Weekje Dolomieten vanuit Colfosco

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

Sorry mensen, het uploaden van mijn foto’s lukt niet.

Lift Val Setus en vervolgen lift Cir zijn de meest logische liften om vanuit de richting Corvara naar de top van Dantercepies te komen.
Maar met een een beetje prikken en slim doorsteken kan je Val Setus nog wel overslaan.
Als je de piste/meute volgt kom je echter vanzelf langs Val Setus en vervolgens Cir.

Hehe ik moet altijd wel een beetje lachen als ik mensen onder de Setus zie prikken en ploeteren om door te steken. Waarom zou je dat doen denk ik dan altijd…

Dit is inderdaad een soortgelijke situatie (en zo zijn er in het Sellamassief wel een aantal meer).
Je zou inderdaad de lift (onderaan de piste) over kunnen slaan, maar ook daar staan al jaren hekken. Vorig jaar was een uitzondering waardoor je direct door kunt skieen naar Cir. (zonder te lopen dus).
Je kunt nog wel doorsteken, maar dat is hoger en afgeschermt met een houten hek. Natuurlijk zijn ook daar (onder- of bovenlangs) paadjes gemaakt waardoor je skiend kunt afsteken.

Waar je vanuit Selva met 1 lift (Dantercepies) omhoog kan, heb je er vanuit Corvara 5 nodig. Jammer dat de lifteigenaren daar niet willen samenwerken.

Woensdag 11 januari

Voor vandaag twijfelde ik nog welke kant we zouden kiezen. We wilden ook nog graag een keer eten bij Punta Triëste. Dat was inmiddels al weer wat jaartjes geleden. We besloten eerst naar Arabba te gaan en hebben dat wat pistes gedaan. Maar kennen jullie die rode piste al naast lift Bec de Roses? Dus als je uit de lift komt linksom. Wat een heerlijkheid is dat zeg.

Bij Arabba een koffiestop gemaakt bij Plan Boé. Dat is als je uit lift Bec de Roses richting Arabba skiet, links onderaan. De choco zag er veelbelovend uit en dat bleek helemaal te kloppen. Smaakte prima. Niet de beste in het rijtje, maar zeker een stop waard. Koffie was ook weer dik in orde. Gezellig hutje ook en vriendelijke bediening.
Toen we weer naar buiten liepen zagen we dat er aan de overkant een ongeluk was gebeurd. Drie hulpverleners aanwezig, jongeman onder een deken, zag er niet goed uit. Toen we weer in de lift zaten hoorden we de helicopter al aankomen. Boven aangekomen was de piste afgesloten. Heel naar altijd. Dan hoop je maar dat het weer goedkomt met deze man. Nog wat pistes daar gedaan en op een gegeven moment toch richting Punta Triëste.

Wij hadden geluk dat we met z’n tweeën waren en ze hadden nog een tafeltje voor ons. Bijna alles daar is gereserveerd. Op advies van een van mijn cursisten gekozen voor een kippetje van de grill met frieten.

Na de lunch nog wat pistes opgezocht die eigenlijk niet in ons vaste repertoire zitten. Zaten een paar heel leuke tussen, maar ook 1 waarvan je weet dat hij ook niet in het repertoire zal komen.

Voor het glaasje lekkers schoven we weer aan in de Edelweiss Hütte. We deelden onze tafel met een Duits echtpaar. Gezellige mensen. Wat meer glaasjes lekkers gedronken dan we eigenlijk van plan waren, maar we gleden lekker makkelijk weer naar huis.

null

null
null

Leuk om zo te lezen! Wat ik in Alta Badia toch ook leuk/lekker vind, is de kaissersmarren bij Col Pradat (bovenaan in Edelweistal). Wel echt samen delen ;)

Qp89 op 10 jan 2023 07:45

Inderdaad niet te versmaden, verser uit de pan heb ik ze nooit ergens anders gekregen

null

Die ziet er wel erg lekker uit zeg.😃

Ik ga half maart ook naar Colfosco.
Mis dus nu een beetje de (culinaire) update van dit topic, ben namelijk driftig aan het meeschrijven met de tips over verschillende hutten.

Ik ga half maart ook naar Colfosco.
Mis dus nu een beetje de (culinaire) update van dit topic, ben namelijk driftig aan het meeschrijven met de tips over verschillende hutten.

Folski op 16 jan 2023 11:39

Kijk dan ook ff in de eerste post hier: https://www.wintersport.nl/forum/topic/423409 :)

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Goede tip, bedankt!

Ik heb ook het idee dat we een paar dagen missen. Jammer.
Noblesse n’oblige plus?

Plaats een reactie