Sneeuw in België!

Aangezien de sneeuwbui zich van noord naar zuid beweegt en Belgie onderhand wel eens aan de beurt is, geven we nu het estafette- ijsstokje door…

https://www.wintersport.nl/forum/topic/51256

Dank Cees!

Het begint ook direct heel lichtjes te sneeuwen hier :) Ik hoop dat de wolk nog genoeg waterdamp bevat om volledig los te gaan. Hier begint immers de stuwing tegen de Ardennen/Hoge Venen op :)

@Mechelen: sneeuwt sinds een half uurtje, vlokken worden dikker en zwaarder. Voorlopig een heel dun pelletje sneeuw…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Hier in Gent is het ook heel lichtjes aan het dwarrelen, maar op de buienradar lijkt het inderdaad langzaam op te lossen. Voor mij mogen de wegen sneeuwvrij blijven tot in Alpe d’Huez morgen!

Update Kortessem 15.54u:

Lichtjes sneeuwen is overgegaan in sneeuwen. Niet al te grote vlokken, eerder klein. Het zicht is nog zeker 400 meter (vanaf de top van de Rote Dachpfannen Abfahrt). De straten beginnen wit te worden, de verwarming staat uit. Wie weet gaat vandaag de Rote Dachpfannen Abfahrt voor de eerst dit seizoen open…

Update Diepenbeek 16u00:

Er ligt nog altijd een mooi laagje sneeuw van ongeveer 10cm. Het sneeuwt nu heel hard naar Belgische normen. Temperatuur: -6°C

Een skipiste heeft ook slaap nodig...

Update Wijnegem: het heeft heel hard gedumpt maar het lijkt erop dat het nu voorbij is. Alles is mooi wit, ik schat dat er ongeveer 5 centimeter is gevallen, lokaal halen we misschien wel 8.

8cm in Rotselaar nu.

Update Retie: het heeft hier 2 uur lang hard gesneeuwd en er ligt nu 12 cm sneeuw. Prachtig winterlandschap!

De baas van het skigebied hier heeft me al verteld dat morgen alle liften en pistes opengaan. :)

Update genk:

-5°C en matige sneeuwval. Nu toch al 2 cm Neuschnee

Hier (Mechelen) is de pulver aangedikt tot 2cm, maar de intensiteit van de sneeuwval gaat wel fel achteruit. Het zicht wordt wel weer beter! De avondspits belooft een hel te worden voor iedereen die de baan op moet…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Hier (Mechelen) is de pulver aangedikt tot 2cm, maar de intensiteit van de sneeuwval gaat wel fel achteruit. Het zicht wordt wel weer beter! De avondspits belooft een hel te worden voor iedereen die de baan op moet…

Kristof op 3 feb. 2012 16:53

Ja net nu ik ga skiën :)

De avondspits belooft een hel te worden voor iedereen die de baan op moet…

Kristof op 3 feb. 2012 16:53

Filerecord verpulverd!

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/120203_sneeuw…

Filerecord verpoederd (vrije vertaling).

Net even een wandeling gemaakt:

null

null

null

null

Niels,

Ik had niet verwacht dat je zo wijdbeens kon skiën? Mooi parallel spoor, daar aan de linkerzijde!

In Noord-Limburg (Lommel) lijkt het erger gedupt te hebben. Zeker 10 cm.

Update Gent: 't Is uiteindelijk een cm of 3 geworden.

Er is ook een nieuw soort sneeuwkaart ontstaan vandaag:

null

Geek, Snowboarder, iPhone developer

In Noord-Limburg (Lommel) lijkt het erger gedupt te hebben. Zeker 10 cm.

Dieter op 3 feb. 2012 19:06

Idd, in Retie ook 10cm erbovenop. Juist even wat ‘first-tracks’ met de fiets gemaakt in de verse glinsterende sneeuw. :)

Lieven,

Mooi kaartje. Het laat goed de impact van de sneeuw zien.

Update Gent: 't Is uiteindelijk een cm of 3 geworden.

Er is ook een nieuw soort sneeuwkaart ontstaan vandaag:

31[/post]

Rode, gele en groene pistes;)

null

Ik had niet verwacht dat je zo wijdbeens kon skiën? Mooi parallel spoor, daar aan de linkerzijde!

Paul E op 3 feb. 2012 19:04

Nee nee Paul,
dat is gewoon een spoor heen en terug!

null

Vandaag ben ik tot aan de skibaan van Genk gewandeld: Jammer dat er omheining rond is, anders was ik even wat first tracks gaan trekken.

null

Martijnski op 4 feb. 2012 18:27

Ik heb hetzelfde als jij Martijnski bij het zien van Niels zijn skiuitrusting: Geen woorden (nou ja 19 dan).

Snowboarden in belgie , in limburg op de mijn bergen! natuurlijk geen alpen !Maar was wel dikke fun !!

null

null

null

null

Ziet er leuk uit Tom. Aan de hoeveelheid sneeuw te zien geloof ik gelijk dat het in België is.

Nu nog een video, zoals wij die hebben gemaakt, en ik ben helemaal overtuigd:)

een filmpje hebben we niet gemaakt ! maar ik ga de photo’s er groter erop proberen te zetten ! maar het is echt in belgie ! om de mijnberg van genk , zwartberg !

mvg tom

hopelijk zijn de foto’s nu groter !

null

null

null

null

Nice, winterslag, waterschei of zwartberg?

Update genk:

-8°C en helder.

Ook de volgende dagen nog zonnig weer. Temperaturen overdag rond -3°C en 's nachts rond -10°C. Maandagnacht tot -17°C. Misschien gaan er records sneuvelen! :)
Verse sneeuw wordt er overigens niet verwacht, we zullen het met het huidige sneeuwdek(je) moeten doen:

null

Plaats een reactie