Obere Scheidbahn

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Hallo,

In totaal ben ik 3 keer in Serfaus-fiss-ladis geweest en nog nooit heb ik meegemaakt dat de Obere Scheidbahn open was.
Nu gaan we dit jaar weer en ik zie al een paar weken dat deze lift nog steeds dicht is.

Weet iemand of dat deze lift weleens open is of is er iets aan de hand met deze lift?

Het lijkt mij wel een mooi gedeelte van het gebied en zou er graag eens skiën.

Ja hoor, voeig jaar was alles open. Maar je kunt ook met de Scheidbahn naar boven.

Geen besneeuwing aanwezig hier voor zover ik weet dus heeft een flinke lading natuursneeuw nodig.
Wellicht dat de lift ergens volgende week opent met de huidige sneeuwval… piste en skiroute die er vanaf lopen zijn inderdaad echt de moeite!

Gang is alles

Alle keren dat ik in SFL geweest ben, was in de voorjaarsvakantie. In die vakanties was de Obere Scheidbahn altijd open!

Afgelopen kerst was deze niet open. De hingen een stuk of 20 stoeltjes aan de lift. Van het hele gebied was toen was 70% open. Destijds waren ze zwarte 116 met een mobiel sneeuwkanon aan het besneeuwen. Bijna alle zwarte pistes waren gesloten. Alleen de 160 bij Masner en 27 (Nordseite fiss) waren open.

Hij was afgelopen vrijdag en zaterdag geopend.

Hij is nu in ieder geval geopend, maar in dat deel van het gebied zijn toch ook nog de nodige pistes gesloten… Vraag me af wat er voor nodig is om deze pistes open te laten gaan. Wie weet volgende week als ik er ben ;)

null

Je neemt nooit de gondel naar beneden.

In de rustige weken houden ze volgens mij wel vaker dit soort pistes gesloten. In de drukke vakantieweken zijn ze in mijn ervaring altijd wel open als de condities het toelaten.

*bericht bewerkt door PRC op 19 jan 2023 17:23

Ben vaak in Serfaus geweest in verschillende periodes; Kerst & voorjaarsvakantie, maar ook overal tussendoor in laagseizoen en eind maart.
Obere Scheidbahn is best vaak open maar inderdaad wel afhankelijk van natuursneeuw (of mobiele kanonnen). Dus Kerstperiode en einde seizoen is zeker geen zekerheid, evenals een aantal zwarte steile pistes (vanaf Pezid, Lazid en Obere Scheid),

Dat ze nu dicht zijn ondanks de goede sneeuwsituatie zie je in meer gebieden in het laagseizoen. Ook in Galtur en Silvretta Montafon bijvoorbeeld zijn nu pistes niet open terwijl dat qua sneeuw prima kan. Maar vanuit kostenoverweging (of misschien personeelstekort?) kiest men voor iets anders…

...ski-addict...

Ben vaak in Serfaus geweest in verschillende periodes; Kerst & voorjaarsvakantie, maar ook overal tussendoor in laagseizoen en eind maart.
Obere Scheidbahn is best vaak open maar inderdaad wel afhankelijk van natuursneeuw (of mobiele kanonnen). Dus Kerstperiode en einde seizoen is zeker geen zekerheid, evenals een aantal zwarte steile pistes (vanaf Pezid, Lazid en Obere Scheid),

Dat ze nu dicht zijn ondanks de goede sneeuwsituatie zie je in meer gebieden in het laagseizoen. Ook in Galtur en Silvretta Montafon bijvoorbeeld zijn nu pistes niet open terwijl dat qua sneeuw prima kan. Maar vanuit kostenoverweging (of misschien personeelstekort?) kiest men voor iets anders…

maik100 op 25 jan 2023 16:20

Die zwarte jongens aan de Lazid-kant zijn nog steeds dicht door te weinig natuursneeuw. Laag is daar echt nog relatief dun voor zulke steile pistes zonder kunstsneeuw.

Ja, geloof ook niet dat ze die dichthouden omdat het laagseizoen is. Sowieso is het verschil tussen laag- en hoogseizoen in SFL nog maar klein. Ben er meerdere keren in april nog geweest en dan zijn de zwarte Lazidpistes meestal open. En meer laagseizoen wordt het niet in SFL.

*bericht bewerkt door 77steve op 25 jan 2023 21:17

Plaats een reactie