Gezocht: Fischer Progressor F18 / F19

Ik ben op zoek naar andere skì`s en nu hoor ik heel veel positieve geluiden omtrent de Progressor en zowel de F18 als de F19.
Naar wat ik zo lees zou deze ski ook geschikt zijn voor mij, vergevinggezind, voor de gemiddelde skiër, etc
Ik ben zelf 181CM en zoek een ski rond de 168 - 172CM

Misschien dat er iemand op het forum is die deze nog heeft staan en er graag vanaf wil ;)

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

Ik heb F18 ski’s op 167 cm. 6 Februari kom ik terug van Les Arcs en mogen ze er uit voor 120 euro of een goed bod.

Ski’s zijn in 2020 gekocht en dan 30 skidagen oud, en na elke vakantie gewaxt en geslepen. Tijdens de eerste week gebruik wel een keer gelijmd bij een van de tips, maar daar is niks meer van te voelen of zien.(https://www.wintersport.nl/forum/topic/516625)

Als je geinteresseerd bent en ze niet te kort zijn kan ik na mijn trip wel foto’s maken van het belag etc. dan kun je dan kijken of het iets is voor je.

*bericht bewerkt door Thehenk op 04 jan 2023 15:11

Heb ook nog een setje F18 in 167 cm.

Bij Sport Robl verkopen ze nog enkele nieuwe RC One F18’s van vorig seizoen in geval je een nieuwe ski wil. Heb er enkele weken geleden daar eentje gekocht voor mijn dochter.

Ik heb nog een nagenoeg nieuwe set F17 in maat 167 waarop 3 ski weken is geskied (inclusief deze week in les Arcs). Netjes onderhouden. Deze mogen weg voor €100,- eind deze week. Ook ik kan indien je geïnteresseerd bent foto’s maken van de latten/ belag.

“Bij de Fischers zijn de F17 en de F18 van min of meer dezelfde materialen gemaakt (licht van gewicht, lekker energiek). Het verschil zit m daar in de radius (F17 heeft een lange radius, F18 een kortere). Een lange radius maakt lange bochten en rechdoor makkelijk en stabiel skiën en korte bochten een tikkie harder werken; en kleine radius maakt korte bochten super makkelijk, maar kan een wat onrustiger gevoel geven als je rechtdoor gaat. Alles heeft dus zijn voors en tegens en is afhankelijk van je voorkeur.” Aldus GiGi https://www.wintersport.nl/forum/topic/432239

De fischer rc one 73 of one 74 is ook een aanrader, eigenlijk de opvolger van de progressor serie. De 73 is stijver en sportiever dan de 74.

Na veel wikken en wegen wil ik iedereen bedanken voor de aanbiedingen maar ga toch voor nieuwe volgens de tip van @hupla

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

Plaats een reactie