Kerst - oud nieuw 2023 verschuiving naar last

Ik ben zelf met elke vakantie van het last minute principe. Meestal is de keus beperkt vanwege het feit dat veel personen nu al boeken voor volgend jaar. Met de ellende in het overgrote deel vd Alpen in het achterhoofd ben ik wel benieuwd of de vroegboek mensen volgend jaar toch maar kiezen voor last minute of toch stug blijven vroegboeken met alle risico’s van dien.

Kerst last-minute boeken gaat niet werken!

*bericht bewerkt door Liezen op 04 jan 2023 20:35

Ik denk dat er best wel meer mensen last minute gaan boeken voor de kerst. Mits je niet met een grote groep bent kan het itt wat @liezen zegt prima. Ja de top accomodaties zitten volgeboekt maar er is altijd nog wel wat te vinden in elk willekeurig skigebied, soms zelfs met last minute korting. Je kan dus gewoon kijken in welke regio de sneeuw het beste is.

Born to Ride

Kerst last-minute boeken gaat niet werken!

Liezen op 04 jan 2023 20:34

Hoezo niet? Ik boek altijd kerst last minute (4p) er is altijd wel iets te vinden hoor. Net wat matthias123 hierboven aangeeft.

*bericht bewerkt door captor op 04 jan 2023 20:52

Nou, wij leggen ons niet meer vast, voor geen enkele wintersportweek meer. Nu voor het eerst tijdens de Kerstvakantie geweest, met deze zeer matige omstandigheden. Wij boeken voortaan alleen nog maar last-minute. We zoeken dan waar de sneeuw goed is, het weer mooi zal zijn. Dat kan dus betekenen dat het niet skigebied is van onze voorkeur en dat we moeten inleveren op onze acco, dat zij dan maar zo… Dit nooit meer.

Grote groep, geen groot budget (want we willen ook met de krokus) en gebonden aan de schoolvakanties, dus wij blijven gewoon vooruit boeken. Meestal is het prima, soms wat minder, maar zelfs deze week kunnen we bovenverwachting nog steeds prima skiën (Les Sybelles).

*bericht bewerkt door paolie op 04 jan 2023 21:03

Wij gaan altijd in het laagseizoen, kunnen vrij nemen wanneer we willen. Geen kinderen dus alle ruimte om de beste sneeuwzekere tijd te kiezen.
Als dat niet gaat ben je idd snel aangewezen op veel te dure en drukke vakanties. En dan met deze slechte condities,…

Afgelopen week tussen kerst en oud & nieuw echt heerlijk vertoeft in Mittelolang (Kronplatz) met 3 p, 5 nachten voor €360,-.
Blij dat ik 2 dagen van tevoren pas geboekt had en niet in ergens in de Noordalpen zat… Beetje geluk met het accommodatie aanbod moet je wel hebben uiteraard

Gang is alles

Ik zocht nu last minute iets anders omdat wij het in Les Sybelles echt niet te doen vonden. Is nog bijzonder goed gelukt, zijn er qua accommodatie en gebied op vooruit gegaan vind ik. Maar dat is wel omdat de Fransen zelf geen vakantie meer hebben denk ik.

In de krokus durf ik ook zeker niet last minute te boeken…

Dit jaar is anders dan alle andere. Heel veel mensen gaan niet, of wachten tot het laatst. (energie, post-corona) Daarom is er ook relatief veel vrij.
Maar inderdaad, wij zitten normaal ski-in/out in Lech. En dat moet je voor Kerst toch echt een jaar van tevoren vastleggen (het hele seizoen eigenlijk). Maar wij hebben skiën met Kerst al een tijdje achter ons gelaten. Te vaak Weihnachts-Tau meegemaakt, everywhere. En we gaan niet meer met de auto naar een lift rijden…

*bericht bewerkt door Liezen op 05 jan 2023 11:18

Volgend jaar toch echt last minute boeken voor januari. Uit gewoonte vroeg geboekt, al die jaren gedaan, dus nu in stress, gaan we wel of niet? Dan volgend jaar maar duurder, of niet precies de plek die je wil, of niet dat ene leuke appartement. Uit ervaring weet ik dat er voldoende plek is. En we gebruiken nu ook de auto om naar andere plaatsen te gaan, dus het maakt eigenlijk niks uit waar je zit. Lesje geleerd dit jaar.

Life is what happens while you were checking your phone

Plaats een reactie