gezocht: verstelbare skistokken

Ik ben op zoek naar een setje verstelbare skistokken, die in elk geval rond de 120 centimeter kunnen worden. Wat langer en korter kunnen dan dat voor stijgen/voetmatig dalen is mooi meegenomen. Ik heb nu net wat te lange vaste stokken, én mis met name bij het sneeuwwandelen af en toe wel verstelbare. Heeft iemand toevallig nog een setje liggen die hij/zij niet meer gebruikt?

Misschien een setje wandel/zomerstokken kopen. Deze zijn verstelbaar hebben alleen geen teller onderaan.

@Rinus ik ben aan het kijken om volgend seizoen stokken te kopen van Les Batons d’Alain uit Chamonix.
https://www.lesbatonsdalain.com/

Vorig seizoen in Avoriaz in actie gezien, heel netjes afgewerkt en door hun lange grip kan je ze gewoon wat lager vastnemen (zoals bij toerski tokken wel vaker een langere grip wordt voorzien, al dan niet verstelbaar).

(Geen affiliatie mee, ik vind ze gewoon heel gaaf en denk er zelf aan er te bestellen wanneer ik m’n volledige toerski set koop)

Het is o zo hard genieten.

Alvast bedankt. Tellers wel gewenst! En verstelbaar ook trouwens (zie nu dat die Chamonix-stokken niet verstelbaar zijn)

*bericht bewerkt door Rinus op 19 dec 2022 16:49

Mijn vrouw kocht verstelbare stokken voor het wandelen maar daar zaten los opschroefbare tellers bij voor sneeuw.

Mijn vrouw kocht verstelbare stokken voor het wandelen maar daar zaten los opschroefbare tellers bij voor sneeuw.

RuudW op 19 dec 2022 16:52

Leki heeft van die stokken met specifieke tellers voor in de sneeuw.

Bla, bla, bla.

Bij de Decathlon hebben ze ook verstelbare wandelstokken voor een mooie prijs. Tevens verkopen ze ook wintertellers apart.
https://www.decathlon.nl/p/1-wandelstok-mt500-snel-en-precie…

Snow!

Ik heb verstelbare wandelstokken, met kleine teller en die werken prima met wandelen in de sneeuw, je kunt ook nog grote losse tellers er bij kopen als je dat wil. Heb ze bij de Hervis in Oostenrijk gekocht, €29,95, prima stokken. Zorg wel dat je verstelbare stokken neem met een klem, die je moet vast draaien met soort schroef systeem willen nog wel eens inschuiven bij druk op je stok. https://www.hervis.at/shop/Ausr%C3%BCstung/St%C3%B6cke/Wande… Er staat dames maar Heren zijn het zelfde in andere kleur :)

*bericht bewerkt door Elly3 op 19 dec 2022 20:49

Dienten Die Alte schule

Genoeg keuze op snowinn.com sport-Conrad sport.de of gelijkaardige sites.
Of gewoon de lokale skisport steunen.

Glide on!

Zoal de meesten hierboven, had ik dus ook over de laatste zin van TS gelezen

Heeft iemand toevallig nog een setje liggen die hij/zij niet meer gebruikt?

Rinus op 19 dec 2022 14:21

Hier dus niet en ik denk dat het 2dehands aanbod hiervan zeer beperkt zal zijn.
Als je een beperkt budget hebt, zal een setje van 40 EUR van de Decathlon wel een optie zijn.
https://www.decathlon.nl/nl/p/telescopische-skistokken-voor-…
Van die zomer wandelstokken van 18 EUR zou ik niet direct kunnen zeggen of ze sterk genoeg zijn om te gaan skiën (toch een heel andere belasting soms)

Elders zal je makkelijk aan 70 EUR voor aluminium of 100 EUR aan carbon stokken kwijt zijn.

*bericht bewerkt door Vivace op 20 dec 2022 10:07

Glide on!

Dank u allen tot nu toe, weer wat nieuwe bronnen gevonden voor eventuele nieuwe stokken. Ik hoopte inderdaad op een setje ongebruikt dat ergens zou liggen. Een beetje vanwege de prijs, maar vooral vanwege ‘beter tweedehands kopen dan dat er weer wat nieuws gemaakt moet worden’ - beter voor het milieu-verhaal (moet je dan ueberhaupt op wintersport zou je zeggen, maar alle beetjes helpen).

Mocht er iemand een setje hebben liggen dat hij/zij kwijt wil, dan hou ik me van harte aanbevolen. Ik kijk ondertussen even rond op de gesuggereerde websites.

NB: Die 17 euro trekking poles van de Decathlon zien er in eerste instantie prima uit, maar de reviews zijn niet mals.

NB: Die 17 euro trekking poles van de Decathlon zien er in eerste instantie prima uit, maar de reviews zijn niet mals.

Rinus op 20 dec 2022 13:28

Ik heb zelf die trekking poles van Decathlon. Ik heb ze 2x twee weken in de zomer gebruikt voor onze wandelingen in Oostenrijk. Het merendeel van de tijd hebben ze aan mijn rugzak gehangen omdat ik ze eigenlijk alleen bij het stevig dalen gebruik om mijn knieen te ontlasten. Maar voor dat doel voldoen ze voor mij perfect. Ze geven bijvoorbeeld bij een grote stap van een rotsblok voldoende steun en buigen niet door. En voor die prijs is het het proberen waard

*bericht bewerkt door zenith op 20 dec 2022 17:01

Plaats een reactie