The north face descendit ervaring

Ik heb deze jas gekocht maar hij is naar mijn idee erg dun , iemand ervaring met deze jas? Is deze wel geschikt voor een koukleum ?

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 05 dec 2022 09:18

Ja… ik heb de jas al een aantal jaar. Ontzettend fijne jas. Heel licht en heel soepel. Voor mij is hij ook warm genoeg, ook bij -10. Doordat hij zo soepel is kun je ook makkelijk een extra laag eronder dragen zonder dat het vervelend zit, mocht je hem toch te koud vinden…

Dunne shell jas = meerdere laagjes dragen! Dus thermo, midlayer (vaak donsjas) en dan pas je jas :)

Zie ook

*bericht bewerkt door Rene op 04 dec 2022 11:26

Ik draag altijd thermo, als midlayer een gewone katoenen longsleeve of als het echt koud is een lichtgewicht jasje van Save the Duck en dan de Descendit… warm genoeg…

Deze jas heeft Primaloft Black vulling. Daar zou ik dus zeker geen donslaag onder dragen, tenzij je wilt zweten als een otter 😉.

80g PrimaLoft® Black Insulation 60% recycled polyester in front body and upper back, 60g in hood, collar, sleeves and lower back.
Zelfs behoorlijk veel vulling.

Deze jas heeft Primaloft Black vulling. Daar zou ik dus zeker geen donslaag onder dragen, tenzij je wilt zweten als een otter 😉.

DrPhil op 04 dec 2022 11:41

Midlayer, you get the point. Sommige mensen hebben het nu eenmaal snel koud. Jas ziet er uit als licht gevoerd. Ik zou op echt koude dagen bv in december/januari echt nog wel een dons kunnen hebben 😄

80g Primaloft Black (=de beste Primaloft) is echt behoorlijk veel. Dan moet je echt een koukleum zijn.

Een lichtgevoerde jas is meestal 40g, middelgevoerd 60g en normaal/warm 100g.

Verder ademt dons slecht onder een shell. Als midlayer vind ik dons dus sowieso ongeschikt (zijn veel betere midlayers), tenzij je puur voor isolatie gaat.

Tip: denk ook eens aan bodywarmer, bv eentje met 60g primaloft. Zeer compact op te rollen en ventileert super. Een ideale aanvulling op een jas. Ik heb er een van Schöffel. Neemt nauwelijks ruimte in onder je jas. Ideaal ding. En multifunctioneel, je kunt m overal voor gebruiken.

*bericht bewerkt door DrPhil op 04 dec 2022 12:22

Plaats een reactie