Freestyle snowboard voor op de piste

Ik vond een leuke set online maar na wat opzoekingswerk blijkt het een freestyle board te zijn. http://www.snowdb.com/catalog/flow/2010/bff

Kan je daar ook deftig mee snowboarden op de piste? Ik ben een betere beginner en ga gewoon graag rustig en comfortabel de piste af.

Advies is welkom :)

Dit boardje is al aardig op leeftijd. Dus hoop dat het een erg leuke aanbieding is. Als beginner kun je daar best op starten en kom je zeker op de piste ook wel weg. Maat is ook passend bij je gewicht?

De keuze is enorm in deze All-Mountain categorie.
Belangrijker is dat het board meer is afgesteld op jouw lichaam (gewicht/lengte)
Een echt freestyle board kan je zeker ook op de rest van de piste plezier aan beleven, maar wordt dan weer iets instabieler als je meer op snelheid wilt gaan en eventueel wilt carven.
Daarom kan je beter gaan voor een All-Mountain board dat meer neigt naar freestyle (flex 4-6).
Als echte beginner is een Rocker (gevormd) board makkelijker te rijden, en Camber als je iets meer ervaring hebt. Maar ook hier onderling is het weer afhankelijk van wat je wil.
Nieuwe technologieën combineren die beide in een Hybride Camber/Rocker en zijn het beste van 2 werelden.
Ikzelf heb deze optie ook gekozen bij het Merk Arbor en ben zeer tevreden.

Maar belangrijk is zeker voor een eerste kwaliteitmerk te kiezen (geen Decathlon etc)

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 01 feb 2023 11:41

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Wat ik meestal doe is zoeken naar iets van professionele reviews. Dat geeft tenminste een beeld van wat wel en niet goed kan met het betreffende model.
Professioneel in de zin van mensen die goed kunnen snowboarden en veel verschillend materiaal hebben gebruikt. Vaak zijn dit (online) snowboard magazines.