Snowboard advies all mountain heren board

Mijn neef heeft jaren een snowboard gehuurd en nooit opgelet wat hij mee kreeg. Nu wil hij een board gaan kopen en vraagt mij om hulp. Ik heb voor mijn dochter ooit uitgezocht, maar een beetje hulp van het forum is welkom.
Hij wil een all mountain board zodat hij ook wat skiroutes mee kan pakken, verder vooral op de piste en heel soms wat in het park. Hij is 19 jaar, 182 cm en +/- 70 kg. Hij heeft meer dan 10 jaar ervaring en komt overal goed naar beneden, op behoorlijke snelheid.
Iemand een goed tip, qua merk en types?
Ergens een leuke aanbieding gezien?
Of iemand nog een geschikt board te koop?

*bericht bewerkt door Mathijs6 op 16 jan 2023 18:25

Heel veel keuze, maar ik dacht meteen aan een Jones mountain twin.

Ik heb onlangs zelf een Jones mountain twin aangeschaft en ondanks dat ik alleen nog maar in SnowWorld ben geweest ben ik zeer goed te spreken over dit board. Een echte alleskunner die ook speels is.

🏂

Ben ook erg content met mijn K2 Joydriver. Vermits je van directional twins houdt natuurlijk.

Ben ook erg content met mijn K2 Joydriver. Vermits je van directional twins houdt natuurlijk.

Bennie op 16 jan 2023 19:38

Mooi board! En fijn ook.

Jones mountain twin is een prima alleskunner, maar ik heb persoonlijk liever iets meer stijfheid.

Kom op basis van wat reviews en testresultaten ook uit bij Yes Basic, Typo en Standard, iemand ervaring mee? Zijn de verschillen groot tussen deze 3 boards?

Ik heb de Yes Standard en ben echt verliefd op deze plank, heerlijke alleskunner! Maar ik kan helaas niks zeggen over de vergelijking met de Basic en Typo.

Ik heb jaren geleden een K2 Raygun aangeschaft, destijds één van de beste boards die verkocht werden (volgens veel reviews).
Kwaliteit is na al die jaren nog steeds dik in orde, sta er met veel plezier op en is een alleskunner wat mij betreft.

Ik snowboard voornamelijk on-piste op snelheid, en off-piste.
Echt in het park zit ik niet (weinig interesse), al pak ik af en toe een makkelijke box mee en zeker ook wel een kleine jump.

Het is o zo hard genieten.

Ik heb jaren geleden een K2 Raygun aangeschaft, destijds één van de beste boards die verkocht werden (volgens veel reviews).
Kwaliteit is na al die jaren nog steeds dik in orde, sta er met veel plezier op en is een alleskunner wat mij betreft.

Ik snowboard voornamelijk on-piste op snelheid, en off-piste.
Echt in het park zit ik niet (weinig interesse), al pak ik af en toe een makkelijke box mee en zeker ook wel een kleine jump.

Hendrik5 op 17 jan 2023 16:15

Ik vertoon hetzelfde soort gedrag en ben dik tevreden met de K2 manifest team die ik vorig jaar heb gekocht.

Dik tevreden met een Burton Trick Pilot 162 van 2jaar oud.
Alleskunner.

Dit is zo’n lastige vraag. Zeker als je het ook nog voor een ander moet gaan bepalen.
Zelf vind ik de reviews op youtube van angry snowboarder wel heel goed en eerlijk (en heerlijk cynisch).
Maar qua richting dus een all mountain freestyle boardje als ie ook in t park komt.
Ik zelf ben fan van bataleon, maar ook volksstammen niet…paar ideen k2 passport, bataleon goliath…maar rest wat in Landgraaf oid zou ik zeggen.

Succes

Bedankt voor alle reacties.
Hiermee kan ik mijn neef wel van advies voorzien.

Plaats een reactie