Hoe het niet moet

Vol gas en zonder controle over een dichte piste, en dan op je plaat gaan met 90 per uur.

Video niet beschikbaar.
Tsja.

Bla, bla, bla.

Tsja.

bartvwg op 18 dec 2022 16:23

Excuses, video bestaat wel maar is blijkbaar niet beschikbaar op externe sites.

Voor degenen die het willen zien:

/HN1YqdoHeok

Best druk, die gesloten piste.

Best druk, die gesloten piste.

Bennie op 18 dec 2022 18:23

Video komt van Reddit, blijkbaar was het kiezen tussen deze afgesloten piste of de lift naar beneden pakken, dat verklaart het aantal mensen op de piste. Je ziet de filmer aan het begin van de video onder de afzettape duiken.

*bericht bewerkt door Thehenk op 18 dec 2022 19:46

flinke klapper, maar gezien zijn houding en hoe snel hij remt schrijft zijn GPS met een dubbele pen ;-)

100 km per uur begint een snelheid te worden waar je best je best voor moet doen. Hij skiede best hard maar zeker niet zo hard. Ongecontroleerd wel :-)

Click. Click. Peace

/HN1YqdoHeok

Thehenk op 18 dec 2022 18:41

Zo’n goede skiër lijkt het me nu ook weer niet. 😉

Bla, bla, bla.

Kamikaze. Stuitert over de piste. Duurde nog lang eer hij viel.🫣

Aftellen maar!

flinke klapper, maar gezien zijn houding en hoe snel hij remt schrijft zijn GPS met een dubbele pen ;-)

100 km per uur begint een snelheid te worden waar je best je best voor moet doen. Hij skiede best hard maar zeker niet zo hard. Ongecontroleerd wel :-)

Rogier op 18 dec 2022 19:47

Eens, dan had ie echt niet zo snel stil gelegen 😉.

Edwin van Riel

Heeft iemand de volledige link? /HN1YqdoHeok dit doet t bij mij ook niet

Gang is alles

Youtu .be /HN1YqdoHeok

Maar dan zonder spaties.

Jasna ski crash zoeken op YouTube werkt ook.

Ben vorig jaar met circa 80-85 km/u op mijn plaat gegaan. Gekatapulteerd in volle carve bocht op een kleine jump (jump niet gezien en ipv deze recht met druk naar voren te pakken zat ik vollop in een bocht)… effe niet opletten en verkeerd ingeschat hoever de volgende bump/heuveltje was. ik weet niet hoever ik vloog maar ik herinner me wel dat ik tijd in de lucht had om te beseffen dat het neerkomen pijnlijk zou zijn (na 180 graden te draaien in volle lucht en dan terecht komen op hoofd en schouder). Bij het neerkomen ging het lichtje uit en ik werd wakker in de slee, gebroken schouder, hersenschudding, etc. Mijn vriendin die achter me aan skiede en 't zag gebeuren zei dat ik als een lappenpop een meter of 20 ben verder geschoven, dat mijn helm afgeknapt was (riempje) en dat was op een rode piste (dus niet super steil).

Ik krijg echt de kriebels als ik dit zie. Ik heb dit seizoen nu 7 skidagen op de teller staan, en heb al wat pure carve pistes genomen, waar ik vorig seizoen vollop op zou vlammen, maar ben nog altijd bang, en blijf op de rem staan. Hopelijk skie ik het er dit seizoen wel terug uit.

Soit volledig off topic… heb geen idee hoe snel de jongen ging, maar kreeg er wel effe kippenvel van.

Levensgevaarlijk, voor andere mensen. Asociaal en mega dom, zo weinig controle.

Alsof het een schande is met een gondel naar beneden te gaan wanneer de piste dicht is… dit soort mensen zijn misschien wel mijn grootste angst op de piste…

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Alsof het een schande is met een gondel naar beneden te gaan wanneer de piste dicht is… dit soort mensen zijn misschien wel mijn grootste angst op de piste…

LoveToSki op 19 dec 2022 08:27

Sterker nog, alhoewel ik echt overal wel normaal beneden kom, waarom zou je? Indien gesloten en je het niet volledig in de hand zou kunnen hebben. Sluit af met een ander rondje en pak lekker die lift terug.

Kan bovendien een aantal redenen zijn voor de sluiting, dat staat er meestal niet bij. Nogal een verschil of het gaat om wat ijs of bv omdat je onder een lawine-gevoelige heen moet.

Edwin van Riel

Alsof het een schande is met een gondel naar beneden te gaan wanneer de piste dicht is… dit soort mensen zijn misschien wel mijn grootste angst op de piste…

LoveToSki op 19 dec 2022 08:27

Sterker nog, alhoewel ik echt overal wel normaal beneden kom, waarom zou je? Indien gesloten en je het niet volledig in de hand zou kunnen hebben. Sluit af met een ander rondje en pak lekker die lift terug.

Kan bovendien een aantal redenen zijn voor de sluiting, dat staat er meestal niet bij. Nogal een verschil of het gaat om wat ijs of bv omdat je onder een lawine-gevoelige heen moet.

evr66 op 19 dec 2022 08:37

Of dat er een pistenbully bezig is… Een eventuele lier had deze skiër in tweeën gedeeld.

Ik hoop dat zulke types thuis blijven als ik op vakantie ben, malloot.

Maar zijn weergegeven snelheid klopt echt niet, Leuk om op te scheppen maar klopt van geen kanten.

Ben vorig jaar met circa 80-85 km/u op mijn plaat gegaan.

Ik krijg echt de kriebels als ik dit zie. Ik heb dit seizoen nu 7 skidagen op de teller staan, en heb al wat pure carve pistes genomen, waar ik vorig seizoen vollop op zou vlammen, maar ben nog altijd bang, en blijf op de rem staan. Hopelijk skie ik het er dit seizoen wel terug uit.

Soit volledig off topic… heb geen idee hoe snel de jongen ging, maar kreeg er wel effe kippenvel van.

Asterino op 19 dec 2022 00:30

Afgelopen winter op een prachtige lange, brede en een vooral lege blauwe piste besloot ik lekker te gaan carven en dat ging ook fantastisch, niemand verder op de piste. Dacht ik. Op volle snelheid de bocht uitkomend zag ik plots een skiër recht op me afkomen op volle snelheid en konden elkaar niet meer ontwijken waardoor een frontale en harde klap op elkaar. Ik had snel door dat mij niets mankeerde en direkt naar hem toegegleden om te checken hoe hij te pas was, ook gelukkig goed. Verbaasd boden we elkaar onze excuses aan en vroegen ons allebei af: waar kwam jij nou vandaan?? Na een dubbel check elkaar de hand geschud en later bij de lift een glimlach naar elkaar van ‘wij kennen elkaar’.
De schrik zat er bij mij daarna ook in, helemaal omdat ik -eigenlijk nu nog steeds- niet geheel begrijp wat ik over het hoofd zag en hoe dat nu kon gebeuren.

Nogal een verschil of het gaat om wat ijs of bv omdat je onder een lawine-gevoelige heen moet.

evr66 op 19 dec 2022 07:37

Ben in een van mijn eerste ski jaren ooit ook per ongeluk(door slecht opletten en klakkeloos meer ervaren vrienden te volgen) op een afgesloten piste terecht gekomen, toen we het door kregen was het veel te laat, maar met een meter verse sneeuw, F18, 0 ervaring in de poeder en hoog lawinegevaar is dat verreweg het domste wat ik ooit gedaan heb. Ben een keer of 20 gevallen, allebei mijn stokken kwijtgeraakt en op het tandvlees naar beneden gekomen, gelukkig allemaal goed afgelopen maar dat gaat me nooit meer overkomen.

Afsluiting door ijs of stenen is ook gewoon gevaarlijk natuurlijk, op de verkeerde plaats onderuit gaan en op een steen klappen kan ook het laatste zijn wat je doet.

De held uithangen op een ijzige piste met twin tips.
Aan zijn ski’s en skihouding (schaduw) bakt hij er dan helemaal niets van en is dit alles zonder controle.
Skipas afnemen en bannen voor 1 seizoen.

Kijk, ik ga niet zeggen dat ik roomser ben dan de paus, en ik heb ook wel eens een keer een afgesloten piste gedaan (omdat we niet geloofde dat er te weinig sneeuw lag), maar in dit geval begrijp ik niet waarom hij gewoon bij de eerste keer "controle’ verliezen zn skies gewoon vol op zijn kanten gooit en zo gewoon vol remt en de snelheid eruit haalt, daar had ie in t begin (en later op zijn dollemans rit) nog zat mogelijkheden voor.

Best bewonderenswaardig eigenlijk….

Als ik met deze techniek zo hard zou moeten skiën zou ik mezelf 7 kleuren ondersch**ten……

Wel vreemd dat hij niet eerder de snelheid eruit ging halen eigenlijk.

Totales Vollidiot

toch jammer dat ze zijn liftpas niet afpakken en verplichten tot wat lesjes…

Ik vind het knap dat hij er nog zo lang over doet om te vallen… Die skis schieten echt alle kanten op vanaf het begin. Gelukkig niemand anders geraakt en hopelijk leert hij er iets van. Maar dat laatste betwijfel ik.

🏂

Zoals hierboven al gezegd, credit where credit is due! Dat deze man niet eerder de sneeuw van dichterbij inspecteert, is een wonder!

Zou hij altijd zo skiën? Omstandigheden zien er wel tricky uit (gezien dat iedereen langs de rand lijkt te staan sukkelen) en lekker ijzig & hard.

Het is o zo hard genieten.

Plaats een reactie