snowboard

Hi,

Hoe lang gaat een snowboard mee…
Mijn zoon heeft een aantal jaar geleden een snowboard overgenomen. een Nidecker score uit ik denk 2011. Het is al behoorlijk opgelapt aan de onderkant. Nu vindt hij dat naarmate de week vordert het allemaal wat stroever gaat. Tussendoor waxen zal natuurlijk helpen maar kan het ook zijn dat het board aan vervanging toe is? we gaan eens per jaar een week en hij is er een paar x mee naar snowworld geweest. Altijd voordat we gaan laten we het waxen en indien nodig slijpen. Ik kan mij zo voorstellen dat naarmate het ouder wordt de stijfheid minder zal worden maar na hoeveel tijd is dat?
Hij is in de afgelopen jaren ook nog wel wat zwaarder en langer geworden, misschien dat dit board sowieso niet meer geschikt is voor hem?
Hij is nu ongeveer 74 kilo en 1.88 lang.

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 13 jan 2023 15:41

Wat voor lengte heeft het huidige board?

Het is in ieder geval een wide en ik denk 158, hij heeft ook schoenmaat 45.

Afhankelijk van de sneeuwcondities kan de wax ook heel snel achteruit gaan. Dan wax ik halverwege de week ook. Laat hem daar even waxen en check of het beter gaat.

Ik snap je zoon wel…hij wil gewoon een nieuw board:), je kan bijvoorbeeld even bij Daka gaan kijken in Rotterdam (zij hebben groot assortiment aan snowboards). Afhankelijk type board moet de lengte ongeveer tussen zijn schouder en neus zitten dus denk dat 1.58 kort is maar je zoon zal met alles naar beneden komen…

Hij kan wel zoveel willen… ;) Mij gaat het erom, is het board aan vervanging toe gezien de leeftijd van het board.

En misschien heeft iemand hier nog iets liggen wat geschikt zou zijn voor hem?

Hij wil een board wat eigenlijk alles kan, af en toe funpark, graag offpiste en lekker knallen op de piste.

Of kijk even bij Bol.com naar een wax setje (kost ca. Eur 169,00) of geef hem vloeibare wax bus mee voor onderweg of om elke dag op zijn board te doen…volgens mij wil je zoon gewoon een nieuw board:). Hier vandaan niet te zeggen of het belag van zijn board nog goed is of dat hij alle wax eraf schrapt al hij buiten de piste gaat en bomen en steentjes meepakt etc. Of kijk even op Marktplaats…

Ik ken mensen met nog oudere boards die nog steeds goed zijn en ik weet mensen dit binnen een paar jaar hun plank helemaal af hebben. Ik weet niet wat de conditie is van dit board, dus kun je niet direct over oordelen.
Lengte van het board zou gezien de size charts prima moeten zijn. Lengte is grotendeels afhankelijk van het gewicht. Gezien de klacht is dat het gedurende de week stroever wordt, zou ik toch als eerste aan een waxbeurt denken.
Een nieuwer board is natuurlijk altijd leuk. Genoeg 2e hands of overjarig nieuwe boards online te vinden als het niet teveel mag kosten.

Ik ben hard op zoek op marktplaats want ik begrijp ook wel dat je wel eens iets anders wilt, echter lengte rond 160 en wide is er moeilijk te vinden. Punt is natuurlijk dat ik er ook niet veel verstand van heb dus niet weet waar ik op moet letten.

Kun je zoon niet een budget meegeven dat hij zelf op zoek gaat?

Plaats een reactie