Zooltjes

Hallo hier!

Ik heb op marktplaats een gokje genomen en voor een leuk prijsje echt prima pas weekje gebruikte skischoenen gekocht (i know). Blijken goed te passen (ik wist ongeveer wat ik nodig had) alleen zaten er geen zooltjes meer in. Daarom voor het testen maar even de zooltjes uit mijn snowboardschoenen gehaald die tegenwoordig door zoonlief gebruikt worden. Dus die moeten weer terug.
Heeft iemand een tip voor prima zooltjes? Ik heb geen lastige voeten, hooguit wat smal. Ik heb wel een beetje rondgekeken maar vind al die skischoenzooltjes vrij prijzig (net zo duur als de schoenen in dit geval). Kan ik niet gewoon meindl zooltjes van 10,- er in leggen? (Kom maar door!). Ben wel benieuwd wat de meningen hier over zijn eigenlijk…

Groet,
Boomert

Kom op, je hebt die schoenen al voor weinig, dan maak je het toch compleet met goede zooltjes? Een paar niet geschikte zooltjes er in frutten is écht ‘verkeerde zuinigheid’, ga je spijt van krijgen.

Life is what happens while you were checking your phone

Daar heb je zeker een punt maar wil ook graag weten of speciale skischoenzooltjes het waard zijn. Aan jouw antwoord te horen dus zeker wel :) Zijn er zolen die iemand zou aanraden?

Ik heb vorig jaar mijn zooltjes vervangen omdat die van mijn skischoenen kapot waren. Omdat hier op het forum altijd lovend wordt geschreven over speciale zooltjes met extra ondersteuning dacht ik dat ik die ook nodig had.
ik heb diverse zooltjes geprobeerd in de winkel, maar ik had het idee dat ze mijn voet alleen maar meer afklemden. Zelfs gedurende de korte periode in de winkel werden ze al oncomfortabel. Ik ben dus gewoon bij de goedkoopste, meest eenvoudige platte zooltjes uitgekomen van een 10tje. Als je geen moeilijke voeten hebt zijn gewoon goedkope, vlakke zooltjes dus mogelijk gewoon prima.
Ga gewoon naar een wintersportzaak en probeer het uit.

zooltjes van bootdoc zitten super , zelf vind ik dat ze beteren comfortabeler zijn dan van Sidas of Superfeet, en tsja goedkoop is vaak duurkoop .
helemaal met skischoenen en zooltjes een goede combi zorgt voor fijne skidagen , als je zooltjes/schoenen niet goed zitten dan ga ja “klauwen” met je voeten ->gevolg zere voeten en spierpijn

Ik heb zooltjes van Superfeet (rond de 30 euro) en er zijn ook vergelijkbare van Sidas voor ongeveer dezelfde prijs. Allebei verkrijgbaar met verschillende hoogtes (voor platvoet tot hoge voetboog). Denk dat je daar meer aan hebt dan aan platte zooltjes die bv de Hema verkoopt en die totaal geen steun geven.

Dank voor alle reacties! Dit weekend maar eens langs bij Duijvenstein en eea proberen :).

Ik heb zooltjes van Superfeet (rond de 30 euro) en er zijn ook vergelijkbare van Sidas voor ongeveer dezelfde prijs. Allebei verkrijgbaar met verschillende hoogtes (voor platvoet tot hoge voetboog). Denk dat je daar meer aan hebt dan aan platte zooltjes die bv de Hema verkoopt en die totaal geen steun geven.

Jorien83 op 02 dec 2022 19:12

Sidas of superfeet idd! Ben zelf van de sidas, bij de bever te halen

Ik heb de mysole anatomical in mijn skischoenen. Slechts 20 euro op bol en vergelijkbaar met de veel duurdere alternatieven!

Ik kan dit bevestigen. Heb een smalle voet met een hoge voetboog. Heb zooltjes bij Bever gehaald, maar toch ook zooltjes laten aanmeten bij een goede Podotherapeut voor 200,00 E. (Ik loop ook veel LAW). Het verschil ervaar ik als minimaal.

Ik heb de mysole anatomical in mijn skischoenen. Slechts 20 euro op bol en vergelijkbaar met de veel duurdere alternatieven!

tomgjaltema97 op 03 dec 2022 12:17

Ik heb net de Superfeets gekocht bij Duijvenstein, zitten prima en wilde ze gelijk kunnen passen maar deze tip ga ik zeker onthouden - zien er goed uit! Dank!

Plaats een reactie