Elan Wingman 82 ti of Rossignol Experience 84ai

Hallo,
Dit is voor mij de eerste keer op dit forum, daarom zal ik mij kort voorstellen. Mijn naam is Hans, 55 jaar en ski al 30 jaar. Ik houd van ‘op tempo’ skiën, maar ben zeker geen snelheidsduivel. Ik ben 180 lang en weeg 85kg.
Ik ben op zoek naar een ski waar ik de hele dag tochten op kan maken, alleen op de piste. Echt carven vind ik echt heel gaaf. Mijn oude ski’s hadden 73mm onder de binding, ik vond dit vervelend bij verse sneeuw en in de middag als de sneeuw wat zachter werd en alle sneeuw op een hoop geskied was. Daarom zoek ik een bredere ski waarmee ik tijdens verschillende omstandigheden lekker kan skiën en carven.

Ik ben tot nu toe uitgekomen op de Elan Wingman 82 ti of de Rossignol Experience 84 ai. Wie kan en wil mij van advies voorzien? Mijn budget is rond de € 500,- € 550,- (Kies ik dan voor de 172 of 178cm?)
Dank je wel alvast voor je reactie.

Hans

Rossignol experience 84 heb ik ook. Geen race ski maar een fijne all rounder. Zie ook de reviews op youtube van o.a. skicentrum Heemskerk. Heb je momenteel voor € 400 bij de Decatlon. Elan heb ik geen ervaring mee, maar een aparte linker en rechter ski (toch?) Lijkt mij onhandig

Heb zelf Elan Wingman 82Cti (Cti in plaats van ti). Fantastische ski. Ik zou dus voor die gaan. Zie ook ander recent topic over Elan Wingman 82Cti.

Hallo,
Dit is voor mij de eerste keer op dit forum, daarom zal ik mij kort voorstellen. Mijn naam is Hans, 55 jaar en ski al 30 jaar. Ik houd van ‘op tempo’ skiën, maar ben zeker geen snelheidsduivel. Ik ben 180 lang en weeg 85kg.
Ik ben op zoek naar een ski waar ik de hele dag tochten op kan maken, alleen op de piste. Echt carven vind ik echt heel gaaf. Mijn oude ski’s hadden 73mm onder de binding, ik vond dit vervelend bij verse sneeuw en in de middag als de sneeuw wat zachter werd en alle sneeuw op een hoop geskied was. Daarom zoek ik een bredere ski waarmee ik tijdens verschillende omstandigheden lekker kan skiën en carven.

Ik ben tot nu toe uitgekomen op de Elan Wingman 82 ti of de Rossignol Experience 84 ai. Wie kan en wil mij van advies voorzien? Mijn budget is rond de € 500,- € 550,- (Kies ik dan voor de 172 of 178cm?)
Dank je wel alvast voor je reactie.

Hans

HansTR6 op 09 dec 2022 17:04

Dag Hans, voor dat budget kun je ook de Wingman 82 CTI krijgen (+C dus). Een stijvere (en daarmee betere variant) van deze ski. Op xspo.de of sport-conrad.de kun je dat model krijgen binnen je budget. Dit even als tip.

Ik oriënteer mij ook op de Wingman 82. Ik weeg 68kg, is de 82Ti dan al niet stijf genoeg? Of anders gesteld, hoe zwaarder hoe belangrijker de stijfheid?

Ik heb mij ook recent de Wingman 82 Ti aangeschaft. Ben een paar weken geleden een weekje gaan skiën. Ik moet zeggen dat het zalige ski’s zijn. Voor zover ik kan carven, carven ze goed.
Slippend doen ze het goed. Door losse sneeuw en buckles gaan ze goed. Ik heb er meer zelfvertrouwen door gekregen en wat me ook opviel was dat ik dit jaar minder spierpijn had in de bovenbenen. Al weet ik niet of dat per se aan de ski’s ligt of niet. En voor mij gaan ze meer dan snel genoeg hoor😊
Ben ook 180cm en weeg 80kg. Heb de ski’s in 172 lengte.

Ik oriënteer mij ook op de Wingman 82. Ik weeg 68kg, is de 82Ti dan al niet stijf genoeg? Of anders gesteld, hoe zwaarder hoe belangrijker de stijfheid?

Classic op 16 feb 2023 14:52

Ik zou de stijfheid eerder als gradatie pakken hoe sportief je wil skiën. Wil je lekker cruisen en gaat het niet om snelheid is de Ti mogelijk al goed zat. Ik heb zelf dit jaar de CTi gekocht (lengte 167 en ben zelf 177 en weeg 70kg). Voor mij gewoon weer een hele fijne piste all mountain ski. Ik zou de CTi dus zeker niet puur op gewicht uitsluiten voor jezelf.

Ik oriënteer mij ook op de Wingman 82. Ik weeg 68kg, is de 82Ti dan al niet stijf genoeg? Of anders gesteld, hoe zwaarder hoe belangrijker de stijfheid?

Classic op 16 feb 2023 14:52

Ik zou de stijfheid eerder als gradatie pakken hoe sportief je wil skiën. Wil je lekker cruisen en gaat het niet om snelheid is de Ti mogelijk al goed zat. Ik heb zelf dit jaar de CTi gekocht (lengte 167 en ben zelf 177 en weeg 70kg). Voor mij gewoon weer een hele fijne piste all mountain ski. Ik zou de CTi dus zeker niet puur op gewicht uitsluiten voor jezelf.

Towerspirit op 22 feb 2023 10:28

Ik heb de Wingman 82 TI gekocht. Ik ben 1,81 mtr lang en weeg 84 KG. Lengte ski is 1,78mtr. Inmiddels een week op deze ski geskied en deze is mij uitstekend bevallen onder alle omstandigheden. De ski is stijf genoeg, ook op hogere snelheden, carven gaat bijzonder makkelijk en door de breedte van de ski ook heerlijk in de poeder op de piste.

Dank voor het delen van jullie ervaringen. Omdat ik al de behoorlijk stijve en snelle Amphibio’s 16T heb en juist iets vergevingsgezinder wil voor minder goede piste condities neig ik naar de Ti versie.

Plaats een reactie