Tips voor familievakantie 23/24

Ik volg de website al een tijdje en heb ook al flink wat gebieden bekeken en dingen over gelezen maar ik ben heel benieuwd naar andere ervaringen en/of tips.

Ik ben voor het nieuwe seizoen op zoek naar een leuke accommodatie in een mooi gebied geschikt voor 6 volwassenen (3 skiërs & 3 wandelaars) en 2 kleine kinderen met minimaal 4 slaapkamers maar bij voorkeur 5. Bij voorkeur 3 badkamers maar 2 kan evt ook. Het liefste in het centrum of op loopafstand (mocht er nu echt een top accommodatie buiten het gebied liggen dan is dat altijd te overwegen).

Het zou prettig zijn wanneer de accommodatie beschikt over een leuk zit gedeelte met open haard met toegang tot een sauna en/of zwembad.

Het skigebied moet geschikt zijn voor beginners en het liefste niet te klein. Hoger gelegen gebied in Oostenrijk en Italië heeft wel de voorkeur. Liefste in een mooi authentiek dorp met mooie wandelroutes in de buurt.

Reisperiode: een week in januari (buiten vakanties)
Budget: Max 4000 euro

Dank!

Volgens mij vinkt het alles af. Alleen dat authentieke dorp niet perse, maar wel lieflijk en bijzondere plek.
https://www.hometogo.nl/rental/78cdac1ba507909c?adults=6&arr…

Dank je wel en dat ziet er inderdaad goed uit. Voor mij zou het skigebied wel groter mogen zijn, maar dit is zeker een optie.

*bericht bewerkt door Matthieu op 18 jan 2023 09:35

Aftellen maar!

Al redelijk vaak genoemd hier op het forum:
Seiser Alm.
Leuke dorpen, genoeg accommodaties, goede infrastructuur, perfect wandelgebied, heel veel hutten en met goede aansluiting op skigebied van Val Gardena etc.
Seiser Alm heeft zelf iets van 60 km piste maar is verbonden met 500 km aaneengesloten pistes.

Nog nooit eerder bekeken, maar dat lijkt me ook een goede optie inderdaad. Bedankt.

Zijn er eventueel nog gebieden in Oostenrijk waar ik aan kan denken met een leuke accommodatie? Zoals gezegd; liefste wel een (redelijk) groot gebied.

*bericht bewerkt door GenialeNaam op 18 jan 2023 21:28

Zillertal Arena is in Oostenrijk nog wel een goede optie. En dan met name de kant van Königsleiten is een geschikt wandelgebied. En het skigebied samen met Gerlos en Zell am Ziller is ook super.

Dank voor de tip. Van de 3 skiërs zijn het er 2 die het nog nooit gedaan hebben. Is dit dan wel een goed gebied om te starten? Verbinding stuk tussen Gerlos en Koningsleiten is zwart zo te zien. Je bent natuurlijk niet verplicht om ‘m ook te pakken…

Misschien is dit een optie voor jullie:
https://www.micazu.nl/vakantiehuis/oostenrijk/salzburgerland…

Prachtig, luxe en ruime woning op loopafstand van centrum van Krimml dichtbij de Krimmler wasserfalle.

Enige nadeel is dat je ongeveer 15 minuten met de auto moet rijden naar de lift (hochkrimml). De pistes daar zijn vrijwel allemaal blauw, ideaal om te leren. Ook zit er voor de deur van het huis nog een Babypiste.

Ziet er goed uit Wolt, dank je. Lijkt me ook wel een mooi gebied voor de wandelaars. Hoe is Krimml zelf of moet je voor wat meer sfeer/restaurantjes e.d. ergens anders naar toe met de auto?

Wij hebben er niet gewandeld en zijn alleen even bij de watervallen geweest. Je kunt natuurlijk niet naar Krimml gaan en niet de watervallen bekijken ;).

Denk inderdaad dat er leuke wandelmogelijkheden zijn! Ook bij hochkrimml overigens. Daar zit een restaurant onderaan de blauwe piste waarvanuit ook wat wandelpaden starten.

Het dorpje zelf is verder niet heel groot, maar heeft wel sfeer. Qua voorzieningen alles wat je nodig hebt bakker, supermarkt en diverse restaurantjes. Wij vonden Hotel Post en Anton Wallner Brau erg gezellig om te eten. Dit is vanaf het huis ongeveer 5 minuten lopen.

Dank voor de tip. Van de 3 skiërs zijn het er 2 die het nog nooit gedaan hebben. Is dit dan wel een goed gebied om te starten? Verbinding stuk tussen Gerlos en Koningsleiten is zwart zo te zien. Je bent natuurlijk niet verplicht om ‘m ook te pakken…

GenialeNaam op 19 jan 2023 18:19

Je mag ook de lift daar naar beneden pakken.

Plaats een reactie