Krullen topsheet aan board na waxen bij winkel

Ik haalde vandaag 2 van mijn boards op bij een grote wintersportwinkel: ze zijn gewaxt en geslepen. Bij 1 board hingen er echt krullen tospheet (1a a 2 mm breed) aan. De winkel vond dat wel slordig maar verder geen probleem. Ik kreeg een ‘grote beurt’ gratis om het goed te maken.

Ik heb dat echt nog nooit gehad. Wat denken jullie is dit inderdaad oke, maar wel wat slordig?

null
null

*bericht bewerkt door davidkuiper op 31 dec 2022 10:34

Met een beetje pech is net de naad open en kan er vocht tussen, dan kan je board gewoon kapot gaan. Ik vind dit meer dan slordig, zo ga je gewoon niet met materiaal van iemand anders om.

Born to Ride

Mijn eerste indruk is ook dat dit absoluut niet mag, maar heb je ook foto’s van de situatie voordat de winkel ze kreeg?
De schade is in elk geval veel groter dan de waarde van een grote beurt en ik kan me voorstellen dat je daar niet nogmaals een grote beurt wilt laten uitvoeren.

Dank voor de reacties beiden!

Ik heb geen foto’s van vooraf. Er zaten wel degelijk al wat butsen in, dus het is niet dat het bord in nieuw staat was. Maar er zaten geen schaven topsheet los.

Ik zie verder niet echt erge beschadigingen ofzo, maar blijf het een lastige vraag vinden.
Is het normaal dat er een stukje topsheet mee gaat bij het slijpen?
En hoe zie ik of de naad open is?

*bericht bewerkt door davidkuiper op 31 dec 2022 13:23

Lijkt alsof het board gevallen is of geschuurd heeft langs de kanten van een paar andere ski’s of boards.
That said, de topsheet kan best wat hebben. Mijn freestyle latten hebben aardig wat van deze krullen. Zolang je nog vast en dicht kunststof ziet en geen losse laagjes is het niet direct een bedreiging voor je board. Zie je een wat opener structuur van een onderlaag, dan kun je het met wat epoxylijm afdichten. Of laten doen door de shop waar het gebeurd is.

Plaats een reactie