Met de skibus naar de piste, wat neem je mee/ trek je aan

Hoi, mijn 1e berichtje hier.

Binnenkort vertrek ik voor het eerst voor een weekje skiën naar Innsbruck, daar zal ik in het centrum in een hotel verblijven.

Om bij de pistes te komen zal ik gebruik moeten maken van de gratis skibus.

Nu vraag ik me af welke schoenen je aantrekt in de skibus? Zeker de rit van Innsbruck centrum naar de Stubaier Gletscher duurt ongeveer een uur, dus dan zijn comfortabele schoenen wel zo plezierig.

Maar eenmaal in het skigebied, waar laat je dan je comfortabele schoenen? Zijn er lockers beschikbaar in ieder skigebied? Laat je een tas met je schoenen erin achter bij een skiverhuur bedrijf? Of zijn er baggage rekken in de restaurants waar je je tas/ schoenen achter kan laten?

Of trek je direct in het hotel je skischoenen al aan en neem je alleen het hoognodige mee in een rugzakje?

Van Google wordt ik nog niet veel wijzer en van eerdere ervaringen met wintersport óók niet, aangezien dat met school was en er al vanaf dag één een ziekenboeg ontstond die boven aan de kabelbaan in het restaurant de wacht hield over de achtergelaten schoenen en tassen.

Wat zijn jullie ervaringen en wat doen de ervaren wintersporters?

Ik ken niet zulke lange skibus-trips.
Meestal heb ik dus ook al mijn skischoenen aan.

Alternatief van kluisje huren onderaan de lift doe ik ook vaak; dan wandel ik in mijn bergschoenen lekker relaxed naar de lift.

Als ik even google zie ik dat intersport een skiverhuur en een skidepot heeft bij de stubaier gletscher.
Dan zou ik daar gebruik van maken.

Totales Vollidiot

Hoe ver is je hotel van de bus? Als het om de hoek is, dan zou ik gewoon skischoenen aan doen, schallen los. Als het een grotere afstand is, dan is het niet echt handig. Zou dan een locker huren bij de gletsjer. Dat kun je je materiaal laten en je gewone schoenen dus voor skischoenen wisselen.

Hier kun je die lockers huren: https://www.intersportrent.at/de/shop/shop/index?select_deal…

En wat drinken, portemonnee, paspoort, etc. gaat mee in een rugzak die ik tijdens het wintersporten om hou.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 29 dec 2022 15:02

Als ik in Innsbruck zat nam ik in mijn rugzak lichte gympen mee voor de terugweg. 's Morgens vanuit het hotel de warme skischoenen losjes aan en lopend naar de bushalte. Na de laatste afdaling lekker de skischoenen uit en met de gympen de bus in en het laatste stukje van de bus terug naar het hotel met de velcrostraps op elkaar, de skischoenen over de schouder, teruglopen.
Mijn rugzak was groot genoeg en de gympen licht genoeg om ze gewoon in de rugzak te hebben tijdens de skidag maar ik heb je ook wel eens ergens bij een restaurant of hut in de hal bij de garderobe oid. achtergelaten en later opgehaald (plastic zak).

Aftellen maar!

Als ik google zie ik in 1 minuut dat de Interport daar lockers verhuurt.

It is an amazing world

Zit toevallig nu in insbruck en gisteren nog op de stubaier geweest. Hier heb je inderdaad op het dalstation van de eisgratbahn lockers bij de intersport. Zou het even online checken en wel vooraf reserveren want was er behoorlijk druk. In de andere skigebieden rondom Innsbruck (axamer lizum, schlick 2000, patcherkoffel) is het mij niet opgevallen dat er lockers zijn. Dit zijn ook kleinere gebieden dus ik zou het niet gek vinden als er hier geen zijn. Wat ik wel veel heb gezien in de verschillende gebieden is een hoop rugzakken met een slotje hangend aan de skirekken. (Binnen bij een dal of bergstation bijvoorbeeld). Dat is natuurlijk ook een manier 😀

Zelf zou ik denk ik wel gewoon mijn skischoenen al aan doen in de bus. Scheelt ook gesleep met zware skischoenen.

Plaats een reactie