Google maps de kluts kwijt!?

Al zolang als ik naar de franse Alpen rijd is het 10,5 a 11 uur rijden…
Nu geeft google maps naar mijn idee al langere tijd veel langere reistijden aan dan de werkelijkheid…
Van Tilburg naar la plagne (front de neige) geeft hij 11,5 a 12! uur aan wat volgens mij nooit kan kloppen!?
Het is op de kop af 1056 km als je dat deelt door gemiddeld 100 km p.u kom je dus ook uit op die 10,5 ongeveer.
Is er op de wegen iets veranderd dat ik over het hoofd zie of klopt google maps niet meer?

Google maps lijkt realistische tijden aan te houden. Dus plas/tankstop onderweg. Wel fijn want voor ons rijgedrag klopt het heel precies. Beter dan van de TomTom.

Misschien file op de weg dat hij mee berekend in de tijd.

Is het niet dat google maps nu de meest duurzame reisoptie toont. Minste co2 uitstoot, maar daardoor wel langer?

...ski-addict...

Volgens mij kijkt Google inderdaad tegenwoordig naar een soort gemiddelde. Rij tegenwoordig ook vaak vlotter dan de aangegeven tijd, maar ben ook van het doorrijden.

In NL hangt het er heel erg vanaf wanneer je kijkt.
Tussen 19:00 en 6:00 mag op de meeste stukken 130 worden gereden en daar rekent Google dan ook mee. Vaak genoeg gehad dat ik s avonds keek hoeveel reistijd ik had en dan sochtends verrast werd met een kwartier extra reistijd (over 120km afstand).

Vreemd genoeg heeft hij nu wel de juiste tijd aan, maar heb de laatste tijd toch vaker dat Google langere tijden weergeeft dan gebruikelijk.
Er zal wel iets veranderd zijn over het algemeen denk ik

Maps kijkt naar de drukte onderweg op het moment dat je de route planned. Dus in real time, maar houdt er geen rekening mee dat je nog wel een uurtje of wat onderweg bent om bij die drukte te komen, die misschien dan al is opgelost.
Als je op een wisseldag de route laat berekenen zal het veel meer aangeven dan als je 's nachts de route planned.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Google maps houdt rekening met de actuele drukte en vertragingen. En je kunt zelfs je vertrektijd instellen, dan geeft ie een indicatie van minimale en maximale reistijd obv wat normaal is op zo’n moment.

Even de ‘eco’ route als voorkeur uitzetten. Wat n onzin komt er dan uit soms😑

Als je Waze en Google maps vergelijkt, kom je vaak uit op tijdsverschillen.

Afgelopen week ook gekeken op maps…8u15 min reistijd. Maakte niet uit of het 10u s ochtends was of 20u s avonds. Waze gaf (op beide tijdstippen) een logischere 6u45min aan.

Waaraan het verschil lag, geen idee. Maar met een keer tanken en een eetstop meegerekend hebben we er uiteindelijk wel zo’n 8u over gedaan.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Dat is ook wat, @Freerider die zich niet druk maakt over de sneeuwkwaliteit maar over de reistijd…🥶☃️

LA NORMA😍☃️

@Piefke.Was me ook al opgevallen, terwijl er tegelijkertijd een post was van gietende regen in Les Arc. Niet “Google”, maar “Freerider” de kluts kwijt? Heb je ervan als je jarenlang goede ervaringen met Trois Vallees inruilt voor Les Arc. Zijn auto is helemaal ingesteld op de rit naar Les Menuires. Ik gun hem overigens een goede reis en de beste sneeuw.

Hen48

@Piefke sinds ik onderhand gewend bent aan regen bij elke wintersport dat ik ga met klote temperaturen raak ik er onderhand gewend aan 😑
Ik weet dat het ruim 10 uur rijden is en weet hoe google werkt maar de hele route was groen zonder bijzonderheden maar gisteren had hij in een keer wel de juiste tijd aan.
Maak me over de reis geen zorgen… eerder over mijn dochter dat ze niet weer ernstig ziek word zoals 2022.
Dat was de grootste ramp voor ons! 😉

Plaats een reactie