Dames skibroek voor wat langere dames

Iemand tips voor een fijne skibroek voor wat langere benen?
ik ben nog niet geslaagd en we gaan volgende week al.
1,81 bij 71 kg….

ik heb broekmaat lengte 34 en heb een fijne van brunotti en een softshell van decathlon

wat heb je al geprobeerd?

Ik heb brunotti, protest (zij hadden een lang model maar hetzelfde model is nu een stuk korter), peak performance geprobeerd. Verschillende modellen.

Welke heb je precies van brunotti en decathlon? Ik heb vaak ook 34

Bellavista Women Snowpant
maar wel maat XL

Decathlon was van vorig jaar, maar ik denk dat die wat korter is

*bericht bewerkt door SuzannaE op 21 dec 2022 20:42

Die bellavista ziet er prima uit, lijkt ook wat hoger in de taille?
Heeft deze fleece aan de binnenkant?

Binnenkant heeft fleece en ik vind hem fijn hoog. Binnenbeenlengte is 80cm

die van de decathlon is 78cm binnenbeenlengte

Mijn dochter van 15 is 182cm, 74kg, meestal spijkerbroek lengte 34 of 35, en heeft een pure shell broek van Arcteryx, de Beta AR in “ Medium tall “ maat, die is goed lang genoeg.

Let op, de maatvoering is dit seizoen compleet veranderd (ivm een focus op de Chinese markt), dus zorg dat je naar de maat tabel van vorige jaren kijkt als je naar een oud model kijkt(wel goed, gezien de prijzen van Arc’teryx).

*bericht bewerkt door Slim op 22 dec 2022 14:33

Ben vrouw van 1.80 met relatief lange benen en eigenlijk nooit problemen gehad met skibroeken.

Heb nu een heel fijne skibroek van Lindeberg. Hiervoor een hardshell van Mammut en beide hebben heel goede maatvoering vind ik. Ook heb ik een skibroek van Picture. Ook al is dat een Frans merk, ook die paste prima.

Daarbij, zolang ze maar voldoende over de skischoenen vallen, dan maakt evt paar cm te kort eigenlijk niet zoveel uit.

Mouwlengte van skijacks daarentegen… die mogen van mij wel wat langer vallen.

*bericht bewerkt door Marije77 op 22 dec 2022 16:15

❄️

Binnenkant heeft fleece en ik vind hem fijn hoog. Binnenbeenlengte is 80cm

die van de decathlon is 78cm binnenbeenlengte

SuzannaE op 21 dec 2022 21:03

Dank je wel, ik heb de brunotti besteld!

Ben vrouw van 1.80 met relatief lange benen en eigenlijk nooit problemen gehad met skibroeken.

Heb nu een heel fijne skibroek van Lindeberg. Hiervoor een hardshell van Mammut en beide hebben heel goede maatvoering vind ik. Ook heb ik een skibroek van Picture. Ook al is dat een Frans merk, ook die paste prima.

Daarbij, zolang ze maar voldoende over de skischoenen vallen, dan maakt evt paar cm te kort eigenlijk niet zoveel uit.

Mouwlengte van skijacks daarentegen… die mogen van mij wel wat langer vallen.

Marije77 op 22 dec 2022 16:14

Ik vind het niet mooi als het te kort is, bij de knieën zit het dan vaak ook niet goed.
Maar fijn dat het jou goed past.

Mijn vriendin is 1.84 bij een vergelijkbaar gewicht, die zit hier inderdaad ook mee. Ga op zoek naar een skibroek met een lengtemaat, zij is toen uitgekomen bij Mammut, die hebben een aantal (maar niet alle) skibroeken in 3 lengtematen (los van de taillemaat). Succes!

Mijn dochter van 15 is 182cm, 74kg, meestal spijkerbroek lengte 34 of 35, en heeft een pure shell broek van Arcteryx, de Beta AR in “ Medium tall “ maat, die is goed lang genoeg.

Let op, de maatvoering is dit seizoen compleet veranderd (ivm een focus op de Chinese markt), dus zorg dat je naar de maat tabel van vorige jaren kijkt als je naar een oud model kijkt(wel goed, gezien de prijzen van Arc’teryx).

Slim op 22 dec 2022 14:32

Dank voor de tip! Mooie skibroek. Ik ken het merk, als de brunotti niet goed zit dan kan ik hiernaar kijken. Deze is toch net iets duurder 😅

Mijn vriendin is 1.84 bij een vergelijkbaar gewicht, die zit hier inderdaad ook mee. Ga op zoek naar een skibroek met een lengtemaat, zij is toen uitgekomen bij Mammut, die hebben een aantal (maar niet alle) skibroeken in 3 lengtematen (los van de taillemaat). Succes!

eriklb op 22 dec 2022 18:42

Dank je wel! Ik vond het lastig om een skibroek met lengtematen te vinden. Ik ga deze opzoeken 👍

Icepeak heeft ook een serie met extra lengte. Als je googlet op ‘Icepeak skibroek extra lang’ vindt je het wel. (Zoon heeft het mannenmodel; 190 lang, maar maat S in de breedte nodig).

Ja Mammut had mijn dochter hier voor een hardshell van in een lengte maat en nu een softshell ski- en een softshell klim broek in hun lengte maten.

Plaats een reactie