Heeft iemand ook wel eens een "off day" en wat doe je om die om te draaien ;-)

Echte offdays heb ik eigenlijk nooit, maar als het even wat minder loopt dan zing ik altijd een vrolijk liedje om de ontspanning terug te vinden.

Ik doe altijd deze @Asterino:

I can stick uphill ice, on my saucer...

@asterino bear/masters league: Haha, heb me door mensen daar laten influisteren dat die master league echt wel heel leuk is en van een acceptabel (zoals in haalbaar) niveau. Nog over aan het nadenken voor volgend seizoen, wie weet in een dolle bui ;) In het najaar wel meegetraind met een Italiaanse club, bakte er relatief niks van (die gasten waren echt heel veel sneller) maar was echt wel supertof om te doen, smaakt naar meer ;)

evr66 op 09 jan 2023 17:01

Hahaha idd. die gasten zijn geweldig, meestal met een lichte competitie achtergrond in de jeugd, maar blijven gaan en daarna een glaasje drinken. Ik kan 't niet beter beschrijven dan in 't filmpje hieronder… maar ipv de American Mid West (toch eigenlijk nog meer cachet voor een masters league) in de dolomieten. Maar juist zoals in 't filmpje niet altijd in de mega ski plekken, maar dikwijls ook op een plaatselijke heuvel. (Piancavallo, Nevegal, Croce D’Aune)

Asterino op 09 jan 2023 17:47

Dat dus ja, lachen toch!

Edwin van Riel

Inderdaad vaak dag 3. Op voorhand deze week - we zijn in Tux en morgen dag 1 omhoog - op donderdag een wellness dag ingepland. Maar goed, de oof day omarmen is de enige remedie. Bij de lunch een groot glas Weizen helpt om het scherpe randje eraf te halen en vroeg de AS in.

MichielVries

Ja… de derde dag net zoals zo velen. Maar ik pak dan gewoon makkelijke pistes, lunch wat langer, drink een extra keer choco of bier en sla het laatste liftje die de mannen van het gezin nog pakken over.

Erg leuke tips en filmpje Shane… die stork en javelin oefeningen zitten al even in mijn repertoire. Gebruikte ze veel om van mijn A-frame af te geraken, wat natuurlijk een typisch effect is van niet genoeg gewicht op de buitenski. Idd als 't niet loopt gewoon terug op de blauwe wat oefeningen doen.

Het helpt mij altijd om dan oefeningen doen om de juiste houding en techniek weer boven te krijgen.

Nu ik niet meer zo frequent ga skieen als vroeger,heb ik er ook meer last van .

Uiteindelijk is het voor mij dan eerder een kwestie van “chill out” luisteren naar het lichaam , betje oefenen op makkelijkere pistes en aan de innelijke mens denken …

Plaats een reactie