Langzaam aan erin geslopen, slaapstress!

mijn tips:
niet in het donker rijden
niet te snel rijden (word je opgejaagd van)
met overnachting als de kinderen nog klein zijn (jonger dan 10 jaar)
regelmatig stoppen en pauze nemen, beetje wandelen of speeltuin
max 2 u rijden en dan wisselen van chauffeur
(van een ervaringsdeskundige met ooit 3 kinderen jonger dan 2 jaar - gelukkig nu 15, 15 en 16)
hou vol, dit gaat ooit over

Erg herkenbaar, op zich slaap ik redelijk, maar ga ik op vakantie en ben ik van plan vroeg te vertrekken dan slaap ik echt ruk. Door de jaren heen gelukkig goed geleerd om te gaan met weinig slaap maar tof is anders. Daarom ga ik eigenlijk alleen maar overdag op pad en kar ik fors door zodat ik eigenlijk altijd op tijd aankom.

Daarom geef ik ook altijd serieus geld uit aan accomodaties met goede bedden en gaat idd altijd mijn eigen kussen mee.

Mijn ergste keer was een vakantie waarbij ik preventief een slaappil had genomen had om een goede nacht te krijgen. De tijd uitgekiend maar helaas een dochter die roet in het eten gooide. Stijf van de vakantie adrenaline stond ze elk kwartier naast ons bed om om te vragen of we al weg gingen. Met 0 slaap en een slaappil, tegen beter weten in toch maar in de auto gestapt. Bij Antwerpen concludeerde ik dat het echt niet meer ging en is mijn vrouw gaan rijden. Ergens halverwege Frankrijk werd ik weer wakker en ben ik gaan rijden. Daarna nooit meer een slaappil genomen, want lekker slapen deed ik er niet op.

Kortom je bent hierin niet uniek😉

Waar ik overigens wel heel goed in ben geworden is de powernap. Ca 12 minuten slapen doet megawonderen,

*bericht bewerkt door marklit op 26 jan 2023 22:02

Nog een toevoeging dan, ik wilde het eerst niet zeggen:

Je planning voor de voorjaarsvakantie vind ik echt helemaal niks met jouw informatie die je geeft. Vrijdag middag vertrekken om 12:00, dan moet je een heel eind rijden met kind in de auto tot Lyon… en als je sochtends om 06:00 weer wil vertrekken (10h aankomst en 4h reistijd) dan heb je toch nog een behoorlijke inspannende reis achter de rug met erg weinig slaap voor ieder gezinslid.

Ik ervaar dat onze kinderen prima een hele dag in de auto kunnen zitten, zeker nu ze wat ouder worden. Ze stellen zich erop in… een 2e dag weer een behoorlijk aantal uren opeengepakt op de achterbank met ook nog eens weinig slaap, dat is geen optie voor ons!

Maar goed, uitproberen is altijd een mogelijkheid… pin je er niet op vast en stel bij wanneer je denkt dat het handiger is! een paar uur eerder of later op bestemming aankomen is echt geen ramp! skien doen wij toch niet op zaterdag en soms kan je het huis of appartement nog niet eens in… dan sta je daar na een lange reis…

Plaats een reactie