Tijd voor een extra board. Harpoon, Orca of swift

Rij nu sinds een paar jaar een never summer proto type two. Het board is fantastisch maar, met mijn 193 cm en 95 kilo, Is er een ding dat die niet kan en dat is poeder. Dus ik ben mij een beetje aan het oriënteren naar een dircetional board dat poeder kan rijden en ook nog een rondje op de piste. Het board komt naast mijn proto in de quiver.

ik heb drie gegadigde als optie.

never summer: Harpoon
13 mm taper. Wat ik online terug vind, klinkt die heel erg als de poeder versie van de proto. Snel sturen, speels en kan door de taper en setback goed om gaan goed voor poeder.

Lib tech: orca
taper kon ik niet, vinden maar heeft die wel. Volgens mij een van de meest geadviseerde boarden die ik tegen kom. volume shifting board dat speels is en toch ook goed overweg kan met poeder.

Never summer: Swift
20mm taper, echt een full stack poeder board. Heeft de feeling van een never summer , qua soepel en snel sturen, maar is wel een serieuzer board voor de wat actievere rijder.

Op dit moment gaat mijn persoonlijk voorkeur denk ik uit naar de harpoon. Lijkt qua riding style op de Proto, maar kan ook goed poeder rijden. wat als ik kijk naar hoe ik hem ga gebruiken. pistes combineren met off piste en poeder. Goed lijkt te passen.

Maar ik wil graag wat advies vanuit de community. Wat zouden jullie kiezen?

Leuke keuzes. Ik heb weinig ervaring met de never summers, zou ze wel een keer willen proberen.

De Orca is een erg fijn board, had hem graag gekocht. Zelf voor een Jones Frontier gegaan. Erg fijn board ook in poeder (al zou je voor een hoovercraft of aviator gaan dan denk ik).

Aangezien je van de proto houdt prefereer je rocker in het midden denk ik?

Uit jouw keuzes zou ik voor de Orca gaan uit mijn ervaringen, maar anders de harpoon als je neversummer fijn vindt. Maar zelf geen ervaring mee.

Ik heb net als jij een Never Summer proto type two, die ik ook al heel goed in de poeder heb kunnen gebruiken tot 30cm. Hierdoor ook wel intresse gekregen tot een echt poederboard en uiteindelijk gekozen voor een Jones Mind Expander 162. De Float is echt niet normaal, moet nauwelijks tot geen moeite doen om te surfen. Heel wendbaar board ook door het volledige rocker profiel. Was bang dat hij op de piste misschien ging tegenvallen maar hij carvet zelfs prima.

Als je tevreden bent over NS dan zou ik denk ik ook voor de harpoon gaan. Van de boards die je hebt genoemd, heb ik alleen op de Orca gestaan. Ik was er niet kapot van. Heb toen dezelfde dag een K2 simple pleasure getest en was meteen fan. Short en wide en ook nog lekker op de piste. Rossignol XV ook fan van. De rocker op de mind expander vond ik voor de piste dan weer helemaal niks. Wel lekker surfy gevoel in poeder.
Weet dat René op een powfinder staat en zijn ook veel fans van hier weet ik. Zowel in de poeder als op de piste.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 07 jan 2023 22:55

Ik heb net als jij een Never Summer proto type two, die ik ook al heel goed in de poeder heb kunnen gebruiken tot 30cm. Hierdoor ook wel intresse gekregen tot een echt poederboard en uiteindelijk gekozen voor een Jones Mind Expander 162. De Float is echt niet normaal, moet nauwelijks tot geen moeite doen om te surfen. Heel wendbaar board ook door het volledige rocker profiel. Was bang dat hij op de piste misschien ging tegenvallen maar hij carvet zelfs prima.

Sidinic op 07 jan 2023 22:43

Oh ja. De mind expander voor het extra surf gevoel. Weet je zeker dat het een volledige rocker is en geen camrock? Dus rocker op de punten en camber tussen je voeten? Dacht dat dat echt een Jones ding was.

Zie net online dat de nieuwe mind expander inderdaad camrocker is. Heb die nog niet geprobeerd.

Leuke keuzes. Ik heb weinig ervaring met de never summers, zou ze wel een keer willen proberen.

De Orca is een erg fijn board, had hem graag gekocht. Zelf voor een Jones Frontier gegaan. Erg fijn board ook in poeder (al zou je voor een hoovercraft of aviator gaan dan denk ik).

Aangezien je van de proto houdt prefereer je rocker in het midden denk ik?

Uit jouw keuzes zou ik voor de Orca gaan uit mijn ervaringen, maar anders de harpoon als je neversummer fijn vindt. Maar zelf geen ervaring mee.

Aural op 07 jan 2023 21:29

heb hiervoor ooit een K2 slayblade gehad dat was een camber board en daar kon ik niet mee overweg, werd voor mijn gevoel gereden door dat board ipv dat ik stuurde. dus inderdaad die rocker in het midden beter past bij mijn rij stijl. beetje lazy.

Als je tevreden bent over NS dan zou ik denk ik ook voor de harpoon gaan. Van de boards die je hebt genoemd, heb ik alleen op de Orca gestaan. Ik was er niet kapot van. Heb toen dezelfde dag een K2 simple pleasure getest en was meteen fan. Short en wide en ook nog lekker op de piste. Rossignol XV ook fan van. De rocker op de mind expander vond ik voor de piste dan weer helemaal niks. Wel lekker surfy gevoel in poeder.
Weet dat René op een powfinder staat en zijn ook veel fans van hier weet ik. Zowel in de poeder als op de piste.

Tiny-M op 07 jan 2023 22:53

eerlijk advies, thanks :D

Leuke keuzes. Ik heb weinig ervaring met de never summers, zou ze wel een keer willen proberen.

De Orca is een erg fijn board, had hem graag gekocht. Zelf voor een Jones Frontier gegaan. Erg fijn board ook in poeder (al zou je voor een hoovercraft of aviator gaan dan denk ik).

Aangezien je van de proto houdt prefereer je rocker in het midden denk ik?

Uit jouw keuzes zou ik voor de Orca gaan uit mijn ervaringen, maar anders de harpoon als je neversummer fijn vindt. Maar zelf geen ervaring mee.

Aural op 07 jan 2023 21:29

heb hiervoor ooit een K2 slayblade gehad dat was een camber board en daar kon ik niet mee overweg, werd voor mijn gevoel gereden door dat board ipv dat ik stuurde. dus inderdaad die rocker in het midden beter past bij mijn rij stijl. beetje lazy.

Als je tevreden bent over NS dan zou ik denk ik ook voor de harpoon gaan. Van de boards die je hebt genoemd, heb ik alleen op de Orca gestaan. Ik was er niet kapot van. Heb toen dezelfde dag een K2 simple pleasure getest en was meteen fan. Short en wide en ook nog lekker op de piste. Rossignol XV ook fan van. De rocker op de mind expander vond ik voor de piste dan weer helemaal niks. Wel lekker surfy gevoel in poeder.
Weet dat René op een powfinder staat en zijn ook veel fans van hier weet ik. Zowel in de poeder als op de piste.

Tiny-M op 07 jan 2023 22:53

eerlijk advies, thanks :D

Jbos op 08 jan 2023 17:06

Haha nee hoor. Je hebt de keuze dus absoluut bij Rocker blijven. Ik heb het geleerd op een die hard oude camber, dus ik hou wel van de iets meer stabiliteit en moeite moeten doen voor de bochten. Alles wat je zelf fijn vindt. Een vriend van mij zweert b.v. bij de Bataleon Party Wave (vergelijkbaar met de NS Harpoon), maar ik kan er niet aan wennen aan dat hele 3D concept. Je kunt ze wellicht ook bij Zoetermeer uitproberen voor je ze koopt.

Maar de Harpoon klinkt goed.

Nou even bij de winkel geïnformeerd. De 159 hebben ze niet meer maar nog wel een 156.

Nu een beetje aan het twijfelen over de maat Board met m’n 97 kilo en schoenmaat 43. Qua schoen moet het prima lukken gewicht twijfel ik een beetje of die 3cm echt zo veel verschil gaat maken ?

Nou even bij de winkel geïnformeerd. De 159 hebben ze niet meer maar nog wel een 156.

Nu een beetje aan het twijfelen over de maat Board met m’n 97 kilo en schoenmaat 43. Qua schoen moet het prima lukken gewicht twijfel ik een beetje of die 3cm echt zo veel verschil gaat maken ?

Jbos op 12 jan 2023 19:16

Of die 3cm zoveel verschil maakt weet ik niet. Maar voor mijn gevoel klinkt 97 kilo met een board van 156 wel erg ieniemienie. Ook al is het een volume shifted board. Zeker als je ermee offpiste wil gaan.

Zelf ben ik 90 kilo en vind de powfinder 157 al veel te klein(heb de164). En dat board heeft ongeveer dezelfde afmetingen.

Als offpiste belangrijk is dan zou ik het niet doen.

nou dat is wel waar ik hem voor koop, off piste en een beetje op de piste.

Welke ga je nou voor? De harpoon? Never summer size recommedations:
https://neversummer.com/pages/what-length-and-width-should-m…

Dus 159 zou zeker een must zijn, voor een poederboard wil je eigenlijk net iets hoger zitten dan je normaal zit voor de float.

Welke ga je nou voor? De harpoon? Never summer size recommedations:
https://neversummer.com/pages/what-length-and-width-should-m…

Dus 159 zou zeker een must zijn, voor een poederboard wil je eigenlijk net iets hoger zitten dan je normaal zit voor de float.

Aural op 12 jan 2023 21:17

Ja idd voor de harpoon maar lijkt er op dat die overal in Europa is uitverkocht.

Ik zag vandaag bij Frosty (MK Skiservice) een selectie Never Summers staan, je kan bellen om te vragen of ze hem hebben?

Ik zag vandaag bij Frosty (MK Skiservice) een selectie Never Summers staan, je kan bellen om te vragen of ze hem hebben?

Aural op 12 jan 2023 22:21

Geweest. Kreeg hem aan geraden door Edgar, maar ze hebben dus alleen maar de 156

Ik rijd de type 2 en de swift. Swift is goed te doen op piste. Maar wel stuk meer werken. In poeder natuurlijk geweldig lekker board.
Heb nu ook de tripple camber proto ultra ( limited)
Nog meer controle op piste met hogere snelheid en blijft toch bijna net zo speels als de type 2.
Ben wel stuk lichter qua gewicht.
Harpoon klinkt als goede keuze

De Lib tech Lost Retro Ripper zou ik zeker meenemen in je overweging. Echt briljant board! Met jou specs wel de 166

*bericht bewerkt door nero op 14 jan 2023 08:33

Plaats een reactie