Tips en rustige delen Saalbach

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Volgende week (vanaf 28-1), zitten we in Saalbach. Het gebied kan natuurlijk vrij druk zijn, hopelijk valt het nog mee buiten de vakanties. In onze groep zitten ook twee mensen die wat rustiger aan willen doen, i.v.m. blessure en ongeluk eerder met skiën. Wat zijn een beetje de rustige delen van het gebied waar je makkelijk kan komen vanuit Saalbach? Het gedeelte tussen Saalbach en Leogang wellicht, deel H/I op de kaart? Pistes tussen Hinterglemm en Saalbach verwacht ik wat drukker, of schat ik dat verkeerd in?

Zijn er nog andere piste tips of restaurants? We hebben ook iemand die niet mee kan skiën. Leuke hutten waar je heen kan wandelen en skiën?

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 22 jan 2023 11:36: in juiste categorie gezet

Wij zijn een keer omhoog gewandeld vanaf vorderglemm naar Simalalm, laatste stukje is vrij pittig meen ik mij te herinneren… Erg mooi en goed restaurant. Ook wel een rustige hoek om te skïen.

U only live ones

Hier nog een kaart met winter wandel routes, kan je zo zien waar je bij een piste resaurant kunt meeten.
https://www.saalbach.com/de/winter/wintersonne-aktiv/interak…

U only live ones

Ik was er vorig jaar in februari, en de pistes bij lift H5 (tussen Saalbach en Leogang) waren behoorlijk rustig.

Dat zijn pistes 156-159

Ik vind de pistes rondom de zwolferkogel vrij rustig en de pistes bij de hochalmbahn en de spieleck.

Maar de pistes bij de 12er kunnen vrij vaak ijzig zijn.

Totales Vollidiot

Niet die aan de schattberg zijde

Buiten de vakanties is het nergens echt druk, mits je niet om half tien bij een oefenwijde/start gondel bent.

Het gebied is zo groot en modern ingericht dat de mensen snel verspreiden en je eigenlijk nergens hoeft te wachten.
Boven de Reiterkogel kan het wat drukker zijn en ook de bernkogel is vaak druk.
Hochalm en westgipfel is meestal wat rustiger.

Buiten de vakanties is het nergens echt druk, mits je niet om half tien bij een oefenwijde/start gondel bent.

Daffie op 23 jan 2023 09:39

Ik ben nog niet in de vakanties geweest, maar ik vond het stuk van de Kohlmaisbahn een aantal jaren geleden echt vrij druk, en al vrij vroeg erg bultig. Naar mijn idee is het rustiger als je wat verder van Saalbach of Hinterglem af bent, ongeacht welke richting.

Hallo @Trebbor-C,

wat hierboven staat klopt inderdaad. Zélfs in het hoogseizoen valt de drukte in het gebied reuze mee. Door de grootte van het gebied zit de massa snel goed verspreid. Wat je zelf aangeeft klopt. Leogang is een zijtak die iets minder toeristisch is, aan die kant (waar ik zelf graag verblijf 😀) is het naar mijn gevoel rustiger dan elders. De doorsteek van Leogang terug richting Saalbach is meestal drukker, maar ook die kan je vermijden door de (rustigere) piste 151 langs de zijkant te nemen.

Even over naar Leogang. Beneden heb je 2 dalsatations: Asitz en Steinberg. De Steinberg is te bereiken door echt een leuke blauwe piste die voor jouw gezelschap als heel leuk ervaren zal worden. De Asitz is ook met blauw of rood te halen en onderaan zijn er een paar leuke tenten om te eten (hotel Bacher is een aanrader, verse lekkere gerechten). Aan beide dalstations kunnen de niet-skiërs vlot parkeren indien gewenst, maar is wel een stukje rijden.

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Rustig?? Ik zit er deze week. Ik verblijf in Leogang, de juiste beslissing, zo blijkt. Ik hou helemaal niet van de drukte en ben dan ook blij dat ik altijd buiten de vakanties om kan gaan. Ik heb al heel wat gebieden gezien, maar nergens zo druk gehad als aan de Saalbachkant. Als je het vergelijkt met een vakantieperiode valt het ongetwijfeld mee. Ik moet toegeven dat de liften zelf erg meevallen, geen rijen! Alleen zij wij vandaag weer teruggevlucht richting Leogang, die kant is echt een stuk rustiger!
Als je op de kruispunten bij de grotere hutten eet betaal je hier inmiddels ook wel de hoofdprijs en zijn de leuke Oostenrijkse prijzen ook helaas verdwenen. Vandaag gegeten in de Stocklalm naast piste 205/206, een aanrader, niet al te druk en leuke prijzen voor goed eten! Ook is de sfeer goed en betreft het zo’n lekkere Oostenrijkse houten hut!

Plaats een reactie