Onderhoud adres gezocht

Goedemiddag allemaal,

Met nieuwe ski’s en een jaarabonnement Snowworld in de pocket, ben ik op zoek naar een adres voor onderhoud/ slijp-/waxwerk. Ik woon in Rotterdam, maar vind het geen probleem om er bijv. een half uurtje voor te gaan rijden.

Wat is het advies? Gewoon naar de DAKA, Duijvestein etc. gaan, of zijn er tips voor een mooi adres waar goed advies en onderhoud wordt aangeboden? Ik dacht misschien aan https://www.norbertmaiersport.nl/, maar de info op de site is heel beperkt.

PS zelf slijp-/waxwerk doen heb ik aan gedacht, maar dat bewaar ik (waarschijnlijk) voor later.

Alvast bedankt.

Groet,
Vincent

Als je jaarrond skiet, dan zal dat adres ook jaarrond die service moeten bieden. Ik weet zo snel even niet of dat in alle zaken jaarrond wordt aangeboden, ik neem aan bij Duijvestein Snowworld vestigingen wel.

Met een jaarabonnement neem ik aan dat je ook vaak van plan bent om te gaan. Bij de meeste adressen ben je de ski’s wel een week of soms zelfs 2 kwijt voordat ze terug zijn. Daka, Duijvestein en bijvoorbeeld Bever besteden het onderhoud namelijk allemaal uit aan Dr. Wax in Roosendaal.

Zou toch serieus overwegen om het onderhoud zelf te doen. Het is een vrij simpel klusje en als je het eenmaal in de vingers hebt hoeft het ook niet veel tijd te kosten. Ik vind het resultaat van mijn eigen onderhoud vaak ook beter dan als ik het heb laten doen, al ben ik dan misschien niet helemaal objectief :-)

Mocht je het toch echt niet zelf willen doen is Duijvestein in Snowworld je beste optie. Die zijn vaak sneller dan andere adressen omdat er vaker heen en weer gereden wordt naar Dr. Wax. Bovendien kan je ze dan wegbrengen na het skiën en weer ophalen bij je volgende keer skiën.

Outdoor XL in Barendrecht heeft 2x per week haal en breng service naar Dr. Wax.

Gewoon zelf doen zoals hierboven al gezegd. Zijn genoeg topics op dit forum over de “hoe”, youtube helpt ook en eventueel kan je ook wel een halve dag workshop doen. Daarna voor een 150€ aan materiaal (klemmen, metaalvijl, diamandvijll, wax, hoekje, wat borstels, strijkijzer, etc) en je kan aan de slag. Zeker als je relatief veel skiet maar meestal een weekenddag vs een volle vakantieweek is het zelf doen logistiek gezien gewoon sneller en handiger.

Ik ga echt niet na circa elke 5/6 dagen (3 weekends) de ski’s wegbrengen en terug halen met een paar dagen tussen. Lekker gezellig met een biertje erbij 's avonds… is al half de ski fun. Daarnaast kan je tegelijkertijd ook 't onderhoud doen van 't materiaal van je familie of vriendin/vriend als die ook skiet.

Tukker uit Scheveningen, zit tegenwoordig bij de skihut in Scheveningen. Als je overdag belt naar de skihut en naar Tukker vraagt, kan je een afspraak maken en wellicht erop wachten. Tukker werkt met de hand en lekker ambachtelijk.

Waxen kun je bij Duijvesteijn in Zoetermeer vaak ook op wachten. Doen ze in de winkel. Bakkie halen in restaurant en daarna weer ophalen. Slijpen duurt wel een kleine week op dit moment. Bij mij in Woerden breng ik de ski’s naar iemand die het met de hand voor mij doet. Duurt wat langer, maar wel vakman. Vak geleerd in Oostenrijk. Ook wat duurder inmiddels.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Met een jaarabonnement neem ik aan dat je ook vaak van plan bent om te gaan. Bij de meeste adressen ben je de ski’s wel een week of soms zelfs 2 kwijt voordat ze terug zijn. Daka, Duijvestein en bijvoorbeeld Bever besteden het onderhoud namelijk allemaal uit aan Dr. Wax in Roosendaal.

Zou toch serieus overwegen om het onderhoud zelf te doen. Het is een vrij simpel klusje en als je het eenmaal in de vingers hebt hoeft het ook niet veel tijd te kosten. Ik vind het resultaat van mijn eigen onderhoud vaak ook beter dan als ik het heb laten doen, al ben ik dan misschien niet helemaal objectief :-)

Mocht je het toch echt niet zelf willen doen is Duijvestein in Snowworld je beste optie. Die zijn vaak sneller dan andere adressen omdat er vaker heen en weer gereden wordt naar Dr. Wax. Bovendien kan je ze dan wegbrengen na het skiën en weer ophalen bij je volgende keer skiën.

Olafski op 03 jan 2023 18:39

Ik zie dat ik ze zelf ook naar Dr. Wax kan brengen als particulier. Ik zal ze morgen bellen en de mogelijkheden bespreken. Het is geen probleem om even naar Roosendaal te rijden. Bedankt voor je reactie!

Gewoon zelf doen zoals hierboven al gezegd. Zijn genoeg topics op dit forum over de “hoe”, youtube helpt ook en eventueel kan je ook wel een halve dag workshop doen. Daarna voor een 150€ aan materiaal (klemmen, metaalvijl, diamandvijll, wax, hoekje, wat borstels, strijkijzer, etc) en je kan aan de slag. Zeker als je relatief veel skiet maar meestal een weekenddag vs een volle vakantieweek is het zelf doen logistiek gezien gewoon sneller en handiger.

Ik ga echt niet na circa elke 5/6 dagen (3 weekends) de ski’s wegbrengen en terug halen met een paar dagen tussen. Lekker gezellig met een biertje erbij 's avonds… is al half de ski fun. Daarnaast kan je tegelijkertijd ook 't onderhoud doen van 't materiaal van je familie of vriendin/vriend als die ook skiet.

Asterino op 03 jan 2023 20:08

Ja, zoals jij het omschrijft is het wel verleidelijk om zelf aan te slag te gaan ;-) Een eventuele cursus oid lijkt me ook leuk om te volgen. Ik ga me erin verdiepen, thanks!

Tukker uit Scheveningen, zit tegenwoordig bij de skihut in Scheveningen. Als je overdag belt naar de skihut en naar Tukker vraagt, kan je een afspraak maken en wellicht erop wachten. Tukker werkt met de hand en lekker ambachtelijk.

Jamie010 op 03 jan 2023 20:11

Thanks, klinkt goed en in de buurt! Ga ik achteraan…

ik doe alles zelf en ook voor vriendenb en wat ik niet heb kan ik nog altijd bijkopen (speedbrush bijvoorbeeld)
voor de rest alles op de hand slijpen waxen reperaties enz.

kom zelf uit de buurt van rotterdam stuur me maar een pm

Gewoon zelf doen, maar als je echt voor gemak wilt kiezen dan is Duijvestein bij Snowworld de beste keus: geen gesjouw met materiaal en geen tijd kwijt voor wegbrengen/ophalen.

Gewoon zelf doen. Om te beginnen (als het goed is) een stuk scherper dan wat al die d’r wax klanten er van bakken

Edwin van Riel

ik ben toen mijn vrouw ook een abo op snowworld nam zelf gaan waxen… Slijpen laat ik nog doen, maar waxen doe ik zelf… Ben wel overgestapt naar speciale indoor wax en dat scheelt enorm… kan nu echt een week of 8 doen tussen de waxbeurten ipv elke 2e week zowat…

Bedankt voor alle reacties! Ik heb zaterdagochtend eerst een afspraak staan bij Tukker in Scheveningen voor de eerste beurt van mijn (nagenoeg) nieuwe ski’s en een wax/ slijpbeurt van mijn dochters ski’s. Dan ga ik mij nu verdiepen in het zelf doen… We hebben nu met zijn vieren (vrouw en kids erbij) een abonnement dus ik ontkom er eigenlijk niet aan om het zelf te doen, anders blijf ik sleuren met ski’s en qua kosten is de lol er dan ook snel af ;-)

Plaats een reactie