andere skies

Hi,

Ik ben hier al zo vaak geholpen dat ik het nu nog een x ga proberen voor mijn man.
Hij is op zoek naar nieuwe skies., Vorig jaar al op zoek geweest en toen eigenlijk moeten kopen maar niet gedaan, het ging toen om de Head e speed. Nu zijn de prijzen flink gestegen dus op zoek naar een overjarig model voor een man van 90 kilo en 1.89 lang.
Hij skiet alleen op de piste, gaat graag snel, is wat minder goed in kleine bochten. Gaat overal vanaf met flinke snelheid, oude skies waren de Rossignol pursuit 14.
Pure race skies lijken mij niet zon goed idee want dan zie ik hem helemaal niet meer :)
Dus wie heeft er misschien nog iets liggen wat geschikt is of heeft tips wat voor hem een geschikte ski is dan hoor ik het graag.

Groetjes

Ik heb nog een Head i GSR liggen, die ik de komende tijd niet veel zal gaan gebruiken. Lengte 180cm, ski is nog in nieuwstaat. Er zijn online genoeg reviews te vinden om te bepalen of het was is.
Het is een GS- achtige lat, radius 16,2 meter. Kan zelf geen vergelijking maken met de Pursuit 14. Mocht er interesse zijn, stuur dan maar een PB.

Lat van Sjaak is mooi. Anders op zoek naar iets van een Rossi Lt Ti. Heb zelf sinds dit seizoen oeen setje Norica Dobermanns GSR en die zijn ook boven verwachting toegankelijk, wel al met een iets grotere radius (20-21m). Kan wel zijn dat je dan wat moeite mnoet gaan doen om hetm in het zicht te houden, koop je toch 2 paar ;). Staan in 185 nog voor een mooie prijs (448) bij bittl. MIjn dochter heeft er net 2 weken op getsaan, kreeg ze niet meer terug ;) dat waren deze: https://www.sport-bittl.com/en/nordica-dobermann-gsr-rb-elit…

Edwin van Riel

Sjaak, berichtje gestuurd.

Evr66, lijkt mij ook een mooie ski maar ik denk 185 te lang, kan geen kleinere kiezen.

Wat ik deze vakantie gedaan heb is try en buy. Ik heb in 1 dag 3 paar ski’s geprobeerd en dat is echt heel goed bevallen. Ik heb vroeger altijd geskied, toen jaren gesnowboard en sinds 3 jaar ski ik weer. Ik heb toen in een opwelling all terrain ski’s gekocht. Nu wilde ik eens goed onderzoek doen. Ik dacht op zoek te zijn naar een reuze slalom ski (lekker carven e.d.) en heb uiteindelijk skies voor korte bochten gekocht 🙈. Wat leuk is, is dat je goed de verschillen kan voelen, ik had het idee dat ik dat niet echt zou merken, wel dus! Uiteindelijk bleek ik prima lange bochten op die ski’s voor korte bochten te kunnen maken maar veel beter over bijvoorbeeld buckels te gaan en zwarte pistes.
Dus als het kan zou ik altijd voor zoiets gaan! En dan echt de dag er voor uit trekken! Afdaling doen, wisselen, zelfde afdaling nog een keer en weer wisselen! En de ski’s gebruiken op ondergronden waar ze misschien onlogisch voor zijn maar wat je wel tegen komt! Dus ski’s voor korte slalom s’ochtends eens proberen op een strakke piste. En reuze slalom ski’s eens op een kapot geskiede piste aan het eind van de dag!
Niet helemaal antwoord op je vraag want dan heb je geen overjarig model en je betaald iets meer voor een ski omdat het bij de lift is, maar dan weet je echt wat je wil!

Sjaak, berichtje gestuurd.

Evr66, lijkt mij ook een mooie ski maar ik denk 185 te lang, kan geen kleinere kiezen.

Nicol op 09 jan 2023 12:58

Mijn dochter is 1.87, ging prima op mijn 185 GSR’s ;) Hangt er wel een beetje vanaf hoe manlief skiet.

Edwin van Riel

Plaats een reactie