Wat te doen en te zien omgeving Zell am See

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zell am See

Beste mede wintersporters,

Voor het laatste weekend van januari heb ik een trip gepland staan naar Zell am See, dit zou zijn voor het jaarlijkse event, de GP Ice Race, welke op het vliegveld gehouden wordt van Zell am See.

Helaas vandaag het bericht gekregen dat door de te warme weersomstandigheden het evenement gecanceld is voor dit jaar. Echter heb ik reeds mijn hotel betaald, dus gaat de trip gewoon door.

Nu ga ik met mijn vader op pad, welke vanwege omstandigheden niet meer gaat skien. We zijn ons aan het oriënteren om andere leuke dingen te doen rondom Zell am See (en ongeveer 1,5uur rijden er om heen).

Heeft er iemand tips voor dingen die er te doen of te zien zijn in deze periode van het jaar?

Bij voorbaat dank.

www.youtube.com/AutomotiveMike

Kreeg laatst de tip om vanuit die omgeving grossglockner te bezoeken. Weet niet in hoeverre dat in de winter handig is. Wel leuk om te rijden en te bezichtigen van wat ik zo op Google zie.

Wij vonden het Hohe Tauern experience centre in Mittersill erg leuk. Iets verder doorrijden heb je ook nog de Krimmlfalle.

No whining, more play.

Normaal is een bezoek aan de krimmler wasserfalle inderdaad wel de moeite waard in de winter maar die zal bij deze temperaturen niet bevroren zijn vermoed ik. De waterval is sowieso heel mooi en zeker de moeite waard maar bevroren vond ik het echt indrukwekkend…

Het monument voor de ramp bij Kaprun is geen leuk uitje maar wel een zeer indrukwekkende plek om eens te bezoeken vond ik.

🏂

Berchtesgaden. Het oude hoofdkwartier van Hitler. Eisriesenwelt. De zoutmijnen. Grossglockner hochalpenstrasse al is doe denk ik dicht in de winter. Salzburg stad. Redbull circuit. Maar het is ff de vraag wat in de winter open is…

Berchtesgaden had ik al bekeken, altijd zeer geïnteresseerd geweest in de oorlog en de plekken wat er mee te maken heeft (afgelopen jaar Auschwitz/Krakau bezocht). Helaas gaan ze pas in mei weer open.

De andere tips zijn welkom ter ogen gevallen, mochten er nog meer leuke tips zijn, altijd welkom!

www.youtube.com/AutomotiveMike

Ja balen van de GP ice race. Ze zien het niet zitten om in de komende 2 weken nog een fatsoenlijke ijsbaan neer te leggen die er eigenlijk half december al lag) - :.

Leuk alternatief is Tauern Spa Kaprun met sauna, eventueel heb ik goedkopere kaarten voor je.
Krimml Wasserfälle
Sneeuwschoenwandelen
Bezoek aan Salzburg met de trein

Liebe Grüße Marco en Susan van Haus Piesendorf

Misschien is een bezoekje aan de Zeller Eisbären een idee. Als ik het goed heb gelezen, dan zitten ze in de halve finale. Dus mogelijk spelen ze dat weekeinde thuis.

Peter Pos

Dagje Salzburg is zeker aan te raden en de Zoutmijnen bij Hallein misschien ook wel.

Oprichter van treffpunkt.nl

Lekker stappen in Zell am See en de volgende dag uitslapen. Voor de rest wat eerder is vermeld.

Inmiddels weer terug uit Zell am See, helaas zijn er veel bezienswaardigheden gesloten, maar desondanks zeer vermaakt!

Maybe als tips voor mensen die ook in die richting gaan en zoeken met wat er te beleven valt, bijgaand een kleine opsomming wat we gedaan hebben:

  • Gipfelwelt3000 op de Kitzsteinhorn. Vanaf het dalstation kan je ook naar de Stausee lopen (tentjes wel allemaal gesloten).
  • Hallstatt, nog steeds veel toeristen in de winter. De mijnen gingen helaas vanwege verbouwing weer open in februari.
  • Gossau; hier wandelen rondom de Gosausee, ook wederom de tentjes hier gesloten tot medio maart.
  • Altaussee; doorheen gereden, de mijnen waren dicht tot medio april en het was te slecht weer om richting het meer te wandelen
  • Oldtimer museum in Kaprun
  • Krimmler Wasserfalle; alle tentjes gaan medio april open, maar tot de onderste waterval kan je lopen en heb je alsnog een leuk uitzichtpunt.
  • Rodelen bij Bramberg am Wildkogl; Langste rodelbaan van EU (ze zeggen zelfs de wereld) met 14km.
  • Berchtesgaden; alles gesloten, dit is echt vanaf april/mei pas aan te bevelen om te bezoeken.

Verder zijn we nog beetje rondgereden en plekken zoals Saalbach-Hinterglemm en Kitzbühel bezocht. Al met al toch een leuke vakantie gehad en een hoop gezien en genoeg toffe foto’s gemaakt met m’n nieuwe camera.

www.youtube.com/AutomotiveMike

Plaats een reactie