Diepte zien

Vorige week ben ik een paar dagen naar Saalbach geweest, het is een fantastisch gebied en gelukkig waren de sneeuwconditities weer een stuk beter dan de weken ervoor. Hoewel het een heerlijk tripje was, kijk ik een beetje teleurgesteld op deze vakantie terug. Ik had namelijk erg veel last van het feit dat ik geen diepte kon zien. Het was weliswaar geen Kaiserwetter, er was ook zeker geen sprake van heftige sneeuwval op mist. Het lukte mij echter niet om diepte te zien en hoe stijl een piste was en hoe ik om de buckels kon skiën.

De volgende dingen heb ik voor mijzelf al uit proberen te sluiten;

  • Ik heb met een Cat1 Goggle geskied, zonder gewenst resultaat
  • Ik heb een zonnebril op sterkte (met polariserende glazen) geskied, ook dit hielp niet
  • Mijn eigen normale bril op sterkte gaf ook niet het gewenste resultaat.

Ik ging krampachtig skiën en wist op de een of andere reden echt niet hoe de piste er bij lag. Al jarenlang ski ik en de laatste maanden ski ik zelfs wekelijks op een indoor baan om mijn techniek en conditie op peil te houden. Bril en techniek sluit ik dus vrijwel uit, waar zou het nog meer aan kunnen liggen? Ohja, het lag ook niet aan de Schnaps :)

Over een maand ga ik weer en dit hoop ik niet nog een keer mee te maken.

Alvast dank voor jullie suggesties!

Heb je dat altijd, of op bepaalde momenten? Kwam vandaag ook op een bepaald stukje piste in de schaduw waar alle diepte weg was. Dan maar gewoon rustig naar beneden, maar niet krampachtig tot ik weer wel wat meer zie.

Als je het altijd hebt, misschien eens langs een optometrist?

*bericht bewerkt door Tiny-M op 26 jan 2023 22:05

Slecht weer goggle lenzen hebben verschillende tinten. Geel, oranje of rose. Ikzelf zweer bij de rose tint van de Oakley prizm. Met oranje en geel zie ik weinig diepte. Verschillende mensen hebben verschillende voorkeuren. Wellicht in die hoek zoeken? Een goeie kwaliteit goggle is wel echt een must als het zicht slecht is.

Afgelopen december ook een paar sneeuw c.q. slechtweerdagen gehad.
Wat bij mij hielp is een tandje langzamer te gaan en puur op mijn techniek vertrouwen.
Ik weet dat ik probleemloos alle pistes afkom.
Enige wat mij veel concentratie kost, is dat je niet kan zien waar de piste naartoe gaat en dat je slecht de pistemarkering kunt zien.

Ik had dit ook altijd. Ik heb daarom toen een Oakley goggle genomen met de Prizm Snow Hi Pink lens. Ik vind deze persoonlijk beter dan de perssimon of rose. Wat een wereld van verschil zeg! Zou t zeker aanraden. Helpt bij low licht omstandigheden en ook bij flat light. T is ff een investering, maar helpt enorm als je hier veel last van hebt. Lens is alleen niet fijn bij zon vind ik, laat te veel licht door. dan kan je beter een cat 3 lens of donkerder nemen. Sws vind ik prizm lenzen heel fijn doordat je extra contrast ziet. Dus ook de cat 3 lenzen zijn al een stuk beter dan de meeste lenzen/ goggles van andere merken. Zullen overigens vast nog een aantal andere goede merken zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.

*bericht bewerkt door DaphneK op 26 jan 2023 22:42

Hier ook de Hi pink lens.

Daarnaast accepteren dat je niet alles ziet en proberen de buckels waar je toch in terecht komt (doorheen/overheen gaat) op te vangen door actief te staan met je knieën “op scherp”
Een verkeerde bocht is niet gelijk desastreus dan.

Totales Vollidiot

Herkenbaar probleem, heb tal van brillen aangeschaft.
De genoemde Oakley is een goede, de Anon M2 ook maar de Anon M4 Toric, met de nieuwe Perceive lenzen (niet de Zeiss lenzen!) is absoluut de beste uit het rijtje.
Zeker niet goedkoop maar wel erg goed.

Maar, eerlijk gezegd, zelfs met de beste lens ga je niet steeds zien wat je wil zien, dat bestaat gewoonweg niet. Werken aan je techniek en zeker blijven oefenen zodat je op de duur wel weet wat de ‘onverwachte’ situaties (bijvoorbeeld als de piste een stukje omhoog loopt en je schat het niet dadelijk in) zijn en dan daarop leren anticiperen.
Heb er me, deels door de slechtere weersomstandigheden, de laatste tijd wat in geoefend en het gaat al veel beter.

Je moet de bril zien als een hulpmiddeltje niet als een oplossing.

En nog een goede raad, zet je bril op en zet hem niet af, laat je ogen wennen aan het licht. Denk er aan dat je ogen steeds een tijdje moeten wennen aan veranderende lichtsterktes. ;)

*bericht bewerkt door bartvwg op 27 jan 2023 07:35

Bla, bla, bla.

Heb zelf moeite met zicht bij weinig licht, ook buiten de piste. Een goede lens helpt wel iets maar het is geen wondermiddel. Heb zelf Smith Chromapop goggles en daar ben ik best tevreden over.

Heb je dat altijd, of op bepaalde momenten? Kwam vandaag ook op een bepaald stukje piste in de schaduw waar alle diepte weg was. Dan maar gewoon rustig naar beneden, maar niet krampachtig tot ik weer wel wat meer zie.

Als je het altijd hebt, misschien eens langs een optometrist?

Tiny-M op 26 jan 2023 22:04

De afgelopen jaren had ik hier geen last van, althans niet zo extreem als nu. Met autorijden heb ik het idee dat ik nog wel voldoende diepte zie, ook in het donker. Wellicht kan een optometrist mij hiermee inderdaad helpen, dank voor de tip!

Hier ook de Hi pink lens.

Daarnaast accepteren dat je niet alles ziet en proberen de buckels waar je toch in terecht komt (doorheen/overheen gaat) op te vangen door actief te staan met je knieën “op scherp”
Een verkeerde bocht is niet gelijk desastreus dan.

Kdtl op 27 jan 2023 04:50

Ik heb inderdaad de focus op de basistechniek gelegd, met het juiste zwaartepunt naar voren en de schouders in de juiste richting. Met dit in het achterhoofd heb ik niet het idee dat hier de oorzaak ligt en dat er veel meer uit te halen valt. Mijn partner en ik hebben allebei ongeveer hetzelfde niveau en zij had veel minder last van haar zicht.

Dank in ieder geval voor je tip!

Ik had dit ook altijd. Ik heb daarom toen een Oakley goggle genomen met de Prizm Snow Hi Pink lens. Ik vind deze persoonlijk beter dan de perssimon of rose. Wat een wereld van verschil zeg! Zou t zeker aanraden. Helpt bij low licht omstandigheden en ook bij flat light. T is ff een investering, maar helpt enorm als je hier veel last van hebt. Lens is alleen niet fijn bij zon vind ik, laat te veel licht door. dan kan je beter een cat 3 lens of donkerder nemen. Sws vind ik prizm lenzen heel fijn doordat je extra contrast ziet. Dus ook de cat 3 lenzen zijn al een stuk beter dan de meeste lenzen/ goggles van andere merken. Zullen overigens vast nog een aantal andere goede merken zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.

DaphneK op 26 jan 2023 22:39

Al een aantal mensen hebben de Hi Pink als advies op mijn vraag gegeven, dit klinkt zeker interessant!

Het is inderdaad een investering, maar een dag niet (goed) kunnen skiën vanwege slecht zicht is helemaal weggegooid geld. Ik heb er dus zeker geld voor over :)

Herkenbaar probleem, heb tal van brillen aangeschaft.
De genoemde Oakley is een goede, de Anon M2 ook maar de Anon M4 Toric, met de nieuwe Perceive lenzen (niet de Zeiss lenzen!) is absoluut de beste uit het rijtje.
Zeker niet goedkoop maar wel erg goed.

Maar, eerlijk gezegd, zelfs met de beste lens ga je niet steeds zien wat je wil zien, dat bestaat gewoonweg niet. Werken aan je techniek en zeker blijven oefenen zodat je op de duur wel weet wat de ‘onverwachte’ situaties (bijvoorbeeld als de piste een stukje omhoog loopt en je schat het niet dadelijk in) zijn en dan daarop leren anticiperen.
Heb er me, deels door de slechtere weersomstandigheden, de laatste tijd wat in geoefend en het gaat al veel beter.

Je moet de bril zien als een hulpmiddeltje niet als een oplossing.

En nog een goede raad, zet je bril op en zet hem niet af, laat je ogen wennen aan het licht. Denk er aan dat je ogen steeds een tijdje moeten wennen aan veranderende lichtsterktes. ;)

bartvwg op 27 jan 2023 07:33

Vooral dank voor je laatste tip! Ik had mijn Cat1 Goggle misschien wat meer tijd moeten gunnen

Wat hierboven al genoemd was zijn de beste tips. Een roze lens is het allerbeste voor slecht zicht. Maar het verschilt inderdaad nogal van welk merk deze lens daadwerkelijk is. Anon of Oakly zijn dure merken, maar zijn in die zin wel de investering waard. Met een kanttekening… het zicht blijft altijd minder dan op mooi weer dagen. Zeker wanneer het gesneeuwd heeft zul je naarmate de dag vordert geconfronteerd worden met hobbels die je vooraf niet zag.
Probeer daarom wat rustiger te skiën wanneer het zicht slechter is, zo kan je eerder anticiperen op dingen die je pas later ziet. Probeer daarnaast gewoon goed voorruit te kijken en zo ontspannen mogelijk te staan om hobbels op te vangen. Als je onzeker(der) bent met slechtere weerscondities wil een privelesje nemen ook nog wel eens helpen, zodat je bijv net even tips krijgt hoe je wat zekerder staat qua houding. Maar of dat voor jou van toepassing is weet ik natuurlijk niet.

Tot slot is inderdaad een goede bril / lens nog de beste optie. Heb je geen zin om 250+ euro uit te geven aan een skibril, dan zijn er ook nog wel goede alternatieven op de markt. Toevallig hebben wij zelf een eigen merk goggles (www.descent-store.com) die we incl extra S1 lens aanbieden voor 119,95 en die slecht weer S1 lenzen geven ook prima contrast. We hebben roze en gele en beide uitvoerig getest in slecht weer. Ik heb zelf daarnaast ook een nieuwe, dure Anon Wmn1 en ik merk geen verschil in kwaliteit. Dat zeg ik niet omdat het mijn eigen merk is, maar omdat ik het oprecht meen en wij kwaliteit / prijs heel belangrijk vinden. Bij Anon en Oakly betaal je logischerwijs ook gewoon voor het “merk”. Dus laat je vooral goed adviseren!

Work less || Board more

Fijn is het natuurlijk niet maar als geen van alle lenzen werkt dan denk ik dat rustiger of langzamer aan doen de enige oplossing is , we mogen ook niet te veel klagen want ik zie ook wel eens een blinde of slecht ziende met een begeleider langs skiën en die hebben ook plezier. Super knap natuurlijk.

Nog een extra voor in het rijtje, ik ski zelf met de Smith I/O Mag in combinatie met de Chromapop Storm Flash Rose. Ook zeker niet een van de goedkoopste opties, maar naar mijn mening ook een bril met glas dat zeker niet onder doet voor de Oakley Priszm.

Daarnaast zijn er nog een aantal andere goede voor slecht weer:

  • ChromaPop Storm Yellow Flash
  • ChromaPop Storm Blue Sensor Mirror

Mijn voorkeur gaat wel uit naar de Storm Flash Rose.

*bericht bewerkt door Svenski97 op 27 jan 2023 14:24

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

Wat hierboven al genoemd was zijn de beste tips. Een roze lens is het allerbeste voor slecht zicht. Maar het verschilt inderdaad nogal van welk merk deze lens daadwerkelijk is. Anon of Oakly zijn dure merken, maar zijn in die zin wel de investering waard. Met een kanttekening… het zicht blijft altijd minder dan op mooi weer dagen. Zeker wanneer het gesneeuwd heeft zul je naarmate de dag vordert geconfronteerd worden met hobbels die je vooraf niet zag.
Probeer daarom wat rustiger te skiën wanneer het zicht slechter is, zo kan je eerder anticiperen op dingen die je pas later ziet. Probeer daarnaast gewoon goed voorruit te kijken en zo ontspannen mogelijk te staan om hobbels op te vangen. Als je onzeker(der) bent met slechtere weerscondities wil een privelesje nemen ook nog wel eens helpen, zodat je bijv net even tips krijgt hoe je wat zekerder staat qua houding. Maar of dat voor jou van toepassing is weet ik natuurlijk niet.

Tot slot is inderdaad een goede bril / lens nog de beste optie. Heb je geen zin om 250+ euro uit te geven aan een skibril, dan zijn er ook nog wel goede alternatieven op de markt. Toevallig hebben wij zelf een eigen merk goggles (www.descent-store.com) die we incl extra S1 lens aanbieden voor 119,95 en die slecht weer S1 lenzen geven ook prima contrast. We hebben roze en gele en beide uitvoerig getest in slecht weer. Ik heb zelf daarnaast ook een nieuwe, dure Anon Wmn1 en ik merk geen verschil in kwaliteit. Dat zeg ik niet omdat het mijn eigen merk is, maar omdat ik het oprecht meen en wij kwaliteit / prijs heel belangrijk vinden. Bij Anon en Oakly betaal je logischerwijs ook gewoon voor het “merk”. Dus laat je vooral goed adviseren!

Cassiej op 27 jan 2023 14:02

Deze Goggle klinkt zeker interessant, als dit voor mij werkelijk de oplossing is! Past dit model over mijn gewone bril?

Nog een extra voor in het rijtje, ik ski zelf met de Smith I/O Mag in combinatie met de Chromapop Storm Flash Rose. Ook zeker niet een van de goedkoopste opties, maar naar mijn mening ook een bril met glas dat zeker niet onder doet voor de Oakley Priszm.

Daarnaast zijn er nog een aantal andere goede voor slecht weer:

  • ChromaPop Storm Yellow Flash
  • ChromaPop Storm Blue Sensor Mirror

Mijn voorkeur gaat wel uit naar de Storm Flash Rose.

Svenski97 op 27 jan 2023 14:20

Mijn vriendin heeft dit jaar voor het eerst met een Goggle van Smith geskied en was hier erg over te spreken! Dank voor je tip :)

Fijn is het natuurlijk niet maar als geen van alle lenzen werkt dan denk ik dat rustiger of langzamer aan doen de enige oplossing is , we mogen ook niet te veel klagen want ik zie ook wel eens een blinde of slecht ziende met een begeleider langs skiën en die hebben ook plezier. Super knap natuurlijk.

Martijn.d op 27 jan 2023 14:19

Je hebt helemaal gelijk, we hebben het natuurlijk over luxeproblemen. Maar als je 3 dagen gaat skiën en het gaat voor geen meter vanwege een gebrek aan zicht, dan probeer ik er natuurlijk alles aan te doen om dit te elimineren :)

Zelf ook erg tevereden met een Oakly Hi-Pink, maar om een klein beetje te relativeren : je krijgt er een minder slecht zicht van dan met een generieke bril. Maar goed zicht zoals bij een zonnetje, ga je natuurlijk nooit krijgen, met geen enkele bril. Ze kunnen helaas geen licht creeëren waar geen licht is :)
Dus temper wel je verwachtingen.

Zelf ook erg tevereden met een Oakly Hi-Pink, maar om een klein beetje te relativeren : je krijgt er een minder slecht zicht van dan met een generieke bril. Maar goed zicht zoals bij een zonnetje, ga je natuurlijk nooit krijgen, met geen enkele bril. Ze kunnen helaas geen licht creeëren waar geen licht is :)
Dus temper wel je verwachtingen.

Der_Rudi op 27 jan 2023 15:00

Dank je wel voor je reactie. Misschien kan ik een zoeklicht op mijn helm schroeven :)

Fijn is het natuurlijk niet maar als geen van alle lenzen werkt dan denk ik dat rustiger of langzamer aan doen de enige oplossing is , we mogen ook niet te veel klagen want ik zie ook wel eens een blinde of slecht ziende met een begeleider langs skiën en die hebben ook plezier. Super knap natuurlijk.

Martijn.d op 27 jan 2023 14:19

Je hebt helemaal gelijk, we hebben het natuurlijk over luxeproblemen. Maar als je 3 dagen gaat skiën en het gaat voor geen meter vanwege een gebrek aan zicht, dan probeer ik er natuurlijk alles aan te doen om dit te elimineren :)

RobS op 27 jan 2023 15:00

Natuurlijk, zelf ook altijd vanalles aan het proberen om maar het beste uit de vakantie te halen . Ik hoop dat je iets vind wat helpt

Wat hierboven al genoemd was zijn de beste tips. Een roze lens is het allerbeste voor slecht zicht. Maar het verschilt inderdaad nogal van welk merk deze lens daadwerkelijk is. Anon of Oakly zijn dure merken, maar zijn in die zin wel de investering waard. Met een kanttekening… het zicht blijft altijd minder dan op mooi weer dagen. Zeker wanneer het gesneeuwd heeft zul je naarmate de dag vordert geconfronteerd worden met hobbels die je vooraf niet zag.
Probeer daarom wat rustiger te skiën wanneer het zicht slechter is, zo kan je eerder anticiperen op dingen die je pas later ziet. Probeer daarnaast gewoon goed voorruit te kijken en zo ontspannen mogelijk te staan om hobbels op te vangen. Als je onzeker(der) bent met slechtere weerscondities wil een privelesje nemen ook nog wel eens helpen, zodat je bijv net even tips krijgt hoe je wat zekerder staat qua houding. Maar of dat voor jou van toepassing is weet ik natuurlijk niet.

Tot slot is inderdaad een goede bril / lens nog de beste optie. Heb je geen zin om 250+ euro uit te geven aan een skibril, dan zijn er ook nog wel goede alternatieven op de markt. Toevallig hebben wij zelf een eigen merk goggles (www.descent-store.com) die we incl extra S1 lens aanbieden voor 119,95 en die slecht weer S1 lenzen geven ook prima contrast. We hebben roze en gele en beide uitvoerig getest in slecht weer. Ik heb zelf daarnaast ook een nieuwe, dure Anon Wmn1 en ik merk geen verschil in kwaliteit. Dat zeg ik niet omdat het mijn eigen merk is, maar omdat ik het oprecht meen en wij kwaliteit / prijs heel belangrijk vinden. Bij Anon en Oakly betaal je logischerwijs ook gewoon voor het “merk”. Dus laat je vooral goed adviseren!

Cassiej op 27 jan 2023 14:02

Deze Goggle klinkt zeker interessant, als dit voor mij werkelijk de oplossing is! Past dit model over mijn gewone bril?

RobS op 27 jan 2023 14:57 We hebben ook 1 groot model (the shield), zie website, maten staan erbij. Of gewoon even passen, niet naar wens, terugsturen :)
Work less || Board more

Wat hierboven al genoemd was zijn de beste tips. Een roze lens is het allerbeste voor slecht zicht. Maar het verschilt inderdaad nogal van welk merk deze lens daadwerkelijk is. Anon of Oakly zijn dure merken, maar zijn in die zin wel de investering waard. Met een kanttekening… het zicht blijft altijd minder dan op mooi weer dagen. Zeker wanneer het gesneeuwd heeft zul je naarmate de dag vordert geconfronteerd worden met hobbels die je vooraf niet zag.
Probeer daarom wat rustiger te skiën wanneer het zicht slechter is, zo kan je eerder anticiperen op dingen die je pas later ziet. Probeer daarnaast gewoon goed voorruit te kijken en zo ontspannen mogelijk te staan om hobbels op te vangen. Als je onzeker(der) bent met slechtere weerscondities wil een privelesje nemen ook nog wel eens helpen, zodat je bijv net even tips krijgt hoe je wat zekerder staat qua houding. Maar of dat voor jou van toepassing is weet ik natuurlijk niet.

Tot slot is inderdaad een goede bril / lens nog de beste optie. Heb je geen zin om 250+ euro uit te geven aan een skibril, dan zijn er ook nog wel goede alternatieven op de markt. Toevallig hebben wij zelf een eigen merk goggles (www.descent-store.com) die we incl extra S1 lens aanbieden voor 119,95 en die slecht weer S1 lenzen geven ook prima contrast. We hebben roze en gele en beide uitvoerig getest in slecht weer. Ik heb zelf daarnaast ook een nieuwe, dure Anon Wmn1 en ik merk geen verschil in kwaliteit. Dat zeg ik niet omdat het mijn eigen merk is, maar omdat ik het oprecht meen en wij kwaliteit / prijs heel belangrijk vinden. Bij Anon en Oakly betaal je logischerwijs ook gewoon voor het “merk”. Dus laat je vooral goed adviseren!

Cassiej op 27 jan 2023 14:02

Deze Goggle klinkt zeker interessant, als dit voor mij werkelijk de oplossing is! Past dit model over mijn gewone bril?

RobS op 27 jan 2023 14:57 We hebben ook 1 groot model (the shield), zie website, maten staan erbij. Of gewoon even passen, niet naar wens, terugsturen :)
Cassiej op 27 jan 2023 15:11

Ik wacht de reacties in dit forum nog even af en ik neem ook nog contact op met een optometrist. Als deze Goggle met roze vizier echt voor mij de oplossing is, dan neem ik zeker weten contact met je op (heb ook al even op jullie insta zitten kijken)!

Toevallig hebben wij zelf een eigen merk goggles (www.descent-store.com) die we incl extra S1 lens aanbieden voor 119,95 en die slecht weer S1 lenzen geven ook prima contrast. We hebben roze en gele en beide uitvoerig getest in slecht weer. Ik heb zelf daarnaast ook een nieuwe, dure Anon Wmn1 en ik merk geen verschil in kwaliteit. Dat zeg ik niet omdat het mijn eigen merk is, maar omdat ik het oprecht meen en wij kwaliteit / prijs heel belangrijk vinden. Bij Anon en Oakly betaal je logischerwijs ook gewoon voor het “merk”. Dus laat je vooral goed adviseren!

Cassiej op 27 jan 2023 14:02

Nou, nou, de brillen van Oakley, Anon, ea zijn niet enkel duurder omdat het Oakley’s of Anons zijn hoor.
Ik lees dat jullie lenzen van polycarbonaat zijn maar verder lees ik bijzonder weinig details. Lees op de sites van andere merken maar eens wat over lenzen…

Verder las ik dat jullie brillen omwille van een verstelbare band 'helmet compatible" zijn…

Dan ben ik maar gestopt met verder lezen. 🤐

Bla, bla, bla.

Mijn antwoord heeft niets met goggles te maken, maar alles met de schoenen die je aanhebt. Ik herken het probleem namelijk heel goed, maar heb nu nieuwe schoenen gekocht en sta ineens veel zekerder op m’n skies. Eerste 2 dagen skiën lag alles er mooi strak bij en kan ik prima skiën, 3e dag ging het sneeuwen en ineens lukte niets meer. Nieuwe schoenen gekocht, waarbij degene bij wie ik ze kocht zich afvroeg wat ze met m’n oude schoenen hadden uitgevoerd en waarom bepaalde zaken zo waren (alles was gedaan door “goede” bootfitters, vnl uit Nederland). Ik heb nu bijv. op maat gemaakte zooltjes erin die vlak zijn aan de onderkant ipv superfeet zooltjes die rond lopen bij je hak. Dit laatste zorgde dus blijkbaar voor veel instabiliteit in m’n schoen waar ik nu geen last meer van heb, waardoor ik me een stuk zekerder voel.

Fijn is het natuurlijk niet maar als geen van alle lenzen werkt dan denk ik dat rustiger of langzamer aan doen de enige oplossing is , we mogen ook niet te veel klagen want ik zie ook wel eens een blinde of slecht ziende met een begeleider langs skiën en die hebben ook plezier. Super knap natuurlijk.

Martijn.d op 27 jan 2023 14:19

Het zou interessant zijn eens de mening van een slechtziende over dit onderwerp te horen. Misschien hebben zij nuttige tips hierover.

Als leraar/begeleider bij de NVSV kan ik zeggen dat het per deelnemer verschilt wat voor zicht ze hebben en sommige hebben baat bij een cat1 lens en sommige bij een donkere lens .
Dit is voor iedereen een kwestie van uitproberen
( het beste om voor te stellen is dat sommige deelnemers zien alsof je door een boterhamzakje kijkt waarbij er ook zijn die dan door een rietje kijken)

voor TS het kan zijn dat het met je lens te maken heeft , maar het kan ook zijn dat het toch een beetje aan je techniek ligt.
op het moment dat je veel gaat nadenken over je techniek/hoe de piste er hij ligt , de te meer je verkramt gaat staan actie-reactie

ondanks dat ik ook wekelijks op de piste te vinden ben en er daar ook veel mensen zien die vaker komen , is dat nog geen garantie dat de techniek goed is.
Mijn tip neem een dagje prive les als het slechter weer is en geef dit ook aan bij de leraar. Die kan je dan wat tips en tricks geven waardoor je misschien in de zelfde situatie relaxter gaat skieen en je minder druk maakt over je zicht.

voor vragen kan je mij altijd een pb sturen

*bericht bewerkt door franky82 op 27 jan 2023 18:06

Toevallig hebben wij zelf een eigen merk goggles (www.descent-store.com) die we incl extra S1 lens aanbieden voor 119,95 en die slecht weer S1 lenzen geven ook prima contrast. We hebben roze en gele en beide uitvoerig getest in slecht weer. Ik heb zelf daarnaast ook een nieuwe, dure Anon Wmn1 en ik merk geen verschil in kwaliteit. Dat zeg ik niet omdat het mijn eigen merk is, maar omdat ik het oprecht meen en wij kwaliteit / prijs heel belangrijk vinden. Bij Anon en Oakly betaal je logischerwijs ook gewoon voor het “merk”. Dus laat je vooral goed adviseren!

Cassiej op 27 jan 2023 14:02

Nou, nou, de brillen van Oakley, Anon, ea zijn niet enkel duurder omdat het Oakley’s of Anons zijn hoor.
Ik lees dat jullie lenzen van polycarbonaat zijn maar verder lees ik bijzonder weinig details. Lees op de sites van andere merken maar eens wat over lenzen…

Verder las ik dat jullie brillen omwille van een verstelbare band 'helmet compatible" zijn…

Dan ben ik maar gestopt met verder lezen. 🤐

bartvwg op 27 jan 2023 17:23

Chinese dropshipping meuk?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Hmm ik lees hier toch wel erg veel goede dingen over de Hi Pink lens. Ik zou bijna overwegen om naast de Persimmon Prizm ook de Hi Pink te kopen.

Herkenbaar probleem, heb tal van brillen aangeschaft.
De genoemde Oakley is een goede, de Anon M2 ook maar de Anon M4 Toric, met de nieuwe Perceive lenzen (niet de Zeiss lenzen!) is absoluut de beste uit het rijtje.
Zeker niet goedkoop maar wel erg goed.

Maar, eerlijk gezegd, zelfs met de beste lens ga je niet steeds zien wat je wil zien, dat bestaat gewoonweg niet. Werken aan je techniek en zeker blijven oefenen zodat je op de duur wel weet wat de ‘onverwachte’ situaties (bijvoorbeeld als de piste een stukje omhoog loopt en je schat het niet dadelijk in) zijn en dan daarop leren anticiperen.
Heb er me, deels door de slechtere weersomstandigheden, de laatste tijd wat in geoefend en het gaat al veel beter.

Je moet de bril zien als een hulpmiddeltje niet als een oplossing.

En nog een goede raad, zet je bril op en zet hem niet af, laat je ogen wennen aan het licht. Denk er aan dat je ogen steeds een tijdje moeten wennen aan veranderende lichtsterktes. ;)

bartvwg op 27 jan 2023 07:33

Wat is het verschil met de Anon m4 zeis en perceive lens?

Wat is het verschil met de Anon m4 zeis en perceive lens?

Robvanwinsen op 27 jan 2023 21:15

Ze zijn gewoonweg beter. Ik zie bijvoorbeeld beter de - hoe moet ik het zeggen - structuren/niveauverschillen in/op de sneeuw/piste op een bewolkte/nevelige dag met de M4 t.o. de M2 met de zeisslenzen.
Lectuur: https://www.sportrx.com/blog/anon-perceive-vs-sonar/#…

Bla, bla, bla.

Plaats een reactie