Welk skigebied rondom Innsbruck

Goedemiddag allemaal,

Wij gaan vrijdag t/m maandag richting Innsbruck waar wij op zaterdag en zondag willen gaan skien. Welk gebied rondom Innsbruck is hier voor aan te raden? Mijn oog viel op Axamer Lizum en Kuhtai. Is Axamer Lizum groot genoeg voor 2 dagen? AL heeft momenteel maar 20km aan open pistes, Kuhtai daarentegen 40km aan open pistes.
Wat zijn jullie ervaringen met de Skibus die vanuit Innsbruck naar alle gebieden gaat? Reistijd richting Kuhtai is iets langer en vertrekt later waardoor je weer tijd verliest. Wat zijn jullie ervaringen en wat raden jullie aan?

Vanuit Innsbruck kun je prima met de skibussen die al dan niet direct naar de gebieden rijden naar Axamer Lizum, Schlick2000 en Patscherkofel. Allemaal prima voor 1 dag. Heb ik al vaker zo gedaan.
Kuhtai is een lijnbus die er een uur over doet.
Je hebt vast al gekeken op de site van Ski+citypas of Innsbruck.info.
Daar staan ook de bussen vermeld.
Hebben jullie al accommodatie geboekt?

*bericht bewerkt door Matthieu op 25 jan 2023 17:34

Aftellen maar!

Als Kuhtai kan dan kan Hoch Zillertal (Kaltenbach) ook wel vermoed ik, paar km verder dan Kuhtai maar sneller in tijd (denk ik). Als Axam meer opent is dat ook prima skiën voor paar dagen.

Vanuit Innsbruck kun je prima met de skibussen die al dan niet direct naar de gebieden rijden naar Axamer Lizum, Schlick2000 en Patscherkofel. Allemaal prima voor 1 dag. Heb ik al vaker zo gedaan.
Kuhtai is een lijnbus die er een uur over doet.
Je hebt vast al gekeken op de site van Ski+citypas of Innsbruck.info.
Daar staan ook de bussen vermeld.
Hebben jullie al accommodatie geboekt?

Matthieu op 25 jan 2023 17:33

We hebben accommodatie in Innsbruck vlakbij de hauptbahnhof. Van daaruit gaan praktisch alle bussen. We hebben dus zowel zaterdag als zondag de ski bus naar het gebied.

Dan zou ik Schlick en Axams doen. Beide directe bussen vanaf het voormalige hotel Europa tegenover het station volgens mij.

Aftellen maar!

Kuhtai!!!

Plaats een reactie