staan en duw je jouw hiel omhoog. Schuurplekken in een goed passende schoen met juiste techniek moet niet kunnen.

sge op 24 nov 2022 18:22

Het is geen schuurplek. Doet ook geen zeer.
Van techniek was die paar uut geen sprake want ik was veel aan t klooien om mn dochter te helpen.
Na de lessen in de kerstvakantie wil ik langs een goede bootfitter hier in de buurt.

Plaats een reactie