Hardshellbroek

Hallo forumleden, ik heb een hardshell skibroek gekregen voor kerst (Scott Explorair 3L: https://www.scott-sports.com/nl/en/product/scott-explorair-3… ). Hij is wind -en waterdicht. Dien ik hier nog een thermobroek onder te dragen? Ik ga over 2,5 weken naar de Franse Alpen, dus ik wil voorbereid zijn. Alvast bedankt voor het meedenken!

Is het echt alleen een shell of zit er ook nog een voering en/of isolatielaag in?

Geen vulling of extra voering o.i.d… Ik heb een skibroek van Protest, die is in alle omstandigheden warm gebleken, maar daar zit een extra voering in. Hier niet. Deze van Scott is wel wind- en waterdicht, en getaped en heeft wel ritsen tbv ventilatie.

Daar zou ik wel een thermobroek onder dragen ja. Anders heb je geen isolatie/voering tussen je huid en die shell dus koud en niet comfortabel.

Zeker een thermobroek eronder want je hebt verder isolatie. Vind zelf sowieso het gevoel van de shell op mijn huid niet fijn dus heb zelfs afgelopen kerst nog de thermobroek eronder aan gehad. Niks te warm gehad. Mocht je het toch warm krijgen, tijdens het wandelen ofzo, rits je hem open.

Zeker thermo ondergoed of broek er onder… anders ga je 't veel te koud hebben, je gaat toch ook niet skieen met alleen een shell jas (goretex) over je blote borst?

Ok, dank Allen!

Even voor de volledigheid:

Bij milde kou/inspanning: dunne tot midweight lange onderbroek (net over de knie is fijn). Met lift served skiën krijg ik gauw een koude kont op de lift, dus een model dat dat daar dikker is vind ik fijn. De dunne HH Lifa versie die ik heb bestaat niet meer. Voor iets kouder weer heb ik er een van Fjalraven: https://www.fjallraven.com/us/en-us/men/trousers/base-layer-…

Bij koud weer/weinig inspanning/veel wind (zoals bijvoorbeeld als je makkelijke pistes afvraagt, en met de lift omhoog gaat):
Een fleece- of gewatteerde-broek over die lange onderbroek.
Zeker als het een dikkere is, zijn volledige zij-ritsen fijn, zodat je hem uit kunt trekken zonder je shell broek en schoenen uit te doen.

Bij extreem warm weer/hoge inspanning (toerskien, sneeuwschoenwandelen etc, voorjaarsskien, enz.):
Dunne surf short of compressie onderbroek onder je shell. Dan heb je het niet warm , maar je hebt ook geen last van de binnenkant van de shell broek die op je dijen schuurt. En als je de ritsen van je shell open doet is het nog een beetje beschaafd…

https://www.saxxunderwear.com/products/sxlb29_hzc?nosto_sour…

null

*bericht bewerkt door Slim op 12 jan 2023 21:44

Sowieso een thermo onderbroek, maar als je het niet vertrouwd en het echt lekker warm wil hebben, dan heb ik een gouden tip:

Zoek eerst op de website van CMPsport.com jouw maat (pak een willekeurige skibroek en kijk daar in de maat-tabel naar je maat, zijn een beetje Chinese maten)
Dan ga je naar Zalando Lounge en zoek je CMP op, daar zijn nog een paar insulated 3/4 broeken te koop voor een zeer schappelijk prijsje.

*bericht bewerkt door Ferdinand op 12 jan 2023 22:51

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Plaats een reactie