Freestyle snowboard voor op de piste

Ik vond een leuke set online maar na wat opzoekingswerk blijkt het een freestyle board te zijn. http://www.snowdb.com/catalog/flow/2010/bff

Kan je daar ook deftig mee snowboarden op de piste? Ik ben een betere beginner en ga gewoon graag rustig en comfortabel de piste af.

Advies is welkom :)

Dit boardje is al aardig op leeftijd. Dus hoop dat het een erg leuke aanbieding is. Als beginner kun je daar best op starten en kom je zeker op de piste ook wel weg. Maat is ook passend bij je gewicht?

De keuze is enorm in deze All-Mountain categorie.
Belangrijker is dat het board meer is afgesteld op jouw lichaam (gewicht/lengte)
Een echt freestyle board kan je zeker ook op de rest van de piste plezier aan beleven, maar wordt dan weer iets instabieler als je meer op snelheid wilt gaan en eventueel wilt carven.
Daarom kan je beter gaan voor een All-Mountain board dat meer neigt naar freestyle (flex 4-6).
Als echte beginner is een Rocker (gevormd) board makkelijker te rijden, en Camber als je iets meer ervaring hebt. Maar ook hier onderling is het weer afhankelijk van wat je wil.
Nieuwe technologieën combineren die beide in een Hybride Camber/Rocker en zijn het beste van 2 werelden.
Ikzelf heb deze optie ook gekozen bij het Merk Arbor en ben zeer tevreden.

Maar belangrijk is zeker voor een eerste kwaliteitmerk te kiezen (geen Decathlon etc)

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 01 feb 2023 11:41

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Wat ik meestal doe is zoeken naar iets van professionele reviews. Dat geeft tenminste een beeld van wat wel en niet goed kan met het betreffende model.
Professioneel in de zin van mensen die goed kunnen snowboarden en veel verschillend materiaal hebben gebruikt. Vaak zijn dit (online) snowboard magazines.
het beste is natuurlijk zelf proberen. Echter die mogelijkheden zijn jammer genoeg vaak heel beperkt, alsook als een beginner (af) zal je wellicht onvoldoende kunnen inschatten wat fijn en niet fijn is aan een plank.

Hier een van de weinige reviews die ik kon vinden:

Maar belangrijk is zeker voor een eerste kwaliteitmerk te kiezen (geen Decathlon etc)

Is Salomon in jou ogen een “kwaliteitsmerk”?

Maar belangrijk is zeker voor een eerste kwaliteitmerk te kiezen (geen Decathlon etc)

Is Salomon in jou ogen een “kwaliteitsmerk”?

mstuip op 01 feb 2023 14:37

Het is een Flow board. Prima merk trouwens, maar al enige tijd geleden overgekocht door Nidecker.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 01 feb 2023 14:46

De boards van Declathlon komen bij Salomon uit de fabriek, daar doelde ik op ;)

Ah vandaar. Maar dat iets uit dezelfde fabriek komt, zegt nog niets over de kwaliteit.

Dat hoeft inderdaad niet direct zo te zijn, dus ik ben erg benieuwd wat er dan mee mis is!?

Maar belangrijk is zeker voor een eerste kwaliteitmerk te kiezen (geen Decathlon etc)

Is Salomon in jou ogen een “kwaliteitsmerk”?

mstuip op 01 feb 2023 14:37

Ik heb had zelf kort een Decathlon board (zo’n 12 jaar terug).
We spreken hier natuurlijk over andere tijden maar wat ik destijds merkte was toch wel bespaart was op technologieën.
Board was niet, zoals dan opkwam, met hybride etc uitgerust. De Camber was zeer overdreven en een zeer stijve plank.
Ook op het belag was gespaard want dit hield zeer slecht zijn wax en het ergste waren de staalkanten die zeer snel bot waren en zelf loskwamen met gevolg water in de houtstructuur.
Je kon duidelijk merken dat er op de finishing touches bespaart werd.
Maar zoals gezegd we zijn 10 jaar later en er zal zich een hoop hebben veranderd maar het neemt niet weg dat ik eerder zou opteren voor een merk dat zijn core business bij snowboards heeft en dus een ton aan ervaring.

Begrijp me niet verkeerd dat ik Decathlon wil zwart maken of negatief zijn want ik ben zelf fan van de winkel als het gaat over basic producten voor een sport uit te oefenen.

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 02 feb 2023 08:38

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

De boards van Declathlon komen bij Salomon uit de fabriek, daar doelde ik op ;)

mstuip op 01 feb 2023 15:02

En uit die fabriek komen nog wel een paar merken snowboards. O.a. Yes,slash,Drake,Jones,nidecker…
https://www.snowindustrynews.com/articles/2021/august/tunisi…

🏂

Plaats een reactie