Huurski overkopen

Hallo,

Heeft iemand ervaring met huurski’s overkopen? Ik ben nu in Oostenrijk en ik heb deze week fantastische skis gehuurd. Ik ski al 18 jaar en heb altijd gehuurd, deze zijn beter dan ik ooit heb gehad.

Vaak kun je de skis wel overkopen voor een schappelijkere prijs van de verhuurder, ik vroeg mij af of dit wel slim is om te doen? Ze worden vaak toch heel veel gebruikt en het zijn ook nog een ski’s van vorig seizoen. Slijten ze dan eigenlijk zo erg dat het geen zin meer heeft om over te kopen? Of is het, tegen een goede prijs, wel een optie?

Ik hoor graag ervaringen!

Een vriend heeft wel eens jaren geleden huurschoenen overgekocht. Heeft ze nog steeds. Als de ski’s je goed bevallen, en ze zijn niet nieuw meer te koop, dan zou ik ze kopen.
Zijn altijd goed onderhouden toch?

Het kan vaak wel. Maar de vraag is of het aanbod goed genoeg is.
Welk type ski is het en voor welke prijs kun je hem nieuw kopen?
Daarnaast: verhuurbindingen zijn vaak onnodig zwaarder dan eigen bindingen.
Maar als ze echt fantastisch zijn en verder onvindbaar, dan is het een overweging waard.

Een vriend heeft wel eens jaren geleden huurschoenen overgekocht. Heeft ze nog steeds. Als de ski’s je goed bevallen, en ze zijn niet nieuw meer te koop, dan zou ik ze kopen.
Zijn altijd goed onderhouden toch?

Harmke10 op 26 jan 2023 18:04

Ze zijn nieuw te koop maar komen richting de 700 euro. Hier weet ik de prijs nog niet maar ik gok minder.

Het kan vaak wel. Maar de vraag is of het aanbod goed genoeg is.
Welk type ski is het en voor welke prijs kun je hem nieuw kopen?
Daarnaast: verhuurbindingen zijn vaak onnodig zwaarder dan eigen bindingen.
Maar als ze echt fantastisch zijn en verder onvindbaar, dan is het een overweging waard.

Hessel op 26 jan 2023 18:29

Ja, uiteraard. Ik vergelijk de aangeboden prijs met de nieuwprijs. En voor de bindingen, hier zou ik technisch gezien nieuwe op kunnen zetten? Mocht het zo zijn dat ze echt te zwaar zijn?

In ieder geval al heel erg bedankt!

Andere bindingen erop zetten kan technisch wel, maar dan is je voordeel waarschijnlijk meteen verdampt.
Dan kun je ze net zo goed helemaal nieuw kopen.
Daarbij, niet op iedere ski kun je even makkelijk nieuwe bindingen zetten. Als je er nieuwe schroefgaatjes voor moet laten boren is dat eigenlijk jammer van de ski. Maar technisch kan het wel.

Om welke ski gaat het?

Andere bindingen erop zetten kan technisch wel, maar dan is je voordeel waarschijnlijk meteen verdampt.
Dan kun je ze net zo goed helemaal nieuw kopen.
Daarbij, niet op iedere ski kun je even makkelijk nieuwe bindingen zetten. Als je er nieuwe schroefgaatjes voor moet laten boren is dat eigenlijk jammer van de ski. Maar technisch kan het wel.

Om welke ski gaat het?

Hessel op 26 jan 2023 18:55

Atomic redster G9 Servotech. Uit 2021/2022.

Model 22/23 heb je voor 649.—

Hou dat ff in je achterhoofd.

Totales Vollidiot

Die servo tech is nog volop te koop. Wellicht ff wachten met kopen tot na de krokus, dan komen er nieuwe aanbiedingen. Heb je ze dadelijk hagelnieuw voor hetzelfde geld. Mijn ervaring is dat ze meestal teveel geld vragen voor huurski’s.

Die servo tech is nog volop te koop. Wellicht ff wachten met kopen tot na de krokus, dan komen er nieuwe aanbiedingen. Heb je ze dadelijk hagelnieuw voor hetzelfde geld. Mijn ervaring is dat ze meestal teveel geld vragen voor huurski’s.

toetersenbellen op 26 jan 2023 20:33

Ja, ik wacht de prijs ook af van de verhuurder. Wat zou denk je een goede prijs zijn?

Die servo tech is nog volop te koop. Wellicht ff wachten met kopen tot na de krokus, dan komen er nieuwe aanbiedingen. Heb je ze dadelijk hagelnieuw voor hetzelfde geld. Mijn ervaring is dat ze meestal teveel geld vragen voor huurski’s.

toetersenbellen op 26 jan 2023 20:33

Ja, ik wacht de prijs ook af van de verhuurder. Wat zou denk je een goede prijs zijn?

SkiJohan op 26 jan 2023 21:19

De nieuwprijs zal nog wel zakken naar 550 a 600 op Duitse webshops. Voor een tweedehands huurski had ik daarom max 400 gegeven, en dan alleen als ze er nog heel goed uitzien. Denk niet dat ze het daar voor doen…

Vaak tijdens seizoen veel te duur, zitten verhuurders niet echt op te wachten volgens mij. Ski’s zijn geen unieke kunstwerk. Dus met merk/type/lengte kan je ze altijd nog elders kopen. Vaak zijn de kanten ook al meer weggeslepen & bindingen meer speling ivm meer gebruik.

Eigenlijk kun je de vraag stellen voor elke 2e hands ski. Voor een huurski zou ik zelfs nog denken dat die er beter aan toe is, omdat bij beschadiging je je waarborg kwijt bent, terwijl je eigen ski je misschien minder nauw op kijkt (afin ja, ik weet niet he).

Ik ben benieuwd wat de verhuurder gaat vragen. Het zal me niets verbazen die rond de € 700,- uitkomt!

Maar wat @toetersenbellen aangeeft ik zou ook niet meer dan € 375 a € 400 ervoor willen betalen als ze nog in zeer goede staat zijn en geserviced worden. Zeker opdat het van modeljaar 21/22 zijn. Nieuw (model 22/23) ga straks inderdaad op Duitse of Oostenrijkse sites (ruim) onder de € 600 vinden.

Zo heb ik jaren achtereen steeds andere ski’s gehad. Ik kocht na een week de ski die ik een week gehuurd had, dat moet je ook meenemen in je prijs. Ik heb nooit meer betaald dan 150 euro voor een set (Alta Badia, Italie). Waren niet de top ski’s maar meestal 2 seizoenen gebruikt, denk aan K2 supercharger niveau.

Dan na twee jaar verkocht voor 100 euro op MP en repeat. Nooit problemen gehad.

Maar je moet wel echt flink laag aan de prijs zitten.

Ik was op zoek naar een ski van seizoen 2020 en heb de verhuurder gemaild en die heeft ze nog steeds in de verhuur. Ik kan die ski voor €150.- overkopen, dat ga ik zeker doen!! Of kan ik nog wat afdingen? Het gaat om de Dynastar Intense 4X4 78, nieuwprijs rond de €450.-.

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Ik was op zoek naar een ski van seizoen 2020 en heb de verhuurder gemaild en die heeft ze nog steeds in de verhuur. Ik kan die ski voor €150.- overkopen, dat ga ik zeker doen!! Of kan ik nog wat afdingen? Het gaat om de Dynastar Intense 4X4 78, nieuwprijs rond de €450.-.

Jools op 27 jan 2023 15:54

Die paar tientjes minder zou ik mij niet meer druk maken als dit je favo ski is, liever dan nog een keer laten slijpen en waxen. Maar kijk wel goed naar het belag en de topsheet. Beetje gebruikssporen oke, maar geen diepe opgevulde plekken waar mogelijk vocht de ski in is gegaan.

Ik was op zoek naar een ski van seizoen 2020 en heb de verhuurder gemaild en die heeft ze nog steeds in de verhuur. Ik kan die ski voor €150.- overkopen, dat ga ik zeker doen!! Of kan ik nog wat afdingen? Het gaat om de Dynastar Intense 4X4 78, nieuwprijs rond de €450.-.

Jools op 27 jan 2023 15:54

Die paar tientjes minder zou ik mij niet meer druk maken als dit je favo ski is, liever dan nog een keer laten slijpen en waxen. Maar kijk wel goed naar het belag en de topsheet. Beetje gebruikssporen oke, maar geen diepe opgevulde plekken waar mogelijk vocht de ski in is gegaan.

HN65 op 27 jan 2023 16:29

Ja zoiets kan ik wel regelen. En bedankt voor de tip, daar ga ik even goed op letten.

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Zo heb ik mijn ski’s gekocht bij Baumsport in Hengelo. Dit is wat ik zoek, ik wil huren, week testen en daarna dus gekocht. Waren wel splinterje nieuw. Ben er nog steeds blij mee en eerlijk gezegd hoe anders?!

Voor de geïnteresseerde, gevraagde prijs was 500 (650-150 huur). Uiteraard niet gedaan, maar ik ga deze onthouden voor als de aanbiedingen na het seizoen komen. Wat (Duitse) webshops die aan te raden zijn? Of wellicht een linkje naar een forumpost met een lijstje? In ieder geval heel erg bedankt voor alle input!

sport conrad
bergzeit
en het franse ekosport

Xspo soms ook heel goede aanbiedingen op ski’s en al t andere benodigde

Bedankt voor het mededelen.
Je had nog nooit zulke fijne ski’s gehad zei je.
Als ze er nog goed uitzien waarom niet.
En je hoeft volgend jaar niet meer verder te zoeken.
Je kan er met toeristen gebruik nog minimaal 7 jaar mee doen.
Dat is 71 Euro per jaar afschrijving voor 10 dagen 7.10 Euro per dag en misschien doe je er wel langer mee.
Waar hebben we het dan over.

sport conrad
bergzeit
en het franse ekosport

SPAM op 28 jan 2023 12:07

Plus Sport Bittl en Sport Robl. En Xspo was al genoemd.

of check in Belgie Goofkensport. heb hier zelf goed ervaring mee.

Persoonlijk zou ik het niet zo gauw doen of het moet echt een goede aanbieding zijn. Zelf ook al een paar keer geïnformeerd na een huurperiode maar ze vroegen vaak nog dik 80% van de nieuwprijs. Grote kans dat die latten al het hele seizoen zijn afgetrapt (want laten we eerlijk zijn het blijven huurlatten). Don’t be gentle, it’s rental zegt men ook weleens.

Plaats een reactie