Aanschaf nieuwe ski`s Fischer F18 (progressor / RC One)

Ik wilde eerst voor een gebruikte set gaan maar heb toch voor nieuw besloten.

Weet iemand de verschillen van onderstaande modellen, is het alleen het modeljaar?
Op de site zelf krijg ik daar nl weinig info over.

null

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

De bovenste is een nieuwe ski.
De 2 andere lijken me de oudere modellen, de originele F18’s.
De bovenste is een heel andere ski en is, voor zover ik weet, niet de F18 waarover je zoveel hoort. 😉

Bla, bla, bla.

Gewoon even mail naar Sport Robl…die reageren over het algemeen best snel.

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

@ReneG
Gedaan, snel antwoord maar of ik er iets aan heb is een tweede -->

Sehr geehrte Damen und Herren,

mir wäre kein wesentlicher Unterschied bekannt,

Mit freundlichen Grüßen
Team Sport Robl GmbH

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

Best mogelijk hoor maar ik zou het dan voor alle zekerheid bij Fischer zelf vragen. 😉

Bla, bla, bla.

De RC One F18 is een remake van de Progressor F18 omdat die zo populair was. Zouden allemaal dezelfde ski’s moeten zijn. De RC One is de meest recente (seizoen 21/22). De andere twee zijn van de jaren daarvoor.

@Dree interessant antwoord, aangezien verzendkosten van de RC’s meer zijn…misschien toch een verschil (…gewicht ski/binding…?!). Dan toch Fischer even bellen 😏

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

De RC One F18 is een remake van de Progressor F18 omdat die zo populair was. Zouden allemaal dezelfde ski’s moeten zijn. De RC One is de meest recente (seizoen 21/22). De andere twee zijn van de jaren daarvoor.

Hupla op 05 jan 2023 16:38

Ah, da’s dan anders wat ik ervan gehoord heb, maar het kan best hoor. 😉
Nu, betreft die populariteit, die ben ik enkel op dit forum tegengekomen.
Slechts eenmaal de F18 tegengekomen in het wild.
De F19 daarentegen veel vaker.

Bla, bla, bla.

Lijkt exact dezelfde ski, maatvoering is gelijk: 122, 74, 103
Alleen een nieuw printje?

Lastig… ik dacht ik bestel even 🥴
Verzendkosten naar NL zijn nu €40,- voor alle ski`s

Voor zover ik kan zien is degene met wit logo 2018/2019 en die met zwart 2020/2021 en de RC One F18 van 2022/2023

Misschien maar voor de duurste en nieuwste gaan met nieuwste print en er maar vanuit gaan dat het dan ook de beste is 🤣
Mede gebaseerd op:

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

Lijkt exact dezelfde ski, maatvoering is gelijk: 122, 74, 103
Alleen een nieuw printje?

Mathijs6 op 05 jan 2023 16:47

Mogelijk. Ze heeft ook niet de tip van de andere RC One modellen. Dus het kan best een kopietje zijn.
Toen de nieuwe RC One modellen uitkwamen was die F18 er iig nog niet bij.
Paar maanden later wel. Er was een 74, 78, 82 en 86 te testen in den beginne, 2019. 🙂
Ondertussen zijn ze allemaal al enkele keren gewijzigd (uiterlijk) zodat zelfs mama RC One haar kinderen niet meer herkent. En ik zeker niet. 😂

Bla, bla, bla.

Denkelijk gewoon een andere print. Die bij Sport Robl lijkt me ook te zijn gemaakt voor de verhuur want daar zit een staalkant op waar je zeker 20j lang aan kan slijpen :-)

https://www.wintersport.nl/materiaal/skis/product/fischer-rc…

@bartvwg - vond ik nu ook … die F18 was amper te zien op de pistes. Deze week echter heb ik em verschillende keren gezien in Serre Chevalier. Lijkt een heel populaire ski te zijn bij skiërs uit Oost-Europa om de één of andere reden.

*bericht bewerkt door Hupla op 05 jan 2023 16:56

isschien maar voor de duurste en nieuwste gaan met nieuwste print en er maar vanuit gaan dat het dan ook de beste is 🤣 § Dree op 05 jan 2023 16:53

Het is echt wel dezelfde ski. Reden dat ik de RC One heb gekocht was omwille van de kleur. Dochter wou in geen geval een rode ski. 🙄

*bericht bewerkt door Hupla op 05 jan 2023 17:03

isschien maar voor de duurste en nieuwste gaan met nieuwste print en er maar vanuit gaan dat het dan ook de beste is 🤣 § Dree op 05 jan 2023 16:53

Het is echt wel dezelfde ski. Reden dat ik de RC One heb gekocht was omwille van de kleur. Dochter wou in geen geval een rode ski. 🙄

Hupla op 05 jan 2023 17:02

Lol. Marketing hè, het doet wat met een mens. 😁

Bla, bla, bla.

@Dree interessant antwoord, aangezien verzendkosten van de RC’s meer zijn…misschien toch een verschil (…gewicht ski/binding…?!). Dan toch Fischer even bellen 😏

ReneG op 05 jan 2023 16:40

Mogelijk zat die toen net in een andere verzekeringsklasse omwille van de hogere produktprijs?

Glide on!

Plaats een reactie