Taalgebruik

TS you must be fun at parties

He Hank, “even googlen” is ook discriminerend voor andere zoekprogramma’s! Een schande.

Nu ga ik nakijken welke wintersportgebiedliften ik straks moet nemen.

Nu ga ik nakijken welke wintersportgebiedliften ik straks moet nemen.

DrPhil op 02 dec 2022 11:24

helejaardoorsportgebiedtransportmiddel

*bericht bewerkt door timtim88 op 02 dec 2022 11:59

Wat als je de lift moet nemen als je naar je werk moet? Dan klopt sportgebied ook niet.

Met sportgebied sluit je inderdaad ook veel mensen uit…

Sommige dingen moeten we misschien laten voor wat het is. Laten we ons vooral druk maken om zaken die er wel echt toe doen. Eens? Dan kunnen we dit topic ook maar eens sluiten.

Interessant verhaal over het taalgebruik in verschillende talen. Jammer dat de meeste Nederlanders , zelfs doorgewinterde wintersportes, het nog steeds over een “skigebied”, of een “skilift”. Als snowboarder irriteert dit.
Het is net zo makkelijk om het over een wintersportgebied of een sleeplift/stoeltjeslift te hebben.

hanksnel op 29 nov 2022 19:30

Interessant verhaal over het taalgebruik in verschillende talen. Jammer dat de meeste Nederlanders , zelfs doorgewinterde wintersportes, het nog steeds over een “skigebied”, of een “skilift”. Als snowboarder irriteert dit.
Het is net zo makkelijk om het over een wintersportgebied of een sleeplift/stoeltjeslift te hebben.

hanksnel op 29 nov 2022 19:30

Want……wat is daar mis mee skigebied of skilift….

Skigebied is toch echt te beperkt. Wandelaars, langlaufers, snowboarden en andere wintersporters willen graag naar een Wintersport gebied. Je gaat ook niet hockeyen op een jeu de boules veldje, maar wel op een sportveld.

hanksnel op 02 dec 2022 10:57

Je hebt het hier over een wintersport- ipv skigebied. Ik zou liever spreken over een winterrecreatiegebied. Want ik schaar niet alle activiteiten die ondernomen (kunnen) worden onder sport.

''Powder to the people''

Plaats een reactie