Sneeuwcondities Wagrain

Beste Roel volgende week zaterdag de 21ste gaan we weer met onze skigroep voor een weekje naar Wagrain echter zijn er onder onze groep een aantal banghazen die menen hun skies te moeten laten slijpen als scheermessen omdat ze anders de ijzige pistes niet kunnen bedwingen maar volgens mij valt er deze week voldoende sneeuw echter kan ik ze niet overtuigen de banghazen onder ons dat de condities ruim voldoende zijn vanaf volgende week misschien dat jij ze wel kan overtuigen.
Alvast bedankt namens de banghazen

slijpen zou ik ze sowieso, niet alleen op harde pistes ;)

Edwin van Riel

Waarom zou je je ski’s (of hun ski’s) niet laten slijpen?
Kun je ter plekke doen, 's avonds wegbrengen 's ochtends ophalen. Kost hooguit een paar tientjes.

Daar heb je toch gewoon altijd profijt van en heeft m.i. niets met angsthazen te maken.
Baat het niet dan schaadt het niet.

Zeker na alle berichten de laatste tijd van (slecht afgelopen) valpartijen op harde pistes denk ik eerder dat zij realiteits- hazen en jij een potentiële faal-haas bent denk je niet?

Mij lijkt goed materiaalonderhoud eerder gewoon de standaard, ongeacht of er nu ruim voldoende verse sneeuw komt.

*bericht bewerkt door Amelm op 10 jan 2023 07:13

Wat is nou eigenlijk je vraag? Of het een goed idee is dat de ‘angsthazen’ hun al perfect onderhouden ski’s éxtra scherp laten slijpen zodat ze de horroromstandigheden aan kunnen? Of dat het nodig is dat de ‘angsthazen’ na minimaal 3 weken ploeteren in de afgelopen jaren op hun nieuwe ski’s zonder daar ooit naar te (laten) kijken eens wat onderhoud laten uitvoeren zodat de ski’s weer lekker skiën, zeker met potentieel wat mindere omstandigheden?

Vreemd bericht… Ben jij ook iemand die de groep ophitst om gevaarlijke dingen te ondernemen?
Iedereen in zijn waarde en eigenschappen laten lijkt mij prima. (en materiaal onderhoud is altijd goed)

Met wat voor een watjes ga jij skiën zeg! Ski’s onderhouden, wie doet dat nu? En wie skiet er nu niet graag op een ijsplaat?

Bla, bla, bla.

Skis slijpende sufferds
Lawinebericht lezende losers
Snelheidscontrolerende control freaks

Bah…

Huh, hij vraagt toch gewoon naar de condities in Wagrain over 2 weken en gebruikt daarvoor metaforisch (?) het slijpen van ski’s?

“Hoe vaak je een ski zou moeten laten slijpen en waxen hangt onder meer af van de sneeuwkwaliteit. Maar als stelregel kun je aanhouden dat een ski na een week skiën meestal wel toe is aan een slijp- en waxbeurt.” https://www.snowplaza.nl/weblog/5237-tips-voor-ski-onderhoud….

“Je ski’s en snowboard slijpen
De staalkanten van je ski’s of board zorgen voor houvast op de helling en helpen je met sturen. Sneeuw, en dan met name harde sneeuw, maakt de kanten echter snel bot. Je wil de staalkanten dus scherp hebben én houden. Hoe vaak je je materiaal moet laten slijpen en waxen hangt onder andere af van de sneeuwkwaliteit en het terrein waarop je je vooral begeeft. Als vuistregel kun je aanhouden dat een ski na een week wintersporten meestal een slijp- en waxbeurt nodig heeft. Een ander handig trucje? Als je met je nagel langs je ski of snowboard gaat en er komt geen nagelvijlsel af, weet je ook dat het tijd is voor een goede onderhoudsbeurt.” https://www.bever.nl/blog/wintersport/onderhoud-van-je-ski-e…

Slijpen en waxen laten je beter skiën dus, ongeacht de omstandigheden, altijd op tijd doen. Ik laat het ter plekke doen, na de eerste dag. Laat in de middag brengen, andere morgen vroeg halen. Kan ik direct het verschil voelen.

Life is what happens while you were checking your phone

Beste Roel volgende week zaterdag de 21ste gaan we weer met onze skigroep voor een weekje naar Wagrain

Jelle_ op 09 jan 2023 16:28

@Jelle_ Hou ons op de hoogte van uw bevindingen ter plaatse, zeker de pistecondities !
Fijne vakantie gewenst!

Je hoeft geen grond te bezitten om een boer te zijn.

Wij waren met kerst en O&N in Wagrain. Condities waren niet briljant, maar wel gewoon prima. Ik zou me absoluut geen zorgen maken.

@Jelle_ Bedankt om ons op de hoogte te houden……

Je hoeft geen grond te bezitten om een boer te zijn.

Plaats een reactie