Waarom helft van pistes dicht op dit moment?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

Wat is de verwachting voor de komende tijd en het openen van de pistes in st anton?

kan ik ergens een kaart vinden waar te zien is welke pistes open zijn?

GenialeNaam op 21 jan 2023 14:43

Een kaart met open en gesloten pistes is hier te vinden: https://winter.intermaps.com/skiarlberg

De weersituatie van Trittkopf (Arlberg, schneeloch der schneelochs) is totaal verschillend van het Lechtal (relatief droog, veel minder sneeuw)
Over deskundige locals gesproken…

Liezen op 13 jan 2023 10:07

Neemt niet weg dat die wel de contacten overigens hebben, dat het daar ook deels de lechtaler alpen zijn , wat mede onder hun bevoegdheid valt is dan ook nog een plus .

Als ze geen idee hebben zullen ze dat ook wel zo zeggen 😉 . Dus ja . Wel degelijk redelijk geplaatst om de vraag te stellen.

Mooi dat je zo goed kan weten over wie wat (niet)kan weten in Oostenrijk vanuit de zetel in de Benelux.

Afbeelding stuk lechtaler alpen waar het over gaat…

null

evert op 13 jan 2023 10:13

Dit geografische kaartje zegt niets. Er is een enorm verschil tussen enerzijds de sneeuwval ten westen, en anderzijds ten oosten van precies de Trittkopf.
Net zoals er een enorm verschil is in de sneeuwval in Lech-dorp en St.Anton-dorp. Terwijl er niet zoveel hoogteverschil tussen beide is. Maar Lech ligt ten noordwesten, en St.Anton ten zuidoosten van het Arlberg-massief. En Warth, nog noordelijker, krijgt nog weer duidelijk meer dan Lech. Die verschillen zijn zeer groot, over slechts enkele kilometers afstand, of zelfs nog korter.

Liezen op 14 jan 2023 15:56

Iemand van jullie ooit in Steeg geweest tijdens de winterperiode?
Daar ligt doorgaans een pak meer sneeuw dan in het veel hoger gelegen Warth.

KirstenDeLaet op 22 jan 2023 00:56

In Steeg heb ik in ‘t verleden meermaals verbleven als uitvalsbasis naar Warth-Schröcken-Au-Damüls en zelfs Bach.
Volgens mij zijn daar geen ski-pistes!

@Ruuducati : skipistes zijn er niet in Steeg maar daarom ging het niet, het ging over de hoeveelheid sneeuw.

ski heil | Um zu wissen wohin man will, muss man wissen woher man kommt.

Zaterdag teruggekomen uit Lech en er werd door onze pensioneigenaar verteld dat er toch echt minimaal 1m bij moet vallen om het gebied rond/onder de Steinmähder te openen. Om Liezen tevreden te stellen: ik weet zijn deskundigheid niet.
Maar het was wel te zien. De lift was niet elke dag open en er was plaatselijk zichtbaar nog te weinig sneeuw gevallen. Het gras en de stenen kwamen er nog door op de (dichte) pistes.
Op andere delen van het skigebied (open pistes) overigens ook.
Maar goed, vr op za is er nog een goede laag gevallen, vandaar dat Der Weisse Ring - das Rennen niet doorging zaterdag (onverwachts veel sneeuw gevallen en slecht zicht).

Beetje gek is het toch wel dat de Steinmähderbahn nog steeds dicht is. Ik heb 'm bij veel mindere sneeuw wel open gezien.
Vraag me een beetje af of er niet iets anders speelt. Zo is er twee jaar geleden een groot rotsblok losgekomen van de Mohnenfluh, en over de piste aldaar gerold…Maar iets dergelijks vertelt natuurlijk geen enkele local…

*bericht bewerkt door Liezen op 23 jan 2023 15:50

De lift was wel open, maar niet aaneensluitend elke dag. De rode pistes eronder terug naar begin lift niet/nooit.
Als de lift open was kon je wel richting Hasensprung/Rotschrofen over de 235.
Alleen vrijdag waren de andere rode en blauwe open zelfde kant op.
Steinmäderbahn is op dit moment ook dicht (letzte Aktualisierung 15:44) volgens SkiArlberg app.

Zondag Steinmäderbahn gewoon open, 2 x gedaan, zelfs onder de lift door… de 223 die op de kaart staat is er echter niet te vinden, maar je kon er wel naar beneden. Snap het wel, laatste stukje al grassprieten, dus de pistepaaltjes staan er simpelweg nog niet…. Verder is het grootste deel van het gebied wel open nu aan de Zurs/Lech zijde. Afgelopen weekend veel sneeuw gevallen. Echter zoals anderen reeds hebben gezegd: het gebied heeft in verband met de ondergrond veel sneeuw nodig en dus is dit nog steeds onvoldoende….

*bericht bewerkt door Paulr op 24 jan 2023 00:12

Paulr

Steinmähder=Steenweiden ;-)

Plaats een reactie