Santa croc

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wolkenstein (Selva)

Naar santa croc vanuit selva is dat te doen zodat je ook nog tijd hebt om rustig wat te drinken en te eten?

Is prima te doen

Aftellen maar!

Is heel goed te doen. Leuke tocht! De afdaling vanaf de La Crusc is genieten, veel plezier!

En neem echt even de moeite om naar boven te lopen. Ik doe t altijd met de ski’s op m’n schouders zodat ik vanaf daar weer weg ski. Je kunt er ook prima ff (simpel) iets eten. Wij eten er meestal gewoon een gebakje of simpele ravioli of plankje met kaas / worst.

Ik was er met Kerst nog. Vanaf Selva (Costabella) 2u20 stonden we bij t t kerkje. Wel onder de Bambi door geskied dus geen enkele omweg vanaf Corvara naar La Villa en daar de eerste stoeltjeslift (aan de andere kant van de straat) voorbij gekluund.

*bericht bewerkt door brakes op 13 jan 2023 19:55

En als je in gaat lunchen bij ‘de koster’ (Schutzhütte H. Kreuz - Rifugio Santa Croce - La Crusc),
kijk dan wel uit op de trap naar de eerste verdieping… ;-)

Grappig verhaaltje. Ik ging daar een keer plassen. Moest wat druk zetten met als gevolg dat ik een klein windje liet :). Hoor ik uit t hokje naast me een man heel droog: “salute” zeggen :)

Als je een beetje doorskiet / het niet te druk is kan je zelfs v selva naar santa croce skieen en op de terugweg gewoon via arabba de sella ronde afmaken.

Wel onder de Bambi door geskied dus geen enkele omweg vanaf Corvara naar La Villa

brakes op 13 jan 2023 19:52

Hoeveel tijd win je daar nou mee? Ik zou gewoon lekker de Bambi pakken en de rode of zwarte piste pakken i.p.v. dat glijpad.

Annoying skiers since 2003

Wel onder de Bambi door geskied dus geen enkele omweg vanaf Corvara naar La Villa

brakes op 13 jan 2023 19:52

Hoeveel tijd win je daar nou mee? Ik zou gewoon lekker de Bambi pakken en de rode of zwarte piste pakken i.p.v. dat glijpad.

sterko op 13 jan 2023 22:08

Heb je een punt. Was ook niet per se om tijd te winnen maar dacht dat t wellicht 10 minuten zou kunnen schelen met extra lift en langere afdaling.

Als je een beetje doorskiet / het niet te druk is kan je zelfs v selva naar santa croce skieen en op de terugweg gewoon via arabba de sella ronde afmaken.

Asterino op 13 jan 2023 21:28

Ik heb het vanuit Selva gecombineerd met de lagazoui, dat kan zelfs ook nog (mits het niet heel druk is).

Wel onder de Bambi door geskied dus geen enkele omweg vanaf Corvara naar La Villa

brakes op 13 jan 2023 19:52

Hoeveel tijd win je daar nou mee? Ik zou gewoon lekker de Bambi pakken en de rode of zwarte piste pakken i.p.v. dat glijpad.

sterko op 13 jan 2023 22:08

Heb je een punt. Was ook niet per se om tijd te winnen maar dacht dat t wellicht 10 minuten zou kunnen schelen met extra lift en langere afdaling.

brakes op 13 jan 2023 23:09

De lift duurt een paar minuten, maar dan kun je wel een echte piste nemen waar je weer een wat hoger tempo naar beneden gaat. Sowieso ben je voor je plezier op wintersport en niet om zo snel mogelijk van A naar B te gaan. Alleen als je aan het eind van de dag nog een bepaalde lift moet halen, snap ik dat je soms de snelste i.p.v. de leukste route neemt, maar zo ver moet je het eigenlijk niet laten komen.

Annoying skiers since 2003

De lift duurt een paar minuten, maar dan kun je wel een echte piste nemen waar je weer een wat hoger tempo naar beneden gaat. Sowieso ben je voor je plezier op wintersport en niet om zo snel mogelijk van A naar B te gaan. Alleen als je aan het eind van de dag nog een bepaalde lift moet halen, snap ik dat je soms de snelste i.p.v. de leukste route neemt, maar zo ver moet je het eigenlijk niet laten komen.

sterko op 14 jan 2023 14:13

T ging mij er enkel om om de topicstarter aan te geven hoe lang je er over doet om er te komen vanaf Selva en hoe ik geskied ben en dat een andere route wellicht iets meer tijd zou kunnen kosten. En alles dus meer dan gemakkelijk als dagtocht te doen is. Ik heb zelf ook meerdere kregen zowel Lagazuoi als Sella ronde afmaken er aan vastgeplakt.

Bedankt voor de reacties.

Plaats een reactie