Huursubsidie s9

Hallo sneeuwliefhebbers een vraagje over de S9, kreeg ze net bij de winkel waar ik ze heb gehuurd. Ga ze morgen of uitproberen maar mijn vraag is eigenlijk de volgende. Hij raadde mij een 160 cm aan, ik vind dat wat aan de korte kant, ik ben man van 185 en weeg 88 kg. Wat denken jullie ervan?

Ik weet niet of je er subsidie op krijgt…

Maar verder: het is een slalomlat, die ski je kort. Wedstrijdlengte voor slalom mannen is 165. Maar 160 kan ook prima, draait nog iets korter. Het verschil tussen 160 en 165 ga je waarschijnlijk niet eens merken.
Wil je een langere ski, neem dan geen slalom.

Bedankt voor je reactie, ik ski al van af mijn 7e (inmiddels 50) moet nog altijd wennen aan dat korte, sorry…

Als je langere latten gewend bent: rechtuit skiën is een beste opgave als je ze niet perfect vlak kunt houden. Maar dat zul je snel genoeg merken. Ze zijn gemaakt voor korte bochtjes op snelheid aan elkaar rijgen (heupen aan de grond, dat werk). En dan geven ze een stevige rebound. Hele leuke sportieve ski.

Als je aan de korte lengte moet wennen en eigenlijk liever een langere ski hebt, huur dan de g9 of een soortgelijke reuzenslalom ski. Die kun je gewoon op lichaamslengte nemen.

Gang is alles

Heb je om een slalomski gevraagd? Dan zou 160 wel kunnen. Voor een allrounder, middenradius, ski zou ik eerder denken aan een lengte van 175.

Ik zou teruggaan of eigenlijk op dat moment al langere gevraagd hebben.
Als jij langere fijner vind, en je skiet al jaren dus je weet wel wat je fijn vind dan vraag je daar toch om.
Check hier bij de ski-tests wat voor je graag zou willen uitproberen en vraag daar gericht naar.

Nou na een dagje op deze ski moet ik zeggen dat het me wel bevalt, doet me en beetje denken aan funski’s, lekker wendbaar denk dat ik ze nog een dagje hou en dan voor een wat bredere ski ga ivm de verwachte sneeuwval.

Dank voor de reacties!

160 vind ik wel erg kort. Ik zou bij een slalomski gaan voor 165; maar met jouw lengte kan een 170 eventueel ook prima.

Fischer RC4 SC 165 cm & Black Crows Camox

Plaats een reactie